שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    חשיפה: בכיר ברכבת מודה בכשלי בטיחות
    תמליל ישיבה של בכירי הרכבת מגלה: ליקויים בטיחותיים קשים בתפעול רכבות, דיווחים שקריים של האחראים לתפעול, בקשת המנכ"ל להכין תכנית שתזעזע את העובדים והאזהרות הבוטות כנגד הכושלים. הרכבת בתגובה: זו הוכחה חותכה לחשיבות נושא הבטיחות

    מצב הבטיחות ברכבת ישראל נחשף: במסמך פנימי של הרכבת, שהגיע לידי ynet, תוקף סמנכ"ל הנוסעים של החברה את עובדיו, ומאשים אותם בכשלים תפעוליים, ליקויים בטיחותיים, ודיווחים שקריים. בישיבה של הנהלת חטיבת הנוסעים ברכבת ישראל, שנערכה היום (א') לפני הצהריים, אמר האחראי על החטיבה, כי "לאור הכשלים האחרונים בבטיחות, הגעתי למסקנה שהיושבים פה מולי לא רק שלא מילאו את הנחיות המנכ"ל, אלא גם את ההוראות שלי, וכל הדיווחים שנשלחו - אין לי אלא להסיק שהם מריחה אחת גדולה. למעשה, זהו כישלון אישי של אחד ואחד מאתנו, ומהווה נורת אזהרה חמורה".

     

    לדברי סמנכ"ל הנוסעים של הרכבת, משה אמסלם, הורה לאחרונה מנכ"ל החברה, יצחק הראל, להכין תוכנית לשיפור מיידי של מצב הבטיחות ברכבת. "בשיחה שקיימתי עם המנכ"ל בעקבות הכשלים בבטיחות, נדרשתי על-ידי המנכ"ל ובצדק, להכין תכנית שתגרום לזעזוע". מקורות ברכבת אומרים היום ל-ynet, כי דברי הסמנכ"ל מעידים על מצבה הבטיחותי הלקוי של הרכבת - "הידוע מזה זמן לכל עובדי החברה".


    לתמליל השיחה המלא של דברי סמנכ"ל הרכבת, לחצו כאן

     

    "לא זכור מקרה דומה" 

    תמליל דברי הסמנכ"ל, שנחשף לראשונה ב-ynet, מלמד כי אירועי הבטיחות האחרונים ברכבת ישראל היו חמורים מכפי שהציגה
    החברה בפני ציבור הנוסעים. בהתייחסו לתקרית בטיחות שאירעה בפברואר האחרון, שבה לא הצליחה רכבת נוסעים לעצור בתחנה במודיעין, אומר הסמנכ"ל כי "לא היה זכור לי מקרה דומה בכל שנות עבודתי ברכבת". יש לציין כי ארבעה חודשים בלבד לאחר התקרית הבטיחותית במודיעין, אירע מקרה זהה. לדברי הסמנכ"ל, למרות שלאחר האירוע הראשון ניתנו הנחיות להחמיר משמעותית את נהלי הבטיחות, לא השתנה בפועל דבר.

     

    בעקבות מה שהוא מכנה "שורת אירועים בטיחותיים, ואי ביצוע הנחיות לשיפור נהלי תפעול", הטיח היום סמנכ"ל הנוסעים של רכבת ישראל דברים בוטים בעובדיו. "למען האמת, אני מאוד מאוכזב מהאנשים שבהם נתתי אמון מלא, ואני סבור שכל אחד צריך לעשות בדק-בית, ולראות היכן כשל ולהסיק מסקנות אישיות לתיקון הכשלים". לאחר דברים אלה, מצא הסמנכ"ל לנכון אף לאיים על עובדיו: "שיהיה ברור, שיחה זו הינה שיחת אזהרה, שבעקבותיה אני מצפה לא רק שמקרים דומים לא ישנו, אלא שכל אחד ישפר את תפקודו ויחזיר בכך את האמון שנתתי בו".

     

    "אבחן בשבועות הקרובים כל אחד ואחד מכם", מסכם אמסלם את דבריו, "ואני לא אהסס לנקוט אמצעים חמורים ביותר (נגד) מי שלא ישפר וישנה את המצב". ומי מעובדי החטיבה שעדיין לא ירד לסוף דעתו, זוכה לרענון נוסף: "רשמו לפניכם שבנושאי בטיחות ישנה אחריות פלילית לכל אחד ואחד מאתנו, ואם אתם לא מודעים לכך - עליכם רק ללמוד את נושא התאונות שהיו ברבדים ובאחוזם, שבהם עומדים למשפט פלילי מנהלים בכירים ופחות בכירים, שלא ביצעו (על-פי כתב האישום) את הנחיות המנכ"ל דאז".

     

    "כתב הגנה של המנכ"ל"

    גורמים ברכבת אומרים היום ל-ynet כי הליקויים אותם מתאר הסמנכ"ל מוכרים היטב להנהלת החברה מזה זמן רב, ולראייה מציינים כי הסמנכ"ל עצמו אומר שכבר ניתנו בעבר הנחיות לשפר את נהלי הבטיחות של הרכבת. "שוב מפילים את האחריות על הש"ג", אומר ל-ynet מקור ברכבת, "במקום שההנהלה תיקח את האחריות, כפי שרק מתבקש שיעשו, זורקים את האשמה על דרגים זוטרים בחברה".

     

    לדברי המקור, הסיבה העיקרית למתקפה של הסמנכ"ל נגד עובדיו היא רצונו לחזק את המנכ"ל - שמינה אותו לתפקיד - בעיני שר התחבורה החדש, ישראל כץ. "אלה דברים שנועדו לעזור למנכ"ל להציל את עצמו בפני השר. אבל צריך לזכור, שהאחריות של המנהלים היא לעשות בדיוק את אותם דברים שהם עכשיו מתריעים מפניהם. זו גם חובתם לבדוק שההנחיות שלהם מבוצעות, ובזה ברור שהם נכשלו".

     

    מרכבת ישראל נמסר בתגובה לדברי הסמנכ"ל, כי "הדברים שנאמרו על ידי סמנכ"ל נוסעים בישיבת המטה, הם הוכחה חותכת לכך שנושא הבטיחות נמצא בראש סדר העדיפויות של רכבת ישראל, ושמעקב ודיון בנושא מתקיימים כל העת בשקיפות, ברצינות, וכוללים הפקת לקחים מתמדת".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מקור ברכבת: דברי הסמנכ"ל נועדו לסייע למנכ"ל מול השר החדש, ישראל כץ
    צילום: גיל יוחנן
    מנכ"ל הרכבת, יצחק הראל: אמר דברים דומים כבר לפני חמישה חודשים
    צילום: ישראל הדרי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים