שתף קטע נבחר

הענק הירוק: פרטים רשמיים על פורד פוקוס RS

הגרסה החזקה ביותר לפוקוס נחשפת רשמית, במכונית תצוגה שתגיע לתערוכת לונדון. אז כמה כוח יהיה שם, ולמה בחרו בפורד להישאר עם הנעה קדמית? הפרטים לפניכם

האם זו הספורטיבית שכולם חיכו לה? אם לשפוט לפי הרעש התקשורתי וההתלהבות בפורומי הרכב - הפוקוס RS של פורד היא אחת המכוניות היותר מעניינות שישווקו במהלך 2009. כעת נחשפים פרטים ראשונים אודותיה, עדיין בגרסת טרום-ייצור ועם נתונים טכניים זמניים. אבל כל זה נשכח ברגע שרואים את התמונות, או יותר נכון את הצבע בו בחרו בפורד לחשיפת המכונית.


 

בירוק בהיר ונוצץ, ועם עיצוב אגרסיבי במיוחד, תגיע הפוקוס החזקה מעולם לתערוכת לונדון שנפתחת ב-22 ביולי. היא אמנם מבוססת על ה-ST החלשה יותר, אבל ניכר כי בפורד התאמצו כדי להעניק לה מראה שונה ומוחצן בהרבה. החל מהפגוש הקדמי עם הסבכה הענקית, דרך חישוקי ה-"19 העצומים, בתי הגלגלים הבולטים ועד לכנף הגדולה מעל לשמשה האחורית.

 

וזה ממשיך גם לתא הנוסעים, שם מחכים לכם צמד מושבי באקט ספורטיביים בצבע המרכב ועם סמל "RS", ושפע מסנוור של אלומיניום וסיבי פחם. בין היתר תמצאו כאן גם גלגל הגה עם שלושה חישורים (שמעוטר אף הוא בתג "RS"), ודוושות אלומיניום בעלות מראה ספורטיבי.


 

הנעה קדמית, 300 כ"ס

כפי שפורסם בעבר, בפורד בחרו שלא לפתח מערכת הנעה כפולה ל-RS, וזאת בניגוד לשמועות שהופצו בראשית ימי פיתוח המכונית. הסיבה לכך מתחלקת להסבר הרשמי - רצון לחסוך במשקל; ולזה הפחות רשמי - רצון לחסוך בעלויות פיתוח, שכן פלטפורמת הפוקוס לא מציעה הנעה כפולה, תוספת יקרה עבור דגם אחד.


 

בכל מקרה, בפורד מבטיחים כי פיתוח בשם "רבו-נקל" (RecoKnuckle), יחד עם דיפרנציאל מוגבל החלקה (LSD), איפשרו לשמור על התנהגות כביש וניהוג טובים, למרות ההספק הגבוה - 300 כ"ס. זאת ממנוע 2.5 ליטר שמקורו בוולוו, עם חמישה צילינדרים ו-41.8 קג"מ. זוהי הגרסה החזקה ביותר של מנוע זה בקונצרן, כאשר עד עתה הציע 225 כ"ס בפוקוס ST. לטענת פורד, תוספת הכוח הושגה באמצעות גל זיזים משופר ושדרוגים נוספים. הביצועים המשוערים, שלדברי פורד עדיין לא אומתו באופן סופי, עומדים על פחות משש שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.


 

עוד נמסר מפורד כי ל-RS מערך מתלים והיגוי משודרגים, שיחד עם בלמים מוגדלים הותאמו לשיפור בביצועים. לכך יסייעו גם מוט מייצב חדש, והרחבת מפסק הסרנים בארבעה ס"מ. מכונית התצוגה נועלת צמיגי 235/35 עם חישוקי "19, שעדיין לא ברור אם יגיעו למכונית הסדרתית.

 

הפעם הקודמת בה פורד הציעה דגם מסדרת RS (ר"ת של Rally Sport), הייתה בשנת 2002. גם אז היה מדובר בפוקוס, אלא שאז היו לה 220 כ"ס "בלבד". תצורת ההנעה הייתה דומה, עם הנעה קדמית ודיפרנציאל מוגבל החלקה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד פוקוס RS
תגי RS יזכירו לכם איפה אתם יושבים
מושבי באקט ספורטיביים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים