שתף קטע נבחר

עקרות בית מתחדשות

חמש השנים שקפצה "עקרות בית נואשות" קדימה גרמו להעמקת העיסוק בדמויות וגם להחזרתה למסלול עלילתי מוצלח. עקרת הבית סמדר שילוני לא מתייאשת מעלילות ויסטריה ליין


 

חמש שנים על ויסטריה ליין עברו בריקודים, והנה הן חוזרות לעונה החמישית. חמש שנים שהטריפו את הצופים כבר בסוף העונה הרביעית, אותם צופים שעלו וירדו ברכבת ההרים ושמה "עקרות בית נואשות" במהלך ארבע העונות הלא אחידות שלה, ומנסים עכשיו לנחש אם העונה הנוכחית תעשה את העבודה (רגע, העונה השנייה והרביעית היו אחלה, והראשונה והשלישית לא מדהימות, אז זה אומר שגם החמישית תפשל?).


הנואשות. חזרה לימים הקטנים והשפויים בוויסטריה ליין

 

הבשורות הטובות: אם להסתמך על הפרקים הראשונים בעונה שעלתה אתמול (א', 21:15, yes stars Drama) - הטור ההנדסי של הנאחס בהחלט נשבר.

 

הזינוק למחר והדילוג על חמש השנים האבודות ב"עקרות בית" נועדו כדי לסייע ליוצר מארק צ'רי ליישם את השינוי עליו הצהיר לפני תחילת העונה: הסבון יירגע, והעיסוק בדמויות יגבר על חשבון העלילה. העונה הרביעית נגמרה בהתפוצצות דרמטית, כשהבנות הגנו על קתרין מייפר אחרי שזאת חיסלה את בעלה לשעבר, חם המזג.

 

כל זה הגיע אחרי עונות בהן הוגבה הרף הדרמטי עד שגם אנשים עם חזון גבוה כמו צ'רי התקשו לראות מה קורה מהצד השני שלו. צ'רי, איש חכם, הבין שאם הצופים יפערו את הפה עוד קצת הלחיים שלהם יקרעו, ולכן הודיע שהשנה הוא מבקש לחזור לימים בהם המצוקות שהטרידו את הבנות היו קטנות ושפויות יותר.

 

תרגיעו את הדרמה

זה לא אומר ש"עקרות בית" תארח את משפחת קוסבי. היא עדיין נשענת על פיצול האישיות המובהק שלה, בין אופרת סבון מצחיקה לסדרת מתח מופרכת מעט, אבל זו דרכם של היוצרים להגיד: חלפו ימי הטורנדו והסרטן, לא עוד ילדות נקברות תחת שידות מתמוטטות או אחים נכלאים במרתפים. להתראות בחורים שדורסים בחורים אחרים, שלום לאישה שמזניחה את משפחתה בגלל הקריירה, ולזו שנלחמת בעודף המשקל של הבת שלה.


ברי. מעקרת בית פרפקציוניסטית למנהלת קייטרינג פרפקציוניסטית

 

גם התעלומה הסדרתית עולה כבר בפרק הראשון באופן מסורתי ולא מתחכם - בחור אחד שזומם בצניעות בזמנו החופשי, שום דבר גרנדיוזי. אם לא היינו מכירים את הדמויות מראש, היו היוצרים מסתכנים בשעיטה אל תהום הסטריאוטיפים. אך לא כך היא, למזלם של כל הנוגעים בדבר.

 

דמויות מוכרות בסיטואציות לא מוכרות הן בעצם חלומו הרטוב של כל גוף שידור. מלאכת ההתחבבות של הדמויות על הצופים כבר נעשתה, ועכשיו הם נהנים מההזדמנויות שבסביבה החדשה. קצת כמו לחזור לאקס שלכם לסיבוב שני ומלא תשוקה. אבל האמת היא שקפיצה של חמש שנים ב"עקרות בית", היא כמעט חסרת משמעות.

 

ויסטריה ליין, כידוע, הוא פרבר שאינו ממוקם בשום נקודה בזמן או במרחב, לא מושפע מהתחממות כדור הארץ, התקררות היחסים בין מדונה וגאי ריצ'י או מנשיא אפרו-אמריקני שאוכל בחדר הסגלגל. צ'רי עצמו העיד שהוא התכוון להעביר את הדמויות שמונה שנים קדימה, כדי להעצים את האפקט, אבל החשש מהתגובה שלהן לרעיון שהן ייראו מבוגרות בשמונה שנים החזיר את היצירתיות שלו למימדים המקובלים בתעשייה ההוליוודית.

 

מה זה כבר חמש שנים

הדילוג על חמש השנים עזר לצ'רי להניע את העלילה קדימה, וגם אמור לפתוח לו עוד אופציות לשיגועים בחיי הדמויות, אבל להוציא את גבריאל, על אף אחת מהן לא עובר שינוי משמעותי. לינט עדיין מתמודדת עם הילדים (שבגיל 16 שיכללו את המיומנויות הקרימינליות שלהם לדרגת אמנות) ועם בעל שמסרב להתבגר כבר ארבע עונות.


לונגוריה. מבחן הדרמה האמיתי מתחיל עכשיו

 

ברי הפכה מעקרת בית פרפקציוניסטית למנהלת קייטרינג פרפקציוניסטית. סוזן עדיין מתגוששת ביחסיה עם גברים ומאמללת דור חדש של ילדים עם כישורי הורות לוקים בחסר, ואידי - ובכן, אידי היא עדיין נפקנית חסרת מצפון ובעלת גוף, שחוזרת לוויסטריה ליין ומביאה איתה את הכוח המניע של התעלומה הנוכחית - בעלה הנכלולי.

 

מי שבאמת תתמודד העונה עם אתגרים מתחום המשחק היא אווה לונגוריה, שהפכה ממלכת הגלאמור-שבּאנג שהיתה בארבע העונות האחרונות לסיוט של גבריאל סוליס: אשה עם ילדים ובלי כסף.

כמי שמחזיקה בדעה שלונגוריה היא פוטנציאל מבוזבז של מהלכים דרמטים ורגעים קורעי לב, אני מאמינה שהשינוי הזה יוציא ממנה את הקישקעס שעד היום זכינו רק לטעימות ממנו.

 

כשהיא תתערטל מהאיפור, בגדי המעצבים והמניירות, נקבל את הפול מונטי האמיתי, ואולי אז סוף סוף, יחזרו המועמדויות בטקסי פרסי הטלוויזיה לשכון בויסטריה ליין, וצ'אקרה על כל היקום.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חמשת המופלאות. הקפיצה בזמן חסרת משמעות
לאתר ההטבות
מומלצים