שתף קטע נבחר

זירת הקניות

סקר: מנהלות "ירוקות" יותר ממנהלים

חזית חדשה נפתחה בקרב בין המינים: הקרב על הסביבה. סקר בקרב חברות טכנולוגיה אמריקניות מצא כי נשים בעמדות קבלת החלטות בתחום זה מעניקות חשיבות רבה יותר לשיקולי סביבה לעומת עמיתיהן הגברים.

 

בין היתר נשאלו הנסקרים מהי מידת החשיבות שהם מעניקים לקריטיונים שונים במסגרת קבלת ההחלטות בארגון. התברר ש-83 אחוז מהנשים מעניקות לסוגיות הקשורות למיחזור חומרי גלם חשיבות גבוהה, לעומת 66 אחוז מהגברים; 65 אחוז מהנשים מעדיפות שיטות תיפעול בנות קיימא וסביבתיות, לעומת 50 אחוז מהגברים.

 

55 אחוז מהמנהלות יתמרצו את עובדיהן להשתמש בתחבורה ציבורית או שיתופי נסיעה, לעומת 40 אחוז מהגברים. 47 אחוז מהמנהלות יתרמו לארגוני סביבה לעומת 30 אחוז מהמנהלים. 49 אחוז מהמנהלות יקצו שעות של העובדים בארגון להתנדבות בארגוני סביבה לעומת 28 אחוז מהמנהלים. אגב - 77 מהנשאלים בסקר היו גברים.

 

עוד עלה מהסקר כי 64 אחוז מהנשאלים הסכימו עם הקביעה שתדמית "ירוקה" טובה לקידום המותג של החברה, לעומת 9 אחוז שכפרו בטענה. ממצא זה כשלעצמו אינו מפתיע אולם הסקר מצא כי מבין הנשאלים שמצדדים בתדמית "ירוקה" נרשם רוב לאלה המוכנים לבצע פעולות של ממש כדי לזכות בתדמית זו - ולא להסתפק בהצהרת כוונות בלבד.

 

ממצא נוסף שעלה בסקר הוא כי הנשאלים לא הצליחו להצביע על חברה מסויימת כבעלת תדמית ירוקה באופן בולט ביחס לאחרות. ממצא מעניין אחר היה בקשר לארגונים סביבה ושימור כגון "גרינפיס" או "WWF"; התברר שמבחינת הנשאלים, אף אחד מהם אינו זוכה ליתרון בולט על פני האחרים.

  

את הסקר ערכה חברת הסקרים HANSA GCR בקרב עובדים מ-600 חברות בינוניות וגדולות (1,000 עובדים ויותר) בתחילת השנה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים