שתף קטע נבחר

קימי רייקונן מנצח במירוץ של ספרד

נהג הפרארי זינק ראשון ולא שמט את היתרון לרגע, בדרך להגדלת הפער בצמרת טבלת הנהגים. פיליפה מאסה בפרארי השנייה סיים אחריו. הייקי קובליינן פונה לבית החולים לאחר תאונה קשה

קימי רייקונן היה הנהג המהיר ביותר מהרגע בו עלו הקבוצות על המסלול בספרד לאימוני יום שישי. הוא נשאר פחות או יותר המהיר מכולם במהלך כל הסוף שבוע, כולל המירוץ עצמו. עמדת זינוק בכירה, זינוק מצוין ונקי, המנעות מאסונות ושמירה קפדנית על השלמות המכנית. ככה נוהג אלוף עולם, שמצויד במכונית המהירה ביותר על המסלול. החדשות הרעות עבור שאר הקבוצות, הן שגם פיליפה מאסה, בן קבוצתו, מהיר מהשאר. ואם אתם מריחים עליונות ברורה מחודשת של הקבוצה באדום מאיטליה, זה רק מכיוון שזה בדיוק מה שקורה על מסלולי הפרומולה 1 כרגע.


מובל לבית החולים - קובליינן לאחר התאונה הקשה (תצלום: AP)

 

עבור אוהדי פרארי זה תענוג, עבור השאר זה פתח לתחרות משנית, על תואר הלוזר הבכיר. כי לפחות כרגע, נראה כי מקלארן נלחמת בעצמה, ולא בדיוק מוצאת את הפתרונות. אבל ההופעה הבינונית (בסטנדרטים הגבוהים שלו ושל הקבוצה) של לואיס המילטון, היא כאין וכאפס לעומת התאונה המחרידה של בן קבוצתו הצעיר והמבטיח, הייקי קובליינן. חלק שניתק כנראה ממערך המתלים-היגוי השמאלי במקלארן, גרם לפיצוץ הצמיג ולמניעת כל יכולת פנייה.

 

את העקומה הימנית סיים הפיני כשהוא מוטס בעוצמה אל תוך חומת צמיגי הבטיחות. המהירות הגבוהה גרמה למקלארן להנעץ בחוזקה בתוך חומת המיגון, כשקובליינן מוצא עצמו קבור מתחת להר הגומי. המירוץ התחדש לאחר חילוצו, והוא הוטס בינתיים - כשהוא בהכרה ומצבו יציב, כך הודעה רשמית מטעם מקלארן - לבדיקות בבית החולים של ברצלונה.


המקלארן וקובליינן, קבורים מתחת להר הצמיגים (תצלום: AP)

 

מלבד האירוע הזה, היה המירוץ סטטי למדי. שתי עצירות התדלוק בהן בחרו הצוותים, לא התגלו כמשפיעות באופן קריטי על תוצאות המירוץ. רייקונן נראה כאילו הוא נוהג כ-10% מתחת לפוטנציאל האמיתי של הפרארי, ופיליפה מאסה עקב אחריו מקרוב. לאחר עצירת התדלוק השנייה מצא עצמו לפתע המילטון, שבתחילת המירוץ נאבק נואשות עם פרננדו אלונסו המפתיע (זינק שני, תודות למטען דלק נמוך במיוחד), בעמדת תקיפה מאחורי מאסה. מאחוריו התקרב קוביצה עם הב.מ.וו, והעסק נראה כמתעורר לחיים בהקפות האחרונות. אלא שהמיקומים לא השתנו עד קו הסיום.

 

יתרונו של רייקונן בטבלת הנהגים גדל אם כך לתשע נקודות משמעותיות. המילטון, קוביצה ומאסה ניצלו מירוץ כושל של ניק היידפלד (כולל עונש 10 שניות ברחבת הטיפולים) כדי לחלוף על פניו בסדר הזה, למקומות 2-3-4. בטבלת היצרניות פותחת פרארי פער נאה במקום הראשון, על-פני ב.מ.וו ומקלארן הצמודות במקומות הבאים.

 

מירוץ ספרד, תוצאות

 

1. קימי רייקונן, פרארי, 10 נקודות

2. פיליפה מאסה, פרארי, 8 נקודות

3. לואיס המילטון, מקלארן, 6 נקודות

4. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 5 נקודות

5. מארק וובר, רד-בול, 4 נקודות

6. ג'נסון באטון, הונדה, 3 נקודות

7. קאזוקי נאקאג'ימה, וויליאמס, 2 נקודות

8. יארנו טרולי, טויוטה, נקודה אחת

 

אליפות הנהגים

 

1. קימי רייקונן, פרארי, 29 נקודות

2. לואיס המילטון, מקלארן, 20 נקודות

3. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 19 נקודות

4. פיליפה מאסה, פרארי, 18 נקודות

5. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 16 נקודות

6. הייקי קובלניאן, מקלארן, 14 נקודות

7. יארנו טרולי, טויוטה, 9 נקודות

8. מארק וובר, רד-בול, 8 נקודות

 

אליפות הקבוצות

 

1. פרארי, 47 נקודות

2. ב.מ.וו, 35 נקודות

3. מקלארן, 34 נקודות

4. וויליאמס, 12 נקודות

5. טויוטה, 9 נקודות

6. רד-בול, 8 נקודות

7. רנו, 6 נקודות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רייקונן, המנצח
צילום: AFP
אלונסו, זינק שני, גמר מנוע
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים