שתף קטע נבחר

ניצחון ראשון לרוברט קוביצה

הנהג הפולני של ב.מ.וו ניצח מירוץ ראשון בקריירה, כאשר רשם על שמו את גרנד פרי קנדה. לואיס המילטון התנגש בפרארי כשזו המתינה לאור ירוק

תראו איזה הבדל עושה שנה אחת. במירוץ הגרנד פרי הקנדי של 2007, ניצח בחור בריטי צעיר ומוכשר כשד, בעונתו הראשונה בפורמולה 1. שמו לואיס המילטון. מספר חודשים אחר כך, נותר לו להאשים רק את עצמו באובדן אליפות סנסציונית, לאחר מספר טעויות מביכות של טירון מירוצים. באותו מירוץ היינו עדים לאחת התאונות המפחידות של השנים האחרונות, כאשר רוברט קוביצה, פולני צעיר ומוכשר כשד (אבל עם הרבה פחות ייחוס ויחסי ציבור מהבריטי) ריסק את מכונית הב.מ.וו בה נהג לפיסות קטנות.

 

שנה אחר כך? רוברט קוביצה זוכה בניצחון היסטורי ומביא המון כבוד לב.מ.וו, ולפזורה הפולנית. המילטון לעומת זאת ביסס עצמו כנהג על עם כישרון בלתי נתפס, יחד עם יכולת פנטסטית להמשיך ולטעות כאותו ילדון שזה עתה קיבל רישיון לטוסטוס, ושכח בלהט הרגע איך לבלום.

 

המירוץ החל הרבה יותר רגוע מכפי שהסתיים. המילטון זינק מהעמדה הבכירה, לאחר הקפה מדהימה במקצה הדירוג. קוביצה זינק לצדו, כשמאחור מתמקמים רייקונן ופרננדו אלונסו שהפתיע ברנו. מעט מאד שינויים בשלבים הראשונים ראו את המילטון מתרחק מקוביצה בקצב קבוע וצפוי של כחצי שניה להקפה, בזמן שרייקונן לא מהווה אפילו איום על נהג הב.מ.וו מאחור. לאחר כ-10 הקפות - ובעיקר שחיקת צמיגים - החלה הפרארי להתנהג טוב יותר, ורייקונן נראה כמי שעשוי לתקוף בכל רגע. המילטון נעלם באופק עם יתרון של כשבע שניות.

 

אלא שאז נאלצה המכונית הקוצבת לצאת למסלול, בזמן ששרידי מכוניתו של אדריאן סוטיל פונו מהאספלט. המובילים נכנסו לרחבת הטיפולים כדי לנצל את ההזדמנות ולתדלק. כאשר מיהרו לצאת שוב למסלול, נאלצו רייקונן וקוביצה לעצור מכיוון שרמזור הגישה היה עדיין אדום. המילטון שהגיח מאחור, לא ראה אותו כלל והתנגש באחורי הפרארי של יריבו הגדול, תוך שהוא מוציא למעשה את שניהם מהמירוץ.

 

אחת מטעויות הנהיגה המביכות שנראו על מסלולי הגרנד פרי בשנים האחרונות, שחררה מהנסיך הבריטי הסבר מגומגם ובדל של התנצלות מהוססת. "אני לא בדיוק יודע מה קרה", הוא אמר לבי.בי.סי. ראיתי את שני הנהגים שלפני, ולפתע הם עצרו. לא ראיתי את האור האדום. אני מתנצל בפני קימי, אבל דברים כאלה יכולים לקרות", אמר המילטון. באופן טבעי, קימי רייקונן היה מעט פחות סלחני. "אני לא כועס כי אין בכך תועלת" אמר לאתר הרשמי של הפורמולה 1, "אבל אני לא מאושר ממה שקרה. כל אחד יכול לעשות טעויות מירוץ, כפי שאני עשיתי לפני שבועיים במונאקו. אבל יש הבדל עצום בין טעות במהירות של 320 קמ"ש, ולהתנגש מאחור במכונית שממתינה לאור ירוק ברמזור". ניקו רוזברג בוויליאמס שהגיח מאחורי המילטון, נכשל אף הוא בזיהוי האור האדום, ופגע באחורי המקלארן.

 

הזוכה המאושר מהתאונה הביזארית היה שלא במפתיע קוביצה. בשלב ראשון הוביל אמנם בן קבוצתו, ניק היידפלד, אלא שאסטרטגיית התדלוק של הפולני הייתה טובה יותר. לבסוף סיים היידלפלד שני, והעניק לב.מ.וו סוף שבוע שלא חלמו עליו, יחד עם תוצאה מצוינת לאחר מספר מירוצי-נפל. דייויד קולטארד ברד-בול סיים שלישי, אחרי כשנתיים ללא דוכן מנצחים. רביעי ועם תוצאה מעולה עבור טויוטה, סיים טימו גלוק, כשהוא מקדים את פיליפה מאסה בפרארי היחידה, אחרי מירוץ חלש. יארנו טרולי עם הטויוטה השנייה סיים אחריו, לפני רובנס באריקלו בהונדה וסבסטיאן ווטל בטורו רוסו.

 

לאחר שמנהלי המירוץ בחנו את תאונת רחבת הטיפולים המוזרה, הוחלט להעניש את לואיס המילטון וניקו רוזברג בהורדה של 10 מקומות לקראת הזינוק במירוץ הבא.

 

מירוץ קנדה, תוצאות

 

1. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 10 נקודות

2. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 8 נקודות 

3. דייויד קולטארד, רד-בול, 6 נקודות

4. טימו גלוק, טויוטה, 5 נקודות

5. פליפה מאסה, פרארי, 4 נקודות

6. יארנו טרולי, טויוטה, 3 נקודות

7. רובנס באריקלו, הונדה, 2 נקודות

8. סבסטיאן ווטל, טורו רוסו, נקודה אחת

 

אליפות הנהגים

 

1. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 42 נקודות

2. לואיס המילטון, מקלארן, 38 נקודות

3. פליפה מאסה, פרארי, 38 נקודות

4. קימי רייקונן, פרארי, 35 נקודות

5. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 28 נקודות

6. הייקי קובלניאן, מקלארן, 15 נקודות

7. מארק וובר, וויליאמס, 15 נקודות

8. יארנו טרולי, טויוטה, 12 נקודות

 

אליפות הקבוצות

 

1. פרארי, 73 נקודות

2. ב.מ.וו, 70 נקודות

2. מקלארן, 53 נקודות

4. רד-בול, 21 נקודות

5. טויוטה, 17 נקודות

6. וויליאמס, 15 נקודות

7. רנו, 9 נקודות

8. הונדה, 8 נקודות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוברט קוביצה - אלוף עולם בדרך?
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים