שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הוחלט בממשלה - הקץ לדלקן ופזומט

    ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את הצעת החוק, לחייב חברות דלק בהחלפת מתקני התדלוק לאחידים. המשמעות - לא עוד הבדל בין דלקן לפזומט. חברות הדלק הגדולות צפויות להערים קשיים

    למרות הקשיים שהערימו חברות הדלק בחודשים האחרונים, היכונו למתקן תדלוק אחיד בכל חברות הדלק. ועדת השרים לחקיקה העניקה היום (א') את תמיכת הממשלה להצעת חוק פרטית, שתכליתה לאפשר לכל בעל רכב לתדלק את מכוניתו בכל תחנת דלק, ללא קשר למתקן התדלוק - פזומט, דלקן ודומיהם - המותקן במכוניתו. זאת לאחר שניסיון קודם להשיג את תמיכת הוועדה, לפני כשישה שבועות, נכשל.

     

     

    הצעת החוק של חבר הכנסת שי חרמש (קדימה) תעלה לקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום ד' השבוע. היא תקודם לאישור סופי רק לאחר פגרת הקיץ (שמתחילה בסוף יולי) בראשית מושב החורף, אם חברות הדלק לא יטרפדו אותה במאבק החריף שהן נערכות לערוך נגדה. 

     

    לא עוד חיפוש אחר תחנה מתאימה

    החוק המוצע יחייב את בעלי חברות הדלק הגדולות, להסב את מכשירי התדלוק השונים לאחידים, אשר יאפשרו תדלוק בכל תחנה ללא קשר להסכם של בעל הרכב עם חברת הדלק. עד כה "ריתקו" הדלקנים את בעלי המכוניות לחברה המתאימה, כך שבעל מכשיר פזומט למשל, לא יכול היה לתדלק בתחנות של חברת דלק. החוק החדש אמור לאפשר את התדלוק גם בתחנות של החברות הקטנות, מהלך אשר צפוי להגדיל את התחרות בשוק.

     

    לטענת מגיש החוק, חבר הכנסת חרמש, הגברת התחרות בשוק הדלק תפחית את מחירו לצרכן לפחות ב-15 אגורות לליטר, ותביא לחיסכון שנתי של כשני מיליארד שקלים. בנוסף צפוי החוק לשפר את השירות בתחנות, ולדחוק את רגלי התחנות הפיראטיות. רשות המסים הודיעה לחרמש כי היא תחייב את החברות העסקיות שמחזיקות ציי רכב, להתקין דלקן אחיד כדי לצמצם את מכת העלמות המס בתחום זה, שהיקפן נאמד בכ-700 מיליון שקל בשנה.

     

    "חברות הדלק צריכות להבין שהגיע הזמן לשים קץ לקרטל לכאורה של ארבע הגדולות", אמר היום חרמש, ולהבין שהגיע הקץ למצב הבלתי נסבל שהופך את בעלי רכב לצרכנים שבויים המשועבדים לחברה אחת. המשך המצב הקיים רק מונע הורדת מחירים, ממשיך את העלמות המס ומעודד את קיומן של התחנות הפיראטיות".

     

    בזכות השר לנדאו?

    תמיכת הממשלה בהצעת החוק הושגה היום בוועדת השרים לחקיקה, למרות שלפני כשישה שבועות נרשמה התנגדות מפתיעה מצדו של שר התשתיות עוזי לנדאו, לאחר שלחרמש הובטחה תמיכת נציגי כל המשרדים החברים בוועדה. הפעם ערער השר על החלטת הוועדה נגד התמיכה הממשלתית בחוק, ואפשר את התמיכה בו.

     

    בפעם הקודמת שעלה הנושא לדיון, טורפדה התמיכה בחוק בידי נציג משרד התשתיות. אשר טען בשמו של השר כי החוק אינו משתלב בתכניות המשרד לרפורמה במשק הדלק.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    תדלוק - בכל התחנות ללא בעיה
    צילום: AP
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים