שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מנכ"ל פיאט: החייאת קרייזלר - משימה אפשרית

    סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט שאחראי למצבה הטוב יחסית של היצרנית, מעריך כי הפיכת קרייזלר לרווחית זו "משימה בלתי אפשרית" שניתן לבצע - אבל הוא לא מתכוון לנהל את היצרנית האמריקנית בעצמו

    מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה, לא ינהל את קרייזלר אם שתי היצרניות יתמזגו. מרקיונה, שנחשב לאדריכל ההצלחה של פיאט בשנים האחרונות, אמר בשיחה עם עיתונאים כי אין בכוונתו לנהל את קרייזלר, וכי הוא משאיר מלאכה זו בידי מנכ"ל החברה, בוב נרדלי, וסגן הנשיא טום לה-סורדה. למרות הדברים, מרקיונה יצטרף לשני בכירי פיאט נוספים, וישב בחבר המנהלים של קרייזלר אם המיזוג יצא לדרך.


    קרייזלר. לא הכל אבוד?

     

    בשבוע שעבר נודע כי פיאט, יצרנית הרכב האיטלקית שבבעלותה מותגים כמו אלפא רומיאו, לנצ'יה, מזראטי ופרארי, יצאה במהלך במסגרתו תשתלט גם על קרייזלר האמריקנית. יצרנית הרכב השלישית בגודלה באמריקה נמצאת במשבר חריף, ושותפות עם פיאט תעניק לה גישה לידע בייצור מכוניות קטנות וחסכוניות.

    בפיאט מעריכים שידע זה שווה 2.3 מיליארד יורו - ובתמורה עבורו יקבלו נתח של 35% מקרייזלר. בעתיד הם יזכו ל-20% נוספים, מה שיעניק להם שליטה מלאה ביצרנית, וגישה לרשת הסוכנים שלה באמריקה.

     

    מרקיונה מאמין כי ניתן לשקם את קרייזלר, אם כל הגורמים המעורבים בדבר - בעלי השליטה בחברה, והממשל האמריקני - ישתפו פעולה בתהליך. לדבריו, זו "משימה בלתי אפשרית" שניתן לעשותה - אם יבוצעו הפעולות הנכונות.

     

    האוטומוטיב ניוז ורויטרס מוסיפים כי בימים אלה, פיאט בוחנת את ספרי הכספים של קרייזלר, במטרה להעריך את כדאיות המיזוג. תהליך זה צפוי להסתיים כבר בסוף חודש זה, או בראשית פברואר. החלטה בנוגע לחתימה סופית על הסכם המיזוג, צפויה לפני ה-30 באפריל.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה
    צילום: רויטרס
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים