שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מאזדה 3 - הצלחה מובטחת

    המכונית הנמכרת ביותר בישראל ובפער עצום, זוכה למחליפה מודרנית ומשופרת כמעט בכל תחום. וכך, למרות שהיא אינה הטובה מכולן בשוק הרכב המקומי, אין כל בעיה להגיע למסקנה שבכותרת: ההצלחה מובטחת

    בואו ונעמיד דברים על דיוקם. מאזדה 3 לא אמורה הייתה להפוך למכונית הנמכרת בישראל. במרבית המדדים החשובים לרוכשי מכוניות משפחתיות, הייתה לה בעיה: היא הייתה צפופה, לא נוחה, ותא הנוסעים שלה היה מצועצע מדי עבור טעמם השמרני של ישראלים רבים. אלא שכל זה לא הפריע ל-3 להימכר בכמעט 100,000 יחידות בקצת יותר משש שנים. למעשה, בשנת 2007, אחת מכל עשר מכוניות שנמכרו בישראל הייתה מאזדה 3.


     

    צילומים: רונן טופלברג

     

    בימים אלה, מוחלפת ה-3 בדגם חדש. שלא במפתיע, ההבטחות המלוות את השקתה מרחיקות לכת, ויוצרות ציפייה לשיפור משמעותי בכל מדד. האם הצליחה מאזדה לשפר את נקודות החולשה של הדגם הקודם, ובעיקר, האם תוכל לשמור על מקומה בראש טבלת המכירות? אחרי כמעט 1,000 ק"מ עם המכונית החדשה, יש לנו את כל התשובות.

     

    כבר לא מהפכנית

    ה-3 החדשה היא מכונית נאה. נאה מאוד אפילו. אמנם אין בה את אותה מהפכה שבישר הדור הראשון שהחליף את הלאנטיס, אך בכל זאת היא מצליחה להיראות רעננה וייחודית בנוף המוטורי-משפחתי. נקודת חולשה משמעותית יחידה - דמיון בולט למכונית המוחלפת. זאת בעיקר עקב פרופורציות כמעט זהות בשתי גרסאות המרכב, ארבע דלתות (סדאן) וחמש דלתות (האצ'בק). יש לציין כי בכל הנוגע לממדים, ה-3 החדשה זהה לקודמתה, למעט צמיחה זניחה באורך ובגובה.

     

    צילום: רונן טופלברג

     

     

    אלא שכל מה שאתם עשויים לחשוב על עיצובה של ה-3 החדשה, אינו רלוונטי. בעוד כמה חודשים, היא צפויה להיות כל כך נפוצה בכבישים, עד שעיצובה יהפוך לשקוף. כך קרה ל-3 הקודמת, וכך כנראה יקרה לדור החדש. וזה בהחלט חיסרון, עבור מי שמחפש מעט ייחוד.

     

    לעומת זאת, תא הנוסעים מציג שיפור ניכר לעומת הדגם המוחלף - בכל מדד. איכות החומרים השתפרה, העיצוב רגוע יותר והפך הומוגני ובוגר. למרבה הצער, בכל הנוגע למרחב מחייה לנוסעים, אין לנו בשורות חיוביות. בסיס הגלגלים נותר זהה לזה של ה-3 המוחלפת, והמושב האחורי אינו מרווח במיוחד, ויש גם מי שיימצא אותו נוקשה מדי. עם זאת, המרחב מספק לארבעה מבוגרים, והתחושה בתא הנוסעים נעימה.


     

    חדשה, חדשנית או חדישה?

    מאז הוצגה בתחילת השנה, ניטש ויכוח בעניין הגדרתה של ה-3 הנבחנת כ"חדשה". רבים סברו כי מאחר שהיא חולקת את הפלטפורמה של קודמתה, הרי שיש להגדירה מחודשת - או אף "מתיחת פנים". אחרים טענו כי מדובר במכונית חדשה לכל דבר ועניין. מבחינתנו, ההגדרה אינה מעניינת. מה שחשוב הוא כי המכונית הזו שונה מקודמתה בשני מדדים חשובים במיוחד - נוחות נסיעה ובידוד תא נוסעים מרעשים ורעידות.

