שתף קטע נבחר

לקראת תאריך היעד: עתיד GM בידי העובדים

לג'נרל מוטורס נשאר פחות משבוע כדי להצדיק קבלת כספי סיוע מהממשל האמריקני, והלחץ על העובדים להסכים לקיצוץ בשכרם הולך וגובר. בינתיים, בקנדה כבר הושגה הסכמה על קיצוצים

ג'נרל מוטורס נכנסה לשבוע האחרון לפני תאריך היעד שניתן לה על-ידי הנשיא האמריקני ברק אובמה. וזה עשוי להיות השבוע האחרון שלה לפני פשיטת רגל, אם לא תצליח לבצע מהלכי התייעלות משכנעים, שיאפשרו לה לקבל כסף מהממשל האמריקני.

 

הבעיה העיקרית של ג'נרל מוטורס הייתה ונותרה עלויות כוח האדם, ותנאי הפרישה המופלגים של חלק מעובדיה. ב-UAW, איגוד עובדי הרכב האמריקנים, מסרבים בינתיים לוותר על תנאי העבודה שלהם, הנחשבים לטובים למדי. ללא ויתורים, GM לא תוכל לעמוד בתנאים שהציב הממשל בכדי לקבל סיוע מכספי ציבור.

 

בינתיים, בקנדה, ה-CAW, איגוד עובדי הרכב הקנדיים, הגיע להסכמה בנוגע לקיצוצים בשכר עובדי GM במדינה. ברוב של 86%, העובדים אישרו קיצוץ של כ-22 דולר קנדי לשעה, מה שיוריד את שכרם לרמה של עובד במפעל טויוטה - 57 דולר קנדי לעומת 79 דולר עד עתה. כתוצאה מכך, GM-קנדה עומדת כעת בתנאי הממשל המקומי למתן סיוע, חדשות טובות לקונצרן הרכב שפעם שלט בשוק העולמי, וכיום נאבק על עצם קיומו.

 

לפני כחודשיים נתן הנשיא אובמה אולטימטום של חודש לקרייזלר וחודשיים ל-GM, במסגרתו נדרשו שתי החברות לבצע התייעלות חריפה כתנאי למתן סיוע כספי נוסף. זאת, לאחר שזכו לסכום של כ-13 מיליארד דולר מכספי הציבור. קרייזלר כשלה במשימה, ובתום חודש נאלצה להודיע על פשיטת רגל. בג'נרל מוטורס עדיין מקווים להגיע לתאריך היעד עם תוכנית התייעלות מספקת, ולהימנע מהליך דומה. אלא שלפי כל ההערכות, הסיכויים ש-GM תצליח להתחמק מפשיטת רגל נראים כעת קלושים למדי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפגנת עובדי ה-UAW לפני שנתיים. האם יסכימו לוויתורים?
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים