שתף קטע נבחר

אין הסכמה על אופל; גרמניה מאשימה את ארה"ב

פיאט ומגנה שטייר נבחרו כמובילות בהתמודדות על רכישת אופל, אבל בממשל הגרמני מאשימים את ארה"ב בשיהוי המגעים ובהפחתת הסיכויים להצלת אופל

גורל אופל תלוי על בלימה, לאחר מרתון דיונים בגרמניה בנושא מתן סיוע ליצרנית. זאת, נוכח ההערכות לפיהן ג'נרל מוטורס תכריז על פשיטת רגל בראשית שבוע הבא, מה שיקשה מאד על המאמצים לשמירה על חטיבת הרכב האירופית.

 

במסיבת עיתונאים שנערכה בתום 12 שעות דיונים בברלין, אמרו שרים גרמניים כי קרב הרכישה של אופל הצטמצם לשני מועמדים - פיאט ומגנה שטייר - לאחר שהצעות בייג'ינג אוטומוטיב הסינית והצעה נוספת ממשקיע רוסי נדחו. אבל הם האשימו את ג'נרל מוטורס ואת משרד האוצר האמריקני בכך שכשלו הניסיונות להסכים על תוכנית לשמירה על אופל בזמן פשיטת הרגל של GM, ועד שהקונה שיזכה בה יצליח לגייס את המימון הנדרש.


אופל עדיין בסכנה (צילום: רויטרס)

 

"העברנו שורה של דרישות למשרד האוצר האמריקני, ומצפים לתשובות עד יום שישי, ואנחנו זקוקים לתשובות הללו כדי להסכים על תוכנית", כך אמר שר הכלכלה הגרמני קרל-תאודור זו גוטנברג. "אין לנו עדיין את הביטחונות שאנחנו זקוקים להם כדי להתחייב על מימון-גישור".

 

בחירה ברוכש הסופי לאופל וסגירת עסקה עשויות לארוך חודשים - הרבה יותר מהזמן שיש לאופל ולממשלה הגרמנית. זאת, נוכח ההערכות כי GM תכריז על פשיטת רגל בתוך ימים, לאחר שכשלו ניסיונות להגיע לפשרה בין הקונצרן האמריקני לבין מחזיקי אגרות חוב.

 

כדי לסייע לאופל, גרמניה הכינה חבילת סיוע בגובה 1.5 מיליארד יורו. אלא שחבילה זו תינתן רק אם הממשל האמריקני ו-GM יסכימו להפקיד את נכסי אופל באופן זמני בנאמנות, מהלך שיגן על הידע והטכנולוגיה שברשותה מפני נושים.

 

אופל הוקמה בגרמניה בשלהי המאה ה-19, ונרכשה על-ידי ג'נרל מוטורס ב-1925. מאז, היא משמשת כחטיבת הרכב האירופית של הקונצרן, עם חשיבות רבה לשווקים שמחוץ לארצות הברית. לאחרונה אף החלה GM בשיווק חלק ממכוניותיה תחת מותג סאטורן באמריקה, מהלך שנועד לבלום את צניחת המכירות אך הגיע מאוחר מדי. בארבעת מפעלי אופל בגרמניה מועסקים כ-25,000 עובדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אין אור ירוק לתוכנית סיוע לאופל
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים