שתף קטע נבחר

המשביר לצרכן הטעתה צרכנים ונקנסה

בית המשפט הטיל על הרשת קנס של 150 אלף שקלים עקב פרסום שגוי של מחירים, אי עמידה בהבטחות לצרכנים וחריגות לרעתם בקופה. מנהלת הסניף ומנהלת תחום הקוסמטיקה קיבלו קנס אישי

רשת המשביר לצרכן נקנסה ב-150 אלף שקל בגין הטעיית צרכנים, פרסום שגוי של מחירים ואי עמידה בהבטחות לגבי מבצעים שפורסמו בחוברת המבצעים. כך פסק אתמול (ג') בימ"ש השלום בפתח תקווה. בנוסף, הוטל על מנהלת תחום הקוסמטיקה קנס בסך 5,000 שקל ועל מנהלת הסניף ברחוב ז'בוטינסקי בראשון לציון קנס בסך 2,000 שקל.

 

מכתב האישום שהוגש על ידי תובעת התמ"ת, עו"ד טלי קינן, עולה כי הרשת אף לא הציגה מחירים בחלונות הראווה כנדרש בחוק הגנת הצרכן. כמו כן, בבדיקת מחירים שנערכה על ידי התמ"ת נמצאו חריגות בקופה לרעת הצרכן לעומת ההנחות והמחירים המובטחים על גבי המוצרים שנמכרו בחנות.

 

כך למשל פרסמה הרשת בחוברת המבצעים ערכת איפור של ג'ייד במחיר מוזל של 90 שקל במקום 180 שקל וצרכנים שהגיעו לחנות גילו כי מדובר בערכה קטנה במיוחד ואילו הערכה שפירסמה הרשת נמכרה ב-239 שקל. בבדיקה נוספת נמצא, כי קרם רחצה נמכר בקופה במחיר של 19.99 שקל במקום מחיר של 16.66 שקל שהיה רשום על גבי המוצר (הפרש של 3 שקלים לרעת הצרכן).

 

מרשת המשביר לצרכן נמסר כי "המקרים בגינם הוגש כתב האישום נבעו מטעויות שנעשו בתום לב וטופלו לאלתר. במקרים של הקטלוגים שפורסמו - רשת המשביר לצרכן דאגה לפרסם מודעת תיקון מייד עם גילוי הטעות בעיתונות היומית. כמו כן, חשוב לציין כי המקרים המדוברים ארעו לפני כשנה-שנתיים ומאז ועד היום הסיקה הרשת מסקנות והופקו לקחים. ראוי לציין כי הקנס אשר הוטל על הרשת ועל מנהליה נעשה לאור הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים, ולאחר ששקל משרד התמ"ת וקיבל את העובדה כי לא הוגשו כתבי אישום קודמים נגד הרשת וכן הפעולות בהן היא נוקטת כיום."

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
המשביר לצרכן: הטעו וישלמו
מומלצים