שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שי פרידה ממרצדס: ג'יפ מציג גרנד צ'ירוקי חדש
    מותג השטח האמריקני מציג דור שלישי לגרנד צ'ירוקי, שישווק בישראל מאמצע שנת 2010 עם שלל חידושים ומתבסס על פלטפורמת מרצדס ML

    ג'יפ, מותג השטח של קונצרן קרייזלר, הציג בתערוכת ניו-יורק את הגרנד צ'ירוקי (Grand Cherokee) החדש. זהו דור שלישי לרכב הכביש-שטח הגדול, שהוצג לראשונה בשנת 1992 ובדור שני לפני חמש שנים בדיוק, בתערוכת ניו-יורק 2004. הדור החדש של הגרנד צ'ירוקי מבוסס על פלטפורמת המרכב אחוד והנעה אחורית של מרצדס ML - זאת כחלק מההשקעה של קונצרן דיימלר במותג, רגע לפני שקרייזלר ודיימלר נפרדו ב-2007.

     

    הגרנד צ'ירוקי יוצע עם מנוע V6 חדש, הנעה אחורית או כפולה, ועם שלל חידושים שלא היו בעבר. גולת הכותרת היא מערכת ה-"Selec-Terrain", המאפשרת לנהג לבחור בין חמישה מצבי נהיגה: אוטומטי, חול/בוץ, ספורט, שלג וסלעים. כל מצב משנה את תגובת המצערת, תיבת ההילוכים, תיבת ההעברה, ובקרות המשיכה והיציבות.


    הגרנד צ'ירוקי החדש מסתער על ניו-יורק

     

    מערך מתלי אוויר מתכווננים, יאפשרו מרווח גחון מרשים של עד 28.2 ס"מ במצב ה"סלעים". מרווח הגחון ישתנה אוטומטית או ידנית לפי בחירת הנהג, בחמישה גבהים: מצב חניה (16.8 ס"מ) לטובת כניסה ויציאה קלים; נהיגת כביש רגילה (20.6 ס"מ); נהיגת ביצועים (19.1 ס"מ); מצב שטח ראשון (24.4 ס"מ); מצב שטח שני (28.2 ס"מ). הדגם החדש יציע זווית גישה של 35.9 מעלות (לעומת 32.3 בעבר), וזווית נטישה של 29.2 מעלות (לעומת 27.5).

     

    הדגם החדש יוצע עם ארבע אפשרויות הנעה, שהזולה בהן תהיה אחורית. בנוסף לה יוצעו שלוש גרסאות הנעה כפולה: Quadra Trac I עם יחס העברה אחד, Quadra Trac II עם תיבת שתי מהירויות, ו-Quadra Drive II עם שתי מהירויות ודיפרנציאל אחורי אלקטרוני מוגבל החלקה. שתי האפשרויות האחרונות ישודכו למערכת ה-Selec-Terrain, המאפשרת שליטה על מאפייני הרכב לפי סוג הדרך.


    מבוסס על מרצדס, משופר בכל מובן

     

    מנוע חדש, עיצוב שמרני

    הגרנד צ'ירוקי החדש ממשיך את קו העיצוב של שני קודמיו, ללא דרמות מיותרות או חידושים מסעירים. את יחידות התאורה העגולות מלפנים מחליפות כעת צמד יחידות מלבניות, וסבכת ג'יפ האופיינית בולטת מתמיד. המבנה הכללי נותר נאמן לעיצוב המרובע שמאפיין את דגמי המותג, ונראה בתמונות מוצלח למדי. בג'יפ מבטיחים שיפור משמעותי לאיכות החומרים וההרכבה בתא הנוסעים, מנקודות התורפה של הדגם היוצא.

     

    האמריקנים מבטיחים גם שיפור למרווח לנוסעים, תודות למרכב גדול יותר. האורך למשל צמח בחמישה ס"מ, מ-477 ל-482 בדגם החדש. בסיס הגלגלים - נתון חשוב למרווח הרגליים - גדל מ-278 ס"מ ל-291.5, ובג'יפ מבטיחים כתוצאה מכך שיפור של 10 ס"מ במרווח הרגליים. נתון הרוחב צמח אף הוא, מ-187 ס"מ בדגם היוצא ל-195 בחדש, לשיפור מרווח הכתפיים.


    העיצוב נותר נאמן לדגם המקורי 

     

    הגרנד צ'ירוקי החדש יוצע בארצות הברית עם שני מנועים. הראשון והחשוב יותר הוא ה-V6 החדש, בנפח 3.6 ליטר. מנוע זה מספק 280 כ"ס ו-36 קג"מ,

    שיפור משמעותי ממנוע ה-3.7 אותו הוא מחליף, שהציע 210 כ"ס ו-32.5 קג"מ בלבד. למרות תוספת הכוח ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית שנותרה ללא שינוי, המנוע החדש צפוי להיות חסכוני ב-11% מקודמו. בג'יפ לא מפרסמים נתוני ביצועים, זיהום או תצרוכת דלק של הדגם החדש.

     

    מנוע שני במבחר האמריקני, יהיה יחידת ה-HEMI הוותיקה, בנפח 5.7 ליטר ועם 360 כ"ס. מנוע ה-V8 יציע 53 קג"מ ומוצע בעיקר כמקדם תדמית.

     

    שפע אבזור, השיווק מ-2010

    הדור השלישי לגרנד צ'ירוקי צפוי להגיע לישראל באמצע שנת 2010, כך נמסר ל-ynet מחברת מכשירי תנועה, יבואנית דגמי קונצרן קרייזלר לישראל. בשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיה מחירה ואילו רמות גימור ישווקו כאן. עם זאת, מג'יפ נמסר כי הדגם החדש יוסיף להימכר באירופה גם עם מנוע טורבו-דיזל, שפרטים אודותיו, כמו גם על גרסת הבנזין המיועדת לאירופה, עדיין לא פורסמו.


    שיפור באיכות החומרים וההרכבה?

     

    הגרנד צ'ירוקי החדש יוצע עם שלל תוספות אבזור, בהן מושבי עור ודיפוני עץ, מושבים מחוממים מלפנים ומאחור ומקוררים מלפנים, גלגל הגה מחומם ומתכוונן חשמלית עם זכרונות, מצלמה לנסיעה לאחור, דלת אחורית חשמלית. כמו כן יהיו שש כריות אוויר ובקרת יציבות, מערכות סיוע לירידה במדרון וזינוק בעליה, ועוד.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    גרנד צ'ירוקי החדש
    בלי דרמות בעיצוב
    יותר איכותי ומרווח?
    הבסיס - מרצדס ML
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים