שתף קטע נבחר

פוטרת ממשרד פרסום? תשמח

למה להסתכל רק על החצי הריק של הכוס במקרה של פיטורים? כוכבים שיפוטרו יבדקו אפשרות להצטרף כשותפים למשרד אחר או לפתוח בקריירה עצמאית, והבינוניים - שגם כך סבלו בתפקידם - יוכלו לבחון את המשך דרכם בענף

אם יש דבר שמשרדי הפרסום לא ששים לדווח עליו - זה פיטורי עובדים, וברור למה; זה מרמז שהמשרד בצרות. לכן הם בדרך כלל נמנעים מלדווח על פיטורים, או מדווחים על הרבה פחות ממספר המפוטרים בפועל.

 

בשבוע שעבר

 

האמת היא שיש כיום לא מעט משרדים מפוחדים ומבוהלים, ואולי בצדק, לנוכח אווירת המשבר במשק. אף אחד לא יודע מה ילד יום, והכל מנסים להקדים תרופה למכה. איך? על ידי קיצוצי שכר, קיצוץ בהוצאות ופיטורי עובדים.

 

עד כמה שזה עלול להישמע מופרך, יש לי בשורה למפוטרים: "עשו לכם טובה". כפרסומאי שחווה לא מעט סבבים של מיתונים למיניהם, שתמיד גררו אחריהם פיטורי עובדים, אני יכול להבטיח שרוב הפיטורים עשו רק טוב למפוטרים.

 

למה אני מתכוון? על פי רוב, כשמשרדי פרסום נאלצים לפטר מסיבות כלכליות הם מפטרים עובדים משני קצוות הקשת. בקצה האחד, אלה הכוכבים הזוהרים. הם, מטבע הדברים, גם בעלי השכר הגבוה ביותר; בוויתור על כוכב אחד המשרד חוסך הוצאה בסדר גודל של כ-5 משכורות. בקצה השני, אלה העובדים הפחות טובים, שבהזדמנות "חגיגית" זו המעסיקים שמחים להיפטר מהם.

 

רווח בכל מקרה

מנסיוני אני יכול לקבוע שבטווח הארוך, העובדים משתי קבוצות האיכות הללו יפיקו תועלת מהפיטורים.

 

הכוכבים שפוטרו ימצאו בנקל מעסיק חלופי שישמח לגייס אותם לשירותיו, כי לכוכבים תמיד יש ותהיה דרישה. לכמה מהם יזמן "המצב" הזדמנויות להצטרף כשותפים למשרדים אחרים - מה שלא היה קורה אם היו ממשיכים לעבוד במקומותיהם הקודמים והנוחים.

 

 

אחדים מהם אפילו עשויים לקבל החלטה אסטרטגית לבנות לעצמם את העסק שלהם. גם זה לא היה קורה בזמנים כתיקונם.

 

בכל אחת מהאפשרויות הללו הם הרוויחו. נכון שזה לא מרגיע את ההלם הראשוני של קבלת הודעת הפיטורים, אבל זה יקרה. וכשזה יקרה - אותם המפוטרים יהיו אסירי תודה למפטריהם.

 

העובדים הפחות טובים שפוטרו ממילא לא נהנו בעבודתם. עולם הפרסום - כפי שהוא מרתק, מספק ומתגמל לכוכביו, כך הוא מתאכזר לעובדים הבינוניים ומטה. בעבורם העבודה מפרכת, תובענית, שוחקת ובלתי מתגמלת, פשוט כי אינם טובים מספיק. חלומם הרטוב של אלה הוא "לעבור לצד של הלקוח".

 

הם משוכנעים ששם ייטב להם. אולי הם צודקים. זו ההזדמנות לנסות ולהיווכח האם זה הם או שמא זו תעשיית הפרסום.

 

תהליך התחזקות למי שלא יתפס לבהלה

כל סבב של משבר מעכיר את האווירה, מונע מרוב האנשים להביט למציאות בעיניים ולראות את הדברים כהווייתם. הרוב נוטים לראות את החצי הריק של הכוס. אני מציע לכל המעורבים מבט נדיר על החצי המלא, למרות שזה מאוד לא אופנתי כיום.

 

תהליך ההצטמצמות של משרדי הפרסום יכול להיות תהליך של התחזקות בעבור אותם פרסומאים נבונים שלא יתפסו לבהלה. אלה ימשיכו להחזיק בכוכבים ויוותרו על המיותרים. כי הכוכבים הם-הם שעושים את ההבדל האמיתי בין משרד אחד למתחריו.

 

משרד פרסום הוא לא יותר מההון האנושי שלו. קח ממנו את אנשי המקצוע הטובים ומה נותר לו? לא כלום. בעבור המפוטרים, זה יהיה רק לטובה.

 

אני יודע שהמשפט "הכל לטובה" הוא קלישאה שחוקה, אך אין זה אומר שאינו נכון. 

 

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN - החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים