שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    אישום: הרכבת אחראית למות הנוסעים ברבדים
    כתב האישום מייחס לשלושה מנהלים ולרכבת ישראל עצמה, אחריות לגרימת מותם ברשלנות של 7 בני אדם בתאונת הרכבת בסמוך לקיבוץ רבדים. מהאישומים עולה כי המנהלים ידעו על הליקויים בצומת, אך לא פעלו כדי למנוע את התאונה. רכבת ישראל: איננו אשמים - בית המשפט יקבע זאת

    מדינת ישראל נגד רכבת ישראל. פרקליטות מחוז הדרום הגישה הבוקר (יום ד') כתב אישום נגד רכבת ישראל ושלושה ממנהליה, בגין גרימת מוות וחבלה ברשלנות. בכתב האישום מוטלת על הבכירים האחריות לשתי תאונות הרכבת סמוך לקיבוץ רבדים ולמושב אחוזם. ברכבת טוענים כי אינם אשמים - וכי בית המשפט אף יקבע זאת בהמשך.

     

    מכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום באשקלון, עולה כי ב-21 ביוני 2005 פגעה רכבת במשאית,

    שחצתה את המסילה לא הרחק מקיבוץ רבדים. כתוצאה מהתאונה נהרגו שבעה בני אדם - חמישה מנוסעי הרכבת, נהג הקטר ונהג המשאית. כמו כן נפצעו 248 נוסעים, 46 מהם נפגעו באורח קשה.

     

    שלושה שבועות לאחר מכן, ב-8 ליולי, התנגשה רכבת ברכב, שנעמד על המסילה בסמוך למושב אחוזם. בתאונה נפצע נהג הקטר ו-63 נוסעים נפגעו בדרגות שונות.


    התאונה הקטלנית ליד רבדים (צילום: תומריקו) 

     

    כתב האישום מתייחס בעיקר לנאשמים סגן מנהל אגף תחזוקת תשתיות ברכבת, סורין שיוביץ (60), סמנכ"ל חטיבת התכנון והפיתוח ברכבת איליה וולקוב (43) ולמנהל אגף התנועה ברכבת הראל אבן (44). בנוסף מוטלת אחריות כללית על רכבת ישראל.

     

    המנהלים לא נקטו באמצעים סבירים למנוע התאונה

    על פי כתב האישום, באזור רבדים לא נקטו הנאשמים באמצעים סבירים כדי למנוע את התאונה במפגש הרכבת והכביש. זאת, למרות שהנאשמים ידעו על הסכנה הקיימת במפגש. בנוסף, הובא לידיעתם של הנאשמים כי חודש לפני התאונה נמנעה ברגע האחרון התנגשות דומה באותה נקודה.


    שבעה הרוגים, שלושה נאשמים (צילום: רויטרס)

     

    המנהלים לא הורו על הפחתת מהירות הנסיעה של הרכבת ולא הציבו משגיח במפגש בכל שעות הפעילות של המשאיות במקום.

    בנוסף, לא הוצב מחסום אוטומטי במפגש והייתה התעלמות מהכמות הגדולה של התנועה באזור. פרט לכך, ברכבת לא יישמו כנדרש מסקנות של ועדה פנימית שחקרה תאונה קודמת, שהתרחשה במפגש סמוך.

     

    לטענת הפרקליטות, בתאונה בסמוך למושב אחוזם, שאירעה כשלושה שבועות לאחר האירוע ברבדים, הנאשמים ידעו כי השיפוע במפגש הרכבת עלול להוות סכנה. למרות זאת, לא ננקטו צעדים לסגירת המפגש או לתיקון הליקוי. כמו כן, למרות שבעקבות התאונה ברבדים הוציא מנכ"ל רכבת ישראל הוראה לסגור באופן מיידי את המפגש באחוזם, הוא נשאר פתוח.

     

    עו"ד יהודה וינשטיין, המייצג את רכבת ישראל, מסר בתגובה להגשת כתב האישום: "מדובר בהחלטה שגויה מבחינה משפטית. רכבת ישראל אינה אשמה בתאונה זו, ואנו מאמינים שבית המשפט יעשה לתיקונה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום רפרודוקציה: עוזי ברק, מדור צילום זק"א
    פינוי הפצועים מהתאונה
    צילום רפרודוקציה: עוזי ברק, מדור צילום זק"א
    קרון הרכבת ברבדים. ארכיון
    צילום: תומריקו
    מומלצים