שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צבע הסלון שונה מזה שהוזמן? קבלו פיצוי
    התובעים רכשו מערכת סלון מעור, אך כשהגיעה לביתם, התברר כי צבעה אינו תואם לצבע שהוזמן, וקיימים פגמים בעור. בית המשפט קבע כי הם זכאים לפיצוי של אלפיים שקל

    התובעים רכשו מבית אלברט-שטיחי ורהיטי המלך בע"מ, מערכת סלון מעור במחיר של 13,900 שקל. הסלון נרכש בצבע מסוים, שמספרו לא הופיע על בקטלוג. בעת האספקה, התברר כי הסלון אינו תואם את צבע העור ואיכות העור שהוזמנה, ובנוסף קיימים פגמים בעור. התובעים ביקשו לבטל את העסקה ודרשו פיצוי של 16,550 שקל הכולל בין היתר את מחיר הסלון ופיצוי עבור עוגמת נפש.  

     

      

    בבית אלברט טענו כי מדובר במוצר מיובא מאיטליה, וכי תיתכן סטייה של 5% - 10% בין הצבע שבקטלוג לצבע הסופי. עוד נטען, כי צבע הדוגמא מהקטלוג כהה יותר מצבע הסלון שסופק לתובעים כיוון שבזמן בניית הספה העור נמתח ועקב כך צבעו מתבהר.

     

    הואיל והתובעים לא יכלו להציג כרית או חלק אחר מהסלון, החליט בית המשפט לערוך ביקור במקום ולהכריע בהתאם למראה עיניו.

     

    לא הבדל דרמטי

    השופטת אנה שניידר מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבעה לאחר ביקורה בבית התובעים, כי אכן קיים הבדל בין צבע הסלון לבין הדוגמא בקטלוג, אך לא מדובר בהבדל "דרמטי".

     

    נקבע, כי מן הראוי היה לכלול בטופס הזמנת הסלון הסבר קצר אודות נושא שינוי הצבע בעת מתיחת העור, על מנת לאפשר לצרכן להחליט אם בתנאים האמורים ברצונו בכל זאת לבצע את ההזמנה.

     

    לאור העובדה כי התובעים לא קיבלו הסבר זה, ראוי לפצותם בגין אי ההתאמה בין הצבע שהוזמן לצבע הסלון שסופק. נפסק, כי כיוון שההבדל בצבעים אינו "זועק לשמיים" כדברי השופטת, והסלון באופן כללי נראה טוב, הרי שאין מקום לביטול העסקה.

     

    החנות חויבה לפצות את התובעים באלפיים שקלים. הואיל ורוב התביעה נדחתה, לא חויבה החנות לשלם הוצאות משפט לתובעים.

     

    לעיון בפסק הדין 

     

    לאתר המשפט הישראלי פסק דין

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים