שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    תאונת "הפנויים-פנויות": בכיר במע"צ הורשע
    שמעון נסיכי, שכיהן ב-99' כמנהל האגף לחומרים ומחקר במע"צ, הורשע בשיבוש הליכי משפט ובהדחה בחקירה, והפך לעובד מע"צ היחיד שהורשע בפרשה. בתאונת האוטובוס המחרידה נהרגו 17 בני אדם

    תשע שנים לאחר תאונת אוטובוס "הפנויים פנויות", שגבתה את חייהם של 17 בני אדם, הרשיעה אתמול (א') השופטת כרמלה רוטפלד מבית משפט השלום בנצרת את שמעון נסיכי, מי שכיהן באותה התקופה כמנהל האגף לחומרים ומחקר במע"צ.

     

    נסיכי, שהינו מהנדס בכיר ומוערך, הורשע בשיבוש הליכי משפט ובהדחה בחקירה, מאחר שנמנע מלגלות למשטרה ולפרקליטות את תוצאות הבדיקה שהתקיימה בכביש מספר ימים לפני התאונה, שהעידה כי בכביש קיים חומר ההופך לחלק מאוד במגע עם מים. נסיכי הוא כעת עובד מע"צ היחיד שהורשע במסגרת פרשה עגומה זו.

     

    תאונת הדרכים הקטלנית עלתה לכותרות כמה פעמים במשך השנים, ובעיקר לאחר התאבדותו של מהנדס מחוז הצפון במע"צ, יצחק הרשקוביץ ז"ל, בעקבות תחקיר שתאר את חלקו במחדלים שהובילו לתאונה. בכיר נוסף במע"צ, שהיה בין הנאשמים, נפטר ממחלה קשה.

     

    אתמול לאחר שנגזר דינם של נהג האוטובוס ובעלי חברת האוטובוסים, הורשע בבית המשפט גם נסיכי. מהכרעת הדין עולה כי מספר שבועות לפני התאונה התקבל במע"צ מכתב מקצין הבטיחות של אגד, שביקש להתריע על סכנת החלקה בקטעים מסוימים בכבישי הגליל התחתון.

     

    סמנכ"ל מע"צ דאז הנחה את נסיכי לבצע בדיקות והוא נענה לפניה. שני עובדים קיבלו הנחיה מנסיכי לבצע אותן, ומהן עלה כי אכן קיים על הכביש חומר שחור ההופך לחלק ושמנוני כאשר הכביש רטוב. בהכרעת הדין הובאה אף עדותו של העובד אשר קיים את הבדיקה בפועל שאמר כי יומיים לאחר התאונה הקטלנית התחוור לו כי יש קשר בין המקום שנבדק לבין התאונה.

     

    לשאלה מדוע לא העביר את החומר למשטרה ענה כי זה בניגוד להוראות תקנון השירות. עם זאת, לאחר ש"מצפונו הציק לו" נסע לפגישה במשרדי מע"צ בירושלים ושם נאמר לו שלא להעביר את המידע החוצה, ובכל זאת הוא בחר לפנות לעו"ד של נהג האוטובוס ולתקשורת. גם אז, כאשר התבקש על ידי הפרקליטות להעביר לידיהם מסמכים, טען כי אין בידיו כל מסמך רלוונטי לתאונה.

     

    נסיכי שמשמש כיום מנהל אגף ופיתוח בחברה הלאומית לדרכים טען להגנתו כי "לא חשב שתוצאות הבדיקה רלוונטיות לתאונה". הוא הוסיף כי היה עליו לפעול כפי שהנחו אותו הממונים עליו, בתוך כך תהה מדוע בחרה התביעה להפלותו לרעה והגישה כתב כנגדו ולא כנגד אחרים במע"צ. השופטת רוטפלד בחרה שלא לקבל את טענותיו הרשיעה אותו בשיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה.

     

    השופטת רוטפלד קבעה בהכרעת הדין כי "התנהגותו של נסיכי אינה בעלת אופי תמים. הנאשם היה מודע לחשיבותו של המידע ולרלוונטיות שלו לחקירה שנפתחה בעקבות התאונה, ופעל בניגוד למוסר האישי, כאשר סבר כי קיים חשש אמיתי מפני תאונת דרכים קטלנית ומספר ימים לאחר מכן תאונה כזו אכן התרחשה. לא היה מקום מצדו להעלמת המידע".

     

    התאונה אירעה ב-9 באוקטובר 1999, כאשר 54 נוסעים מחוג פנויים ופנויות יצאו בבוקר שבת לטיול בגליל ובגולן. סמוך לשעה 10:45 פנה האוטובוס שמאלה בצומת גולני, כאשר קרוב לכפר עילבון החל לרדת גשם. הנהג איבד לפתע את השליטה על כלי הרכב, החליק מימין לשמאל והידרדר לתהום כשהאוטובוס מתהפך שוב ושוב.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אפי שריר
    זירת התאונה
    צילום: אפי שריר
    צילום: אפי שריר
    פינוי ההרוגים. נסיכי הוא עובד מע"צ היחיד שהורשע בפרשה
    צילום: אפי שריר
    מומלצים