שתף קטע נבחר

לראשונה: צי הרכב האמריקני יצרוך פחות דלק

לראשונה מאז נקבעו תקני תצרוכת הדלק באמריקה בשנות ה-70, מכוניות חדשות יצטרכו לצרוך פחות דלק, ולנסוע 12.84 ק"מ לליטר בממוצע לעומת 11.69 כיום. מוטב מאוחר?

המכוניות האמריקניות יצרכו פחות דלק? יותר מ-30 שנה לאחר שתוכנית ה-CAFE למדידת תצרוכת דלק ממוצעת הושקה בארצות הברית, הממשל האמריקני יחייב את היצרניות לצרוך פחות דלק. תצרוכת הדלק הממוצעת של צי הרכב האמריקני בשנת הדגם 2011 (שמתחילה באמצע שנת 2010), תצטרך לעמוד על 12.84 ק"מ לליטר למכונית, ו-10.25 ק"מ לליטר לרכב שטח ומסחריות - זאת לעומת 11.69 ו-9.99 ק"מ לליטר כיום.

 

למרות שהשינוי נראה על פניו קטן, בממשל האמריקני מעריכים כי צי הרכב שיעלה לכביש בשנת הדגם 2011, יחסוך 3.4 מיליארד ליטר של דלק לעומת צי הרכב של 2010. פליטת פחמן דו-חמצני תצטמצם בארצות הברית כתוצאה מכך ב-8.3 טון בשנה.


האמריקנים רוצים לחסוך בדלק (צילום ארכיון: רויטרס)

 

השינוי, כחלק מתוכנית ה-CAFE (ר"ת של Corporate Average Fuel Economy - תצרוכת דלק ממוצעת לתעשייה), נכנס לתוקף בזמן בעייתי מאד מבחינת תעשיית הרכב האמריקנית. ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר, נאבקות כל אחת בדרכה על ההישרדות בזמן שפל מכירות. לפי ההערכות, צמצום תצרוכת הדלק בממוצע כללי מ-10.76 ל-11.61 ק"מ לליטר (מכוניות מסחריות ורכבי שטח ביחד), תעלה לתעשיית הרכב 1.4 מיליארד דולר - עלות פיתוח מכוניות שיעמדו בתקינה.

 

"התקנים החדשים מהווים צעד חשוב במאמץ הלאומי להשגת עצמאות בתחום האנרגיה", כך אמר שר התחבורה האמריקני רי לה-הוד. לפי התוכניות הנוכחיות, מכוניות ומסחריות שישווקו בארצות הברית בשנת 2020, יצטרכו להציג תצרוכת דלק ממוצעת של 14.88 ק"מ לליטר, שיפור של 40% לעומת הנתון כיום.

 

השינוי בדרישות הממשל בנוגע לתצרוכת הדלק, נולד עוד בימי ממשל בוש, כחלק מתוכנית רב שנתית להפחתת התלות האמריקנית בנפט מיובא. תחת ממשל הנשיא הטרי אובמה, קוצצה התוכנית בכדי לאפשר בחינה מחודשת של תעשיית הרכב, נוכח המשבר הכלכלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עופר מאיר
פליטת CO2 תקטן ב-8.3 טון משנה הבאה
צילום: עופר מאיר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים