שתף קטע נבחר

אליטליה הגישה בקשה לפשיטת רגל

בכך סללה את הדרך להפרטתה. על פי התוכנית הממשלתית, חטיבות מפסידות יימכרו, ואילו הפעילויות הרווחיות ימוזגו עם Air One, היריבה המקומית של אליטליה. כך תקום חברת תעופה נטולת חוב, שתשלוט ב-65% מהשוק באיטליה

מועצת המנהלים של אליטליה פנתה אמש (ו') לבית המשפט ברומא, בירת איטליה, בבקשה להכריז עליה פושטת רגל ולזכות בהגנה מפני נושיהּ. בכך נסללה הדרך להפרטת חברת התעופה האיטלקית.

 

על פי התוכנית הממשלתית להפרטת החברה, חטיבות מפסידות באליטליה יימכרו, ואילו הפעילויות הרווחיות ימוזגו עם Air One, היריבה המקומית של אליטליה. כך תקום חברת תעופה נטולת חוב, שתשלוט ב-65% מהשוק באיטליה.

 

קבוצת משקיעים בראשות יו"ר יצרנית הקטנועים פיאג'יו, רוברטו קולנינו, מתכווונת להגיש הצעת רכש בהיקף של מיליארד אירו (1.46 מיליארד דולר) לרכישת ומימון חברת התעופה החדשה.

 

הממשלה ברומא, בראשותו של סילביו ברלוסקוני, שינתה ביום חמישי את החוק של פשיטות רגל באיטליה, ובכך סללה את הדרך למכירת חברת התעופה הכושלת, הנמצאת בבעלות ממשלתית, למשקיעים פרטיים. בעקבות ההחלטה הודיעה חברת התעופה הצרפתית-הולנדית אייר פראנס-קלמ כי היא מוכנה לרכוש מניות מיעוט באליטליה.

 

הממשלה מתכוונת למכור את אחזקותיה בחברה לקבוצה של משקיעים, שעשויה לכלול את קבוצת אייר פראנס-קלמ, ואת יתרת המניות תמכור בבורסה.

 

אייר פראנס אישרה שלשום כי היא אכן מגלה עניין ברכישת אחזקות מיעוט באליטליה, אלא שבניגוד לעבר, הפעם בכוונתה לעשות זאת "בשיתוף עם משקיעים נוספים".

 

אליטליה הפסידה בשבע השנים האחרונות יותר מ-3 מיליארד אירו (4.4 מליארד דולר) והשנה הפסידה מדי יום יותר ממיליון אירו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בדרך להפרטה. אליטליה
צילום: רויטרס
מומלצים