שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אמזון מפסיקה לעקוב אחרי הגולשים
    בעקבות הביקורת, אמזון חוסמת את הגישה לחברת הפרסום הבריטית Phorm, שאספה מידע על היסטוריית הגלישה של המשתמשים באתר
    החנות המקוונת אמזון הודיעה אתמול (יום ד') כי תחסום את תוכנית הפרסום השנוייה במחלוקת שהפעילה חברת Phorm הבריטית, שאספה מידע על הגולשים באמזון כדי להתאים להם פרסומות.

     

    Phorm סורקת את היסטוריית הגלישה של המשתמשים באתר ומשתמשת במידע כדי לספק להם פרסומות רלוונטיות גם באתרים אחרים, שיטה שגררה לא מעט ביקורת

    מצד ארגוני פרטיות. השירות נבחן על ידי ספקית האינטרנט בריטיש טלקום, אך האיחוד האירופי המליץ לנקוט בצעדים משפטיים כדי למנוע את המשך התוכנית.

     

    דובר אמזון קרייג ברמן סירב לנמק את המהלך של חסימת הסריקות של Phorm. "אנחנו רק אומרים שבחרנו לצאת מהתוכנית", הסביר. Phorm אמרה בהצהרה לתקשורת כי "אינה מגיבה על מקרים אינדיבידואליים", וציינה כי בעלי האתרים יכולים ליצור קשר עם החברה בקלות ולבקש לבטל את איסוף המידע אצלם.

     

    הארגון הבריטי "זכויות פתוחות" (Open Rights) עודד חברות גדולות במדינה לעזוב את Phorm, והודיע כי הוא מרוצה מעזיבת אמזון את תוכנית הפירסום. "ההחלטה לחסום את מערכת הפרסום מסריקת הדפים של אמזון היא הגנה על הפרטיות של המשתמש", מסר הארגון. "אנחנו מצפים שאתרים נוספים יחסמו את Phorm ברחבי העולם".

     

    יו"ר הארגון, ג'ים קילוק, אמר כי Phorm משתמשת בספקיות האינטרנט כדי לקבל גישה להיסטוריית הגלישה של המשתמשים. "אפילו גוגל לא אוספת מידע בהיקף כזה", אמר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים