שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הטיפ היומי: מהו הביוטין ומדוע כדאי לצרוך ממנו?

    הכירו את הוויטמין שנמצא בעיקר בפיצוחים ומחסור בו עלול לגרום לנשירת שיער, עייפות ודיכאון

    הביוטין, שמסומן גם כוויטמין H, ויטמין B7 או ויטמין B8, חיוני בגוף כמרכיב בפעילותם של אנזימים רבים. הביוטין רגיש למספר תהליכים של עיבוד מזון ושימורו, וכדי לקבלו מומלץ לאכול מזון טרי. מחסור בו עלול לגרום לנשירת שיער, ציפורניים שבירות, חולשה, עייפות, איבוד תיאבון ודיכאון.

     

    הכמות היומית המומלצת (RDA) בארצות הברית היא 300 מק"ג ובאירופה 150 מק"ג. בזמן ההריון מומלצת תוספת של 50 מק"ג ליום. ביוטין נחשב לוויטמין בטוח, ואין עליו דיווחים של רעילות גם בכמויות גדולות בהרבה.

     

    אז מה כדאי לאכול?

    כמות ביוטין במק"ג ל-100 גרם מזון


    ביוטין במוצרי מזון שונים

    ביוטין במוצרי מזון שונים
    מאכל מק"ג ביוטין

    בוטנים

     

    72
    שקדים 64
    אגוזי מלך 19
    ביצה 16
    עלי סלק 6
    גזר 5
    עגבנייה 4
    אבוקדו 3.6
    בצל 3.5
    יוגורט ביו 3% 3
    חלב פרה 3% 2

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    כמות גבוהה יחסית של ביוטין. בוטנים
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    64 מק"ג ביוטין ב-100 גרם שקדים
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים