שתף קטע נבחר

קקטוס הזהב: אף פרסומת לא זכתה: יוענק פקטור

שינוי שיטת הענקת הפרס הוביל לכך שאף עבודת פרסום לא קיבלה ציון גבוה מספיק כדי לזכות במדליות זהב. עקב כך, ועדת התחרות החליטה להוסיף נקודת פקטור לשיפוט

מבוכה בקקטוס הזהב: לאחר סיום שלב השיפוט בתחרות הקריאייטיב של עולם הפרסום הישראלי, נתגלה שאף עבודה מתוך 236 עבודות הפרסום שעלו לגמר לא זכתה במדליית זהב, זאת אחרי שבתחרות שנערכה בשנה שעברה חולקו 22 מדליות מוזהבות.

 

בוועדת הפרס יאלצו כעת להעלות באופן מלאכותי את הניקוד שקיבלו העבודות כדי שכמה מהן יזכו בזהב. בעקבות התוצאות, חברי וועדת השיפוט התכנסו אמש (ד') לדיון, ולמרות שהם לא נחשפו לציוני העבודות או המשרדים, הוסכם כי השיפוט השנה היה מחמיר מדי, לכן החליטו להוסיף פקטור תיקון של נקודה אחת לכל הציונים.

 

הפקטור הוזן למערכת על-ידי מנכ"ל האיגוד ותוצאות השיפוט המעודכנות יוודעו אך ורק בטקס הקקטוס שיתקיים ב-26 במאי ב-17:00.

 

השיטה שונתה - השיפוט החמיר

האם לאף עבודת פרסום ישראלית לא מגיע פרס השנה? נראה שכך חושבים אנשי פרסום ישראלים, שהיו חברים בוועדת השיפוט והחמירו מאוד עם הקולגות שלהם. אבל חוסר הפרגון היה שם תמיד, ונראה שהסיבה נעוצה בשינוי השיטה.

 

עד לפני שנה, שיטת הענקת הפרס היתה שונה: קקטוסים חולקו לפי קטגוריות ולעבודות שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר. ב-2007 חולקו 220 מדליות זהב, כסף וארד. ב-2008, בוטלו הקטגוריות ונקבע סך לזכייה בזהב: קבלת מינימום 7.5 נקודות. אחרי ינוי השיטה נערכה בשנה שעברה תחרות ומספר מדליות הזהב שחולקו בה ירד מכ-70 ב-2007 ל-22 ב-2008. השנה המספר צנח לאפס.

 

"זה בלתי נתפס שבישראל, בתחרות הפרסום המקומית, אף עבודה לא זכתה בזהב", אומר יגאל בראון מנכ"ל האיגוד, האיש היחיד שבדק את תוצאות השיפוט.

 

"בשנים עברו לא יכלה להיווצר בעיה כזאת כי הציון הכי גבוה יכל לקבל זהב. הבעיה החלה כשששינו את השיטה. כמות הזהב נפלה באופן דרמטי. ההחלטה להוסיף פקטור של נקודה העלתה את כל ציוני העבודות ללא יוצא מן הכלל בנקודה ותקנה את העיוות לגבי כל 236 העבודות שנשפטו בשלב הגמר. אז גם השנה כמות המדליות לא תהיה כמו שהיתה טרם שינוי השיטה, אבל הודות לפקטור היא תחזור למצב שפוי יותר".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
רק קקטוס, בלי זהב. קקטוס הזהב
מומלצים