     

    מי שנהג ב-3 הקודמת, יודע כי עקב אכילס שלה היה נוחות נסיעה גבולית. כיול המתלים היה נוקשה מדי, והבידוד מרעשים ורעידות היה לקוי והגביר את תחושת העצבנות הכללית ששידרה המכונית. למרבה השמחה, השיפור ניכר בשני התחומים, וה-3 החדשה מציעה נוחות נסיעה טובה הרבה יותר, בעיקר הודות ליכולת שיכוך מצוינת של הבולמים.

     

    למרות רעש צמיגים נוכח - על אספלט שאינו סלול היטב - ורעשנות יתר לפרקים של המנוע, גם בידוד תא הנוסעים השתפר משמעותית. צריך מעט מאד הבנה במכוניות כדי להסביר זאת בשדרוג מהותי של מערך המתלים, יחד עם הקשחת המרכב שאפשרה זאת. שני שינויים אלה מעניקים ל-3 אופי שונה מזה של קודמתה.

     

    מקור לגאוות מאזדה 

    תוצאה נוספת ופחות מלהיבה של השיפורים בשיכוך הבולמים, ניכרת בהתנהגות. אחרי התזזיתיות והזריזות של הדגם הקודם, המכונית החדשה

    מרגישה פחות ספורטיבית ופחות מהנה לנהיגה. ההגה, שבדור הראשון של ה-3 היה מקור לגאוות מאזדה, מרגיש עמום, וגם תגובות המכונית להפנייתו מעט פחות חדות ומדויקות. עם זאת, היא עדיין אחת המכוניות המהנות בקבוצה, וזה בהחלט הישג, לאור השיפור במדדים חשובים יותר - כמו נוחות הנסיעה.

     

    בכל הנוגע לביצועים, יש בעיקר אכזבה. המנוע והגיר הועברו ללא כל שינוי מהמכונית המוחלפת: 1.6 ליטר עם 105 כ"ס, ותיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים בלבד - מהם אחד המשמש רק לשיוט (ההילוך הרביעי). התוצאה היא ביצועים חלשים למדי, במיוחד למי שינסה לבחון את היכולת הדינמית הגבוהה של השלדה. עם 13.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, קשה להבין על איזה "זום זום" מדברים אנשי היצרנית בעלוני הפרסום.

     

    במבחן מגרש החנייה

    למגינת לבם של מתחרי מאזדה בישראל, ה-3 החדשה היא מכונית מצוינת, המצליחה להתעלות על קודמתה בכל המדדים החשובים ללקוחות. השיפורים בנוחות הנסיעה, בבידוד תא הנוסעים ובתפריט האביזרים מורגשים היטב, והופכים את ה-3 למכונית הראויה להצלחה הצפויה לה.

     

    המחיר זהה לזה של המכונית הקודמת, ומתחיל ב-122,500 לרמת הגימור "קומפורט", ומגיע ל-124,500 שקל לרמת "ספורט קומפורט". שתי הגרסאות מגיעות עם שש כריות אוויר, ובקרת יציבות אלקטרונית.

     

    האם ה-3 החדשה היא המכונית המשפחתית הטובה ביותר? כנראה שלא. היא לא מרווחת כמו כמה ממתחרותיה, והיא גם לא הנוחה או המהירה ביותר. אלא שלזכותה של ה-3 יש לזקוף יתרון אחד על-פני מרבית יריבותיה: היא מכונית נחשקת - בזכות העיצוב, היכולת הדינמית והמוניטין של המותג. מכונית שגם לקוח פרטי וגם לקוח של חברת ליסינג, ירצו לראות בחנייה הפרטית או במגרש החנייה של החברה. וזה דבר שאפשר לומר על מעט מאוד מכוניות כיום.


    מאזדה 3

    מאזדה 3
    מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 105 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 14.8 קג"מ ב-4,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, ארבעה הילוכים
    מרכב ארבע דלתות, סדאן
    אורך 446 ס"מ
    רוחב 175 ס"מ
    גובה 147 ס"מ
    בסיס גלגלים 264 ס"מ
    משקל 1,277 ק"ג
    נפח תא מטען 430 ליטר
    100-0 קמ"ש 13.1 שניות
    מהירות מרבית 177 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13 ק"מ לליטר
    פליטת פחמן דו-חמצני 186 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק שמונה
    מחיר 122,500 שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות לא נבחנה

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    נראית טוב מבעבר
    צילום: רונן טופלברג
    אבל המנוע זהה
    צילום: רונן טופלברג
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים