שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הטיפ היומי: מדוע כדאי לבצע אימון אירובי בגיל העמידה?

    צריכת החמצן של הגוף הולכת ויורדת עם השנים, ואימון שכזה מחזיר את הגלגל לאחור ומגדיל את יכולתנו לקלוט את החמצן

    רוצים לעצור את השעון הביולוגי ולדחות את הזקנה בכמה שנים טובות? תשכחו משיעורי סטודיו מתונים ותנו גז על אימונים אירוביים. מניתוח מחקרים שפורסם לאחרונה ב-British Medical Journal, עולה כי אימונים אירוביים מגיל העמידה ואילך יכולים לדחות את ההזדקנות הביולוגית בכ-12 שנה. הכוונה היא לאימוני סיבולת בהתאמה אישית שנועדו לשפר את הכשירות האירובית ב-10-5 מ"ל חמצן לכל ק"ג משקל גוף.

     

    אחד מהפרמטרים שלפיהם נמדדת איכות החיים בגיל מתקדם היא יכולת ספיגת החמצן בגוף בעת מאמץ. יכולת זו יורדת עם השנים(ירידה של 5 מ"ל חמצן לכל ק"ג משקל גוף בכל עשור) וגורמת לפגיעה באיכות החיים וביכולת האישית. לדברי החוקרים, אימונים אירוביים בעצימות גבוהה יכולים לפצות על הירידה הזאת ואף להפוך את המגמה.

     

    "מדד צריכת החמצן המרבית (צח"מ) הוא רק אחד מהמדדים המושפעים מתהליך ההזדקנות", מסביר רוני גורודז'ינסקי (M. Sc), פיזיולוג מאמץ ומוסמך במדעי הרפואה. "אבל דרכו אפשר ללמוד על תהליך ההזדקנות הביולוגי שלנו. צריכת החמצן מתחילה להידרדר בגיל 20 בערך ובקצב של כ-1% בשנה. שינויים בקצב הלב המרבי, בכוח כיווץ שריר הלב ובמערכת השרירים מובילים בסופו של דבר לירידה בצריכת החמצן המרבית, וגורמים לירידה ניכרת ביכולת הגופנית. ניתוח הנתונים אכן מוכיח שאנשם מאומנים הם בעלי נתוני צח"מ טובים יותר, ולכן בעלי יכולות טובות יותר בכל הקשור ליכולת האירובית ולהתמודדות עם מטלות יומיומיות, ונהנים מאיכות חיים טובה יותר".


     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: גיל נחושתן
    אימון אירובי. טוב בכל גיל
    צילום: גיל נחושתן
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים