שתף קטע נבחר

נדחפים למסך

אחרי שהפרסומות, הפרומואים והתוכן הרדוד השתלטו לנו על המסך, הגיע תורם של הקידומים האגרסיביים בזמן התוכניות. לעמית קוטלר נמאס מחלונות שקופצים לו בשיא הפרק עם פרומו לתוכנית הבאה

בעוד שלוש שעות זה מתחיל. סליחה, בעוד שעתיים, 59 דקות ו-33 שניות. והגמר הגדול? הוא בכלל בעוד 46 שעות, 50 דקות ו-51 שניות. נדמה שאת השעון שהקדים את מהדורת "מבט" על מסך ערוץ 1 עד לשנות ה-80, החליפו בשנים האחרונות שעונים אחרים, תזזיתיים ומציקים בהרבה. אלה שסופרים את הדקות לאחור - לא עד לשידור מהדורת החדשות הבאה, אלא עד לפתיחתה של תוכנית ריאליטי אחת או גמר של אחרת.


למה להעלות פרומו אם אפשר לחצות את המסך לחצי? (צילום: ערוץ 2)

 

את המכה התורנית של הערוצים הגדולים בישראל - וגם של אלה הקטנים יותר אליהם נגיע בהמשך, אפשר לכנות "מכת הפופ-אפים". אותן הודעות קופצות המופיעות בראש, בצדי או בתחתית המסך, אלה שהתרגלנו לראות באינטרנט, ועכשיו מבשרות על בואן של התוכניות הבאות.

 

תחילתה של התופעה בתחילת העשור. אל תשדירי הפרומו הרבים ששודרו בערוץ 2 התווספו "קרולים", שורות ששימשו בעבר לצורך הודעות מלחיצות כמו: "מיד נעבור למבזק חדשות מיוחד", והולאמו לטובת קידום סתם תוכניות. השלב הבא היה מותן בטרם עת של כתוביות הסיום. אותם קרדיטים לעושים במלאכה, שעבדו קשה מאוד על הפקת תוכניות טלוויזיה רבות אך נאלצו להסתפק בשמם שטס במעלה המסך בקצב בלתי הגיוני. עכשיו, גם את זה לקחו להם לטובת כתוביות קידום.


מה כבר יקרה ביום רביעי?

 

כדי שחלילה לא תעזו לקום מהמסך לדקה או אפילו לעשר שניות בין התוכניות, בזמן כותרות הסיום שבין תוכנית אחת לאחרת עולה כבר זו הבאה בתור על המסך, בדרך כלל בהתרחשויות קולניות וצבעוניות במיוחד. דוגמה: זוכרים מתי הגיחה לינוי בר-גפן בין "האח הגדול" לבין תוכניתה "מה קורה"? או בין סיום דבריה של יונית לוי לתחילת אלה של אילנה דיין, היושבת באותו אולפן?

 

הגדילו לעשות אגב, מיקי ויעקב באולפן חדשות 10 כשעל המסך שמאחוריהם החלה הקרנת כל פרק של "הישרדות" בעונה האחרונה, תוך הפניית מבטם אל המסך. אפילו נסלי ברדה נאלצה להפנות ראשה אל השורדים, בערב הגמר.


גמר "הישרדות". התוכנית הפכה לחלק מסמל הערוץ

 

"הישרדות" - יותר מכל - היא דוגמה להקצנת קידום התוכניות על המסך. בזמן העונה, וכמובן גם לקראת הגמר, הפך לוגו התוכנית לחלק בלתי נפרד מלוגו ערוץ 10. ולא, היותו של הלוגו לבן-שקוף לא הפכה אותו לפחות מפריע. במקביל, גם ערוץ 2 על שתי זכייניותיו לקחו את העניין צעד אחד קדימה וחטאו ב"עטיפת הלוגו" בקשקושים צבעוניים עד בחילה - אם אלה החיצים של "המירוץ למיליון" או הריבועים של "כוכב נולד", שנחתו עלינו רק בתחילתה שבוע הזה, לא לפני שנוספו להם גם אלמנטים גרפיים מרצדים בשולי המסך.

 

ואם בערוץ 2 ו-10 מותר, מי אמר שלכבלים וללווין אסור? HOT אף לקחו את העניין שלב אחד קדימה עם סטריפים צבעוניים הרצים מעל פסי המידע ושמות הערוצים (ה"Info") ומבשרים על תוכניות חדשות וכאלה שבדרך, ועם הפניות אינטראקטיביות שצריך להתאמץ כדי להסיר מהמסך.

 

גם מנויי yes לא מצליחים לברוח מהפרומואים, ולפעמים גם מהספוילרים שהם מכילים. כי רגע לפני תום הפרק האחרון של "עקרות בית נואשות" עלה על המסך פרומו לפרק הבא - שגם חצה אותו וצמצם את גודל הפריים כמעט לחצי, וגם רמז על מה שיתרחש בפרק הבא, כלומר מה לא הולך להתרחש בפרק בו אתם צופים ברגע זה.

 

בתקופה האחרונה אנחנו כל הזמן שומעים תלונות על תוכניות הריאליטי והתכנים הרדודים שהשתלטו לנו על המסך. אבל באופן בוטה בהרבה יש מי שמתעקש לנגוס, להפר את השקט ולהילחם על תשומת הלב שלנו באופן מילולי. שלא יתפלאו שאנחנו את האיכות, וגם את הזבל, נלך לחפש במקום אחר. כזה שבלחיצת "הורד" אחת מאפשר לנו לראות את מה שנרצה על מסך בגודל מלא ושאת הפופ-אפים שלו אפשר לפחות לסגור בלחיצה קלה על האיקס.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אז יש למה לחכות?
ואם לא נצפה הערב?
גם בשבת?
לאתר ההטבות
מומלצים