שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    ערבים נגד פרסומת הגדר והכדור: לא הכל אחלה
    "מה כולם רוצים, שיהיה קצת כיף", מסבירה סלקום בפרסומת שבה נראים חיילים מעבירים כדור מעל גדר ההפרדה. טיבי דורש להוריד את התשדיר: "אין רגישות לסבל, כאילו שזו גדר בין שתי וילות". החברה בתגובה: אין בקמפיין כוונה צינית פוגענית

    לא כולם נהנים: קבוצת חיילים המשחקים כדורגל ליד גדר ההפרדה, מעבירים את הכדור מעל הגדר, מקבלים אותו בחזרה - ו"רוצים רק קצת כיף", מעוררת זעם בקרב ערבים. חבר הכנסת אחמד טיבי פנה ל"סלקום" בדרישה להוריד את תשדיר הפרסומת.

     

    "זה תשדיר סר טעם המוכיח עד כמה הישראלים אינם רגישים לסבלם של הפלסטינים החיים בצד השני של הגדר", אמר טיבי, והמחלוקת סביב הפרסומת עוררה עניין גם בכלי תקשורת בעולם. בין היתר פורסמה ידיעה ב"וושינגטון פוסט".


    מתוך הסרטון

     

    בפרסומת נראים החיילים משחקים ליד הגדר, ואחרי שהכדור עף בטעות לצד השני - הוא חוזר לפתע. כך נמשך משחק מאולתר בין הפלסטינים שאינם נראים, לבין החיילים. הסרטון מלווה בשיר "אחלה בחלה" של הדורבנים ושלישיית מה קשור ("והכל יופי טופי אחלה בחלה"). הקריין מסכם ש"מה כולם רוצים, שיהיה קצת כיף".

     

    התשדיר החדש עורר תגובות נזעמות ברשת, שחלקן הגיעו לטיבי. בין היתר קמה ב"פייסבוק" קבוצה שנקראת "גם לי יש בחילה מהפרסומת החדשה". אחד הגולשים טען ש"המסרים התקשורתיים משפריצים גזענות לכול עבר, אותו קופירייטר אלמוני הפגין טעם רע שאינו ראוי למילה נוספת".

     

    טיבי, שפנה לחברה, אומר כי התשדיר מתייחס כאילו למצב של גדר בין שתי וילות בתל-אביב. "ההתייחסות לגדר שהביאה לסבלם של מאות אלפי אנשים מעוררת דאגה", אמר. "ביקשתי לשקול מחדש את שידורו של התשדיר המתייחס אל חיילי כיבוש כחבר'ה המשחקים כדורגל בצל הגדר ומתעלמים מזהותם ומסבלם של הפלסטינים".

     

    לדבריו, הוא קיבל תגובות מפלסטינים החיים מעבר לקו הירוק וגם מתושבים בישראל. "לסלקום יש מנויים ערבים רבים והחברה מחויבת להתחשב ברגשותיהם של כלל צרכניה", טען.

      

    מסלקום נמסר בתגובה: "איננו עוסקים בפוליטיקה, אנחנו חברת תקשורת המאפשרת חיבור בין אנשים. מטרת הקמפיין הייתה להעביר את המסר שכאשר בני אדם ללא קשר של דת, גזע ומין רוצים לתקשר הם יכולים לעשות בכל מצב. קבלנו פניות חיוביות רבות ואוהדות על הפרסומת. אין בקמפיין כוונה צינית פוגענית או נקיטת עמדה כלשהי".

     

    ייצוין כי מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, הוא יו"ר משותף של IPBC, מועצה של אנשי עסקים ישראלים ופלסטינים ששמה לעצמה למטרה לקדם עשיית עסקים באזור בין העמים, כדי להביא שגשוג ושלום.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מתוך הפרסומת. גם העולם מתעניין
    צילום: רונן בוידק
    טיבי. "סר טעם"
    צילום: רונן בוידק
    מומלצים