שתף קטע נבחר

פולקסווגן מציגה דור שישי לגולף

המשפחתית הקומפקטית הנמכרת ביותר באירופה מעולם, וללא ספק המכונית החשובה ביותר של קונצרן פולקסווגן, זוכה לדור שישי. מה התחדש ומתי תגיע אלינו?

פולקסווגן שחררה היום (ד') לראשונה תמונות רשמיות של הגולף החדשה, דור שישי לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של תעשיית הרכב. בישראל אמנם מנע ממנה תג-מחיר גבוה בדרך כלל, מלהפוך ללהיט מכירות משמעותי, אבל באירופה מדובר בלא אחרת מהמשפחתית הקומפקטית הנמכרת בהיסטוריה. מכונית שגם בסוף ימיו של הדור הקודם, שמרה על מעמדה כמכונית הנמכרת ביותר השנה - בכל הקטגוריות.


 

לכן, אין זו הגזמה לטעון כי מדובר לא רק באחת המכוניות החשובות ביותר לפולקסווגן, אלא גם אחד הדגמים החשובים שיגיעו השנה מאירופה. עד כדי כך, שגם בפולקסווגן עצמה התקשו לשמור על סודיות נדרשת, והדליפו את תמונות המכונית לפני המועד המתכונן. אלינו תגיע הגולף בדצמבר, כחודשיים לאחר שתוצג לראשונה בפני מבקרי תערוכת פאריז.

 

פולקסווגן אינה מפרסמת מידות של המכונית החדשה, ומספקת מפרט טכני בסיסי בלבד. עם זאת, מהתמונות עולה רושם של מכונית רחבה ונמוכה מבעבר, עם עיצוב דינמי יותר. בכל זאת, הדור השישי רחוק מלפרוץ את גבולות העיצוב של משפחת הגולף, ונותר שמרני יחסית. גם תא הנוסעים מגיע כמעט בשלמותו - בשינויים הכרחיים - מהדור הקודם ומהשירוקו, הגרסה הספורטיבית לגולף.


 

ברשימת התוספות שיוצעו ככל הנראה בתוספת תשלום, ניתן למנות מערכת שמירת מרחק אוטומטית (ADC), הנעזרת בחיישנים כדי לשמור על רווח בטוח מהמכונית שלפנים - ואף תבלום אתכם לעצירה כדי למנוע התנגשות. יש גם בקרת שלדה אקטיבית (ACC), שמאפשרת שינוי מאפייני המתלים, היגוי ודוושת מצערת בשלושה מצבים: רגיל, נוחות או ספורט.

 

טורבו-בנזין, תיבת DSG

המשפחתית הקומפקטית החדשה תשווק עם מבחר מנועי בנזין ודיזל, רובם מוגדשי טורבו. כולל יחידות ה-TSI, בנזין בנפח 1.4 ליטר עם מגדש טורבו (102 או 122 כ"ס) ובצירוף מגדש-על (160 כ"ס). מנועים אלה יהוו את חוד החנית של הגולף בישראל, וישודכו לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד (DSG) עם שישה או שבעה יחסי העברה. למעשה, הגולף נפרדת לשלום מתיבת ההילוכים האוטומטית, שלא תוצע יותר והוחלפה לחלוטין על-ידי ה-DSG.


 

בפלח הדיזל, יציעו הגרמנים מנועים בעלי הספק שנע בין 90 ל-170 כ"ס, כולל צמד יחידות בנפח 2.0 ליטר שיספקו 110 ו-140 כ"ס, ורמת זיהום אוויר נמוכה. פולקסווגן טוענת כי כל מנועי הגולף יעמדו בתקן הזיהום העתידי יורו-5, כולל מנועי הדיזל שצוידו לשם כך במסנן חלקיקים.

 

אז מה איתנו?

נכון לעתה, לא ידוע מה יהיה מחירי הגולף החדשה בישראל, כשתנחת כאן בחודש דצמבר. מה שכן ידוע הוא שנקבל את כל מבחר מנועי ה-TSI, עם תיבת DSG, ועם מה שבצ'מפיון מוטורס מכנים "מפרט אבזור עשיר". בתחום הבטיחות, יכללו כל גרסאות הגולף שבע כריות אוויר (קדמיות, צד, וילון וכרית לברכי הנהג), ובקרת יציבות תקנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן גולף החדשה
שמרנית
תחושה מוכרת
מפגש משפחתי: הדורות הקודמים של הגולף, מ-1 עד 5
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים