הכרטיס לא כורטס במועד - הסוכנות תפצה
ביהמ"ש: סוכנות נסיעות תפצה לקוחה ב-1,000 שקל בגין נזקים שנגרמו לאחר שכרטיס הטיסה שהזמינה לא כורטס במועד
התובעת הזמינה אצל דין טורס כרטיס טיסה בעבור חבר מניו-יורק, לישראל דרך בודפשט. לדבריה, למרות ששילמה בזמן, הודיעה לה נציגת הסוכנות כי ההזמנה "נפלה", וכי לא ניתן לכרטס. לטענת התובעת, לאחר שקיבלה את פרטי ההזמנה החדשה בפקס, הבינה כי ישנה עצירת ביניים של 9.5 שעות בבודפשט.
התובעת טענה כי נגרם לה נזק בשל שינוי מועד הטיסות וזמן ההמתנה הארוך שנדרש חברה להמתין בבודפשט, וכן כי הזמינה כרטיסים לנופש באילת למועדים הרלבנטיים לפי ההזמנה המקורית, והפסידה כסף כתוצאה משינוי המועדים.
דין טורס טענה כי כאשר התברר שלא ניתן לכרטס את ההזמנה המקורית, הציעה לתובעת לקבל את כספה חזרה, או לשלם סכום נוסף של 115 דולר - על מנת לטוס באותם תאריכים.
על הלקוח לנסות להקטין את נזקיו
שופטת בית-המשפט לתביעות קטנות בנתניה, ד"ר איריס רבינוביץ' ברון, קבעה כי דין טורס אחראית לכך שהכרטיס לא כורטס במחיר ולמועדים כפי שהתובעת הזמינה.
עם זאת, לדברי השופטת, התובעת יכולה היתה להקטין את נזקיה אם היתה משלמת סכום נוסף של 115 דולר. "על התובעת מוטלת היתה החובה לברר את זמן ההמתנה בבודפשט במועדים החלופיים שהוצעו לה, שכן היה ידוע לה שמדובר בטיסה עם חניית ביניים, ולפיכך חלק מהאחריות לעניין זה מוטל עליה", כתבה השופטת.
השופטת דחתה את טענת התובעת בכל הנוגע לנזק שעניינו הנופש באילת, שכן לא הוכח כי שינוי מועדי הנופש היה כרוך בתשלום.
דין טורס חויבה לפצות את התובעת בגין הנזקים שנגרמו לה בסך של 1,000 שקל, וכן לשלם הוצאות משפט בסך 350 שקל.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין
המתנה ארוכה בשדה התעופה. אילוסטרציה
צילום: ויז'ואלפוטוס
מומלצים