שתף קטע נבחר

האם הגיע הקץ לאיחורי הרכבת?

רכבת ישראל השיקה היום מרכז שליטה ובקרה מודרני, שיפקח על כל מערך הרכבות בישראל. המטרה - שיפור הבטיחות ורמת השירות לנוסע

רכבת ישראל נכנסת לעידן חדש. היום (ג') הכניסה הרכבת סוף סוף לפעולה מרכז שליטה חדש, בשם משואה. מדובר בפרויקט בקרה ושליטה על פעילות הרכבות בכל רחבי ישראל, אשר אמור לשפר באופן משמעותי את השירות. במילים אחרות - אמור לאפשר רמת דיוק טובה יותר, וניהול צי רכבות מיטבי. 

 

 

"אנחנו פועלים על-מנת לצמצם פערים אדירים שנפתחו מאז סוף שנות ה-50, כדי להביא את נושא הבטיחות והאיכות לרמה ראויה", מסביר אבשלום אלמליח, מנהל אגף התנועה ברכבת ישראל. "המרכז הזה הוא רק חלק מטיפול שורש בכל הקשור לקירוב מערכת הרכבות בישראל, לזו הנהוגה באירופה זה שנים רבות".

 

אפשר לראות במרכז משואה מעין גרסה קרקעית למגדל פיקוח בשדה תעופה. כל פרט ופרט נראה כאן בזמן אמיתי: החל ברשימת זמני היציאה וההגעה של רכבות לתחנות, המשך בנתוני זמן עתידיים המחושבים לפי מהירות קטר. כולל מצב המחסומים והאותות לאורך הדרך המתוכננת, ואפילו ניתוח תרחישים בלתי צפויים והענקת פתרונות מיידים בעת הצורך.

 

"משואה מהווה צעד משמעותי לרכבת ישראל מבחינה בטיחותית, שירותית ותפעולית, אשר ימצב את רכבת ישראל מבחינה טכנולוגית בסטנדרטים אירופאים", מוסיף מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל: "אנחנו מאמינים כי המעבר למערכת יביא לשיפור משמעותי בביצועי הרכבות, וביכולת החברה להתמודד ביעילות עם קצב הצמיחה המהיר של הרכבת, לצד יכולת לתת שירות טוב, מדויק ובטוח יותר לציבור הנוסעים".

 

בטקס שנערך במרכז הבקרה הארצי בחיפה, לקחו חלק שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, מנכ"ל רכבת ישראל, ראש עירייה חיפה יונה יהב, ונציגי החברה שהקימה את המתקן. על צגי הענק הופיעו נתונים אופטימיים של רמת דיוק של מעל 90%, בהם מתהדרת הרכבת. נותר רק לקוות שרמת דיוק שכזו תעבור מצגי הפלאזמה, למציאות בשטח.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר התחבורה, שאול מופז, בוחן בעיון את הפלאזמה
צילום: רפי דלויה, רכבת ישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים