שתף קטע נבחר

חוכמת הבייגלה שאחרי הפסח

צוות ynet השכים קום, וליווה את סיפור יציאת הבייגלה הראשון שאחרי החג - מעיסת הבצק שהחמיצה, דרך ממטרי המלח והשומשום שלא החמיצו אף כעך, ועד לפיות מנוּעי הקמח התופח, שהתנפלו עליו (רק כדי שישמש קינוח ללחם, ולעוד קצת לחם...)

רק אתמול - עד צאת שביעי של פסח - שלג היה מחזה נדיר פחות בבני-ברק מאשר בייגלה, הנסיך של החמץ, שני רק לפיתה וללחם לנגזרותיו. אבל ביום שאחרי יציאת הפסח מחיינו, מסתבר שרבים נכספים לשובו של הבייגלה. ולא רק בבני-ברק, אלא גם בירושלים ובריכוזים נוספים, עירוניים יותר ופחות, שבהם גרים המדקדקים במצוות.

 

חילוני לא יבין זאת, אבל גם כעבור החג, לא כולם מוכנים לקנות קמח שעבר עליו הפסח. כל החמץ שלא הושמד בשריפות יזומות בימי טרום החג אמנם נמכר לגויים וכעת בהחלט ניתן לקנותו מהם מחדש, ואולם האדוקים מקפידים שלא להסתכן בחמץ זה, מפני שאין יודעים האם הסתובב בסביבה יהודית, טימא אותה ונהפך טמא בעצמו.

 

לכן, במפעל החטיפים המלוחים "בייגל בייגל" מתחילים אחרי הפסח מאפס. לפני החג הייצור במפעל הואט, וכעת הווגבר. המטרה: לאפות מספיק בייגלה מקמח שנטחן אחרי החג, כדי לרצות את דרישות הכשרות של שומרי המצוות, ובאותה העת, לרשת את כל מדפי הארץ בבייגלה, כאילו לא היה הפסח מעולם, ולהשביע את התאווה למלוח.

 

כשהגענו למפעל בארבע לפנות בוקר (יום ה') אכן גילנו ששיעור הילודה בקרב הבייגלה שם עלה פלאים. ייצור הכעכים גדול בכ-25% מהייצור ביום רגיל, ובשלושת הימים הקרובים (לא כולל שישי ושבת) חצי מיליון אריזות עם הסימון "נאפה לאחר הפסח" ובתוכן בייגלה במיני צורות ובשני תיבולים (מלח או שומשום) יפלסו את דרכן לרשתות.

 

"משאית הקמח הראשונה הגיעה לבייגל בייגל בחצות, ובחמש כבר יצאו משאיות הבייגלה הראשונות לירושלים", סיפר ל-ynet שעיה קופילוביץ', שמשגיח על כשרות המפעל שבאזור התעשייה ברקן זה 22 שנה. "בטחנת הקמח שלום בפתח-תקווה נמצא משגיח כשרות אחר, שנותן אישור שמדובר בקמח שנטחן לאחר הפסח - ורק אז מתחילים בייצור".

 

מנכ"ל החברה, יורם אביגד, סיפר שהמטרה היא להקדים את המתחרות על מדפי הרשתות. "מדצמבר אנחנו נערכים לשלושה ימים האלה", אמר אביגד. "המפעל עובד עכשיו בתפוקה מלאה, ועובדיו עובדים במשמרות ארוכות יותר. מכיוון שמדובר בחטיף זול, הוא אהוב במיוחד בחברה החרדית, ולכן לא יכולנו להרשות לעצמנו שלא להיות ראשונים ברשתות השיווק של המגזר הזה.

 

"לשם כך הרמנו מערך תפעולי אינטנסיבי. בדרך כלל אנו מפיצים חטיפים באמצעות מרכזים לוגיסטיים, אבל היום אנו מפיצים אותם בעצמנו כדי שעד הצהריים ב-80% מהחנויות בישראל יהיו אריזות של בייגלה שנאפה לאחר החג".

 

הראשונים לצאת מהמפעל היו טבעות השומשום והמקלות המלוחים. עניין של ביקוש. חובבי השמיניות הקלאסיים נאלצו להמתין בסבלנות עוד כמה שעות. אוהבי הבייגלה הגדולים יצטרכו לחכות אף יותר. לא פחות מ-350 ק"ג בצק הוקדשו במפעל לכל קבוצת כעכים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
עובדים בקצב כדי לענות על הביקוש
צילום: רועי גזית
המטרה: להשביע את התאווה לבייגלה
צילום: רועי גזית
מומלצים