שתף קטע נבחר

מספטמבר: 44,000 עובדים פוטרו בתעשיית הרכב

המשבר הכלכלי הביא לפיטוריהם של למעלה מ-44,000 עובדים בתעשיית הרכב העולמית, בהם 6,000 עובדי רנו, 4,000 עובדי וולוו ו-6,000 עובדי קרייזלר. לפי ההערכות, הרע עוד לא מאחורינו

למעלה מ-44,000 עובדים איבדו את מקום עבודתם בתעשיית הרכב מאז חודש ספטמבר 2008, כך עולה מנתונים שמפרסמת סוכנות הידיעות רויטרס. משבר האשראי העולמי גורם לצניחה במכירות רכב חדש, ואיתה לירידה בהזמנת חלפים לייצור המכוניות. יצרניות רכב רבות מפטרות עובדים כדי להתאים את כושר הייצור לזמנים הקשים, וכתוצאה מכך נפגעות גם ספקיות חלפים שונות, המפטרות עובדים נוספים.

 

מהנתונים שמפרסמת רויטרס עולה כי בשלושת החודשים האחרונים, פוטרו באירופה 6,000 עובדי רנו, 4,340 עובדי וולוו ו-3,550 עובדי PSA (פיז'ו-סיטרואן). גם סוזוקי ומרצדס נאלצו לפטר עובדים ממפעליהם ביבשת אירופה - 1,200 בסוזוקי ו-2,300 מעובדי מרצדס.


פס ייצור. יותר מ-44,000 מפוטרים בתעשייה

 

בארצות הברית, אחת הנפגעות הגדולות ביותר של המשבר בתעשיית הרכב, פוטרו 6,000 מעובדי קרייזלר, לצד 2,260 מעובדי פורד. יחד עם ספקיות חלפים וחברות נוספות בענף הרכב, עומדים הפיטורים בארצות הברית על למעלה מ-23,000 עובדים.

 

ביבשת אסיה, פיטרה ניסאן 2,500 עובדים, והעלתה את מניין המפוטרים בעולם כולו ליותר מ-44,000 בני אדם. לפי כל ההערכות, שנת 2009 צפויה להמשיך את קודמתה, ולהיות קשה מאוד בכל הנוגע לתעשיית הרכב. גורלן של ג'נרל מוטורס וקרייזלר, שזכו לאחרונה לסיוע ממשלתי, עדיין רעוע. ויחד עם צניחת המכירות במרבית השווקים, ישנה אופטימיות קטנה בלבד לשיפור במצב לפני אמצע השנה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים