שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פיאט רוצה גם את אופל?

    שעה שג'נרל מוטורס מנסה בכל כוחה להשיג סיוע כספי מממשלת גרמניה עבור אופל, במקביל לבדיקת שת"פ עם קרייזלר, מציעה פיאט האיטלקית להשתלט על היצרנית הגרמנית. וגם מגנה שטייר מועמדת

    הענקית טובעת - והקטנות נלחמות על השאריות. כך ניתן לתאר את המצב כעת סביב אופל, חטיבת הרכב האירופית של ג'נרל מוטורס, אשר שתי יצרניות נאבקות על קבלת שליטה בה מידי הקונצרן האמריקני. השתיים הן פיאט ומגנה שטייר, יצרנית חלקי רכב אוסטרית שנמצאת בבעלות קונצרן מגנה הקנדי.

     

    השתיים הגישו הצעות לרכישת נתח משמעותי של אופל מידי ג'נרל מוטורס, כחלק ממהלך שמוביל הממשל הגרמני. מהלך שיצא לדרך עקב מצבה הקשה של ג'נרל מוטורס, והחשש שקריסתה תוביל לסגירת אופל ואובדן עשרות אלפי מקומות עבודה בגרמניה. כתנאי לסיוע, הממשל המקומי דורש מהאמריקנים להיפרד מהשליטה באופל, ולהעביר אותה לידי גוף נוסף. שני הגורמים העיקריים שמתעניינים בכך, הם כאמור פיאט ומגנה שטייר.


    אופל. שניים רבים, מי יזכה?

     

    לפיאט אינטרס מובהק להשתלטות על אופל, מכמה סיבות. הראשונה היא שיתוף הפעולה בין פיאט לבין אופל בפיתוח פלטפורמת הפונטו-קורסה, כחלק מהסכם קודם עם ג'נרל מוטורס. השנייה היא הצורך של פיאט בפלטפורמות קומפקטיות וגדולות, לצמצום עלויות הפיתוח למכוניות מסוג זה, שאינן נחשבות למומחיות של פיאט. כמו כן, חיבור זה יאפשר לפיאט גישה טובה יותר לשווקים אירופים מלבד איטליה. מגנה שטייר, לעומת זאת, זקוקה לאופל בעיקר מכיוון שהיא אחת מלקוחותיה הגדולות ביותר לחלקי רכב. 

     

    שר הכלכלה הגרמני, קרל-תאודור זו גוטנברג, אישר השבוע כי שתי החברות הגישו הצעה לרכישת אופל. בשלב זה לא ברור אם העסקה תכלול גם את מותג ווקסהול הבריטי, שכיום משווק מכוניות אופל עם סמל שונה. עם זאת, בשבועון הבריטי "אוטוקאר" מעריכים כי בג'נרל מוטורס עשויים לשמור את המותג הזה, ולשווק תחתיו מכוניות של שברולט-קוריאה עם סמלי ווקסהול. מהלך דומה בוצע לאחרונה באוסטרליה, שם החליפו דגמי הולדן מבוססי שברולט-קוריאה את אלה המבוססים על אופל.

     

    לפי דיווח נוסף, הפעם ב"גלוב אנד מייל" הקנדי, מגנה והאוליגרך הרוסי אולג דריפסקה, שוקלים לרכוש במשותף 50% מאופל, ולהפוך לבעלי הבית של היצרנית. זאת, אם ההצעה של פיאט - שמנסה בימים אלה להשתלט גם על קרייזלר האמריקנית - לא תהיה זו שתיבחר לבסוף על-ידי הממשל הגרמני.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שר הכלכלה הגרמני, קרל-תאודור זו גוטנברג. מקווה לנסיקה
    צילום: AP
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים