שתף קטע נבחר

רשות שדות התעופה מפטרת 110 אנשי ביטחון

רשות שדות התעופה הכינה תוכנית התייעלות, הכוללת ביטול של עמדות הבידוק המיוחד לנוסעי המחלקות העסקיות. המשמעות: המאבטחים שאיישו את העמדות הללו יפוטרו

המשבר הכלכלי העולמי הגיע גם לרשות שדות התעופה בישראל. הצצה לתוכנית התייעלות שהכינה הרשות מגלה כי השירות הראשון שייפגע כתוצאה מהמשבר הוא הביטחון - כיוון שהוא השירות הראשון שעומד להיות מקוצץ.  

 

בישיבות מטה שערכה הנהלת ברשות שדות התעופה, לנוכח לוח הטיסות המתגבש לקראתה חודשים הקרובים בשל המשבר הכלכלי, הגיעה ההנהלה למסקנה כי ניתן לצמצם דווקא בעובדי שירות הביטחון שפועלים בשדה התעופה בן גוריון. המשמעות היא: קיצוץ 110 משרות.

 

מי שירגישו היטב על בשרם את הקיצוץ במספר העובדים הם, בין השאר, נוסעי המחלקות העיסקיות בנמל התעופה בן גוריון. עד היום נהנו נוסעים אלו ממסלול בידוק ביטחוני מיוחד כאשר היו מגיעים לשדה.

 

שירות זה ניתן להם עד היום ללא תוספת תשלום, והיה כמעין שירות נוסף שניתן בתמורה לכרטיס הטיסה היקר שאנשי העסקים משלמים. כעת, עם הקיצוצים, הוחלט על ביטול מסלול הבידוק המיוחד, ואותם אנשי עסקים יצטרכו לעמוד בתור עם כל נוסעי מחלקות התיירים. בהנהלת רשות שדות התעופה טוענים כי המהלך תואם עם ועד העובדים של הרשות, וכי בעקבות המשבר הכלכלי הם שוקלים צמצום שירותים נוספים.

 

בכירי המשק מדברים הרבה על גל פיטורים שעומד להתרחש בחודשים הקרובים - על רקע המשבר הכלכלי העולמי, שגורם לירידה בייצוא הישראלי. ההערכה היא שהגופים הראשונים שעומדים לפטר עובדים הם יצואנים - חברות הייטק ותעשייה במגזר הפרטי. פיטורי העובדים בראשות שדות התעופה, השייכת למדינת ישראל, הם, איפוא, חריג, ונובעים מהקשר הישיר שבין המצב הכלכלי בחו"ל לרמת הפעילות ברשות.

 

אל על: "זו שערוריה"

באל על לא מרוצים מההחלטה: "באל על רואים בחומרה את הודעת הרשות על הפסקת התור המיוחד לבידוק הביטחוני הניתן לנוסעי מחלקת העסקים. זהו שירות הניתן חינם בכל שדות התעופה בעולם וזוהי שערוריה להטיל על החברה ועל הלקוח גזרה שכזו באופן חד צדדי וללא כל התייעצות והתראה מוקדמת עם החברות.

 

"ביטול השירות יפגע לא רק בנוסעי מחלקות העסקים אלא גם בנוסעי מחלקות התיירים, בשל התורים הבלתי נסבלים הקיימים בשדה התעופה, שעתה יתגברו עוד יותר לממדים שאין להם אח ורע בעולם.לא ייתכן שהרשות תחליט להתייעל באמצעות פגיעה בשירות אותו נותנת החברה ללקוח. חברת אל על קוראת לרשות שדות התעופה לחזור בה מההחלטה ולהידבר עימה על מנת למצוא פתרון שלא יפגע בלקוחות".

 

ברשות שדות התעופה מסרו בתגובה לטענות אל על, כי כל הנוסעים משלמים לרשות אגרת נוסע זהה ולפיכך זכאים לרמת שירות זהה: "במדידות עונתיות שנערכות בנתב"ג עולה כי התחנה בה משתרכים תורים ארוכים היא תחנת הצ'ק-אין המופעלת, כידוע, על ידי חברות התעופה בעצמן. המדידות של הבידוק הביטחוני מציגות נתון ממוצע של כ-3 דקות לנוסע בעוד שהמדידות של זמן ההמתנה בצ'ק-אין מעידות על המתנה של למעלה מ- 10 דקות המתנה לנוסע".

 

הוועד: לא נאפשר פגיעה בזכויות העובדים

בתגובה לתוכנית ההתייעלות שאמורה לצאת לפועל בימים הקרובים נמסר מוועד עובדי רשות שדות התעופה, "כי כל פעולה חד צדדית שתעשה ע"י ההנהלה ללא היוועצות עם ועד העובדים, תגרור אחריה פעולה חד צדדית של הוועד".

 

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, מסר: "לוועד העובדים לא ידוע על שום תכנית התייעלות. בכוונתנו להיפגש עם ההנהלה בהקדם על מנת לקבל הבהרות בנושא. דווקא בשנה זו נרשמה עליה חדה בכמות הנוסעים ובעקבותיה עליה בהכנסות רשות שדות התעופה, לכן לא ברור לוועד העובדים מדוע בוחרת ההנהלה להודיע על צעדי התייעלות. לא נאפשר פגיעה בזכויות העובדים ופיטוריהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתב"ג: פחות מאבטחים
צילום: אמנון מרנדה
מומלצים