שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יפהפייה חדשה לפרארי: 458 איטליה
    פרארי חשפה היום את המכונית שאוהדי המותג חיכו לה חודשים ארוכים: 458 איטליה, עם 570 כ"ס שמאיצים אותה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות בלבד. קבלו את התמונות, באדום כמובן

    עמוסה בטכנולוגיית פורמולה 1, יפה מתמיד וכמובן - צבועה אדום. פרארי חשפה את ה-458 איטליה (Italia, כפי שנכתב שם מולדתה של פרארי באיטלקית), מכונית הספורט החדשה והחשובה שאוהדי המותג ציפו לה בכיליון עיניים בחודשים האחרונים.


    פרארי 458 איטליה. לחצו כאן להגדלה

     

    בתקופה האחרונה נפוצו שלל צילומי ריגול ושמועות בתקשורת האירופית ובאתרי האינטרנט, כשההערכות היו ששמה של המכונית יהיה פרארי 450. אלא שהאיטלקים החליטו להפתיע, והעניקו ליצירה החדשה שם פטריוטי. ומה אומר ה-458? מדובר במספר המתייחס לנפח ותצורת המנוע: 45 לנפח (4.5 ליטר), וה-8 למספר הצילינדרים (V8).

     

    לא רק פנים יפות

    שאלת השאלות בכל פרארי חדשה, עוד לפני העיצוב: עד כמה היא מהירה? ובכן, התשובה היא מאוד, מאוד מהירה. למכונית הספורט בעלת המנוע האחורי-מרכזי, הספק בגובה 570 כ"ס ב-9,000 סל"ד ונתון מומנט בגובה 55 קג"מ ב-6,000 סל"ד. מדובר ביחס הספק לנפח מרשים - 127 כ"ס לכל ליטר, הטוב בתולדות הסוס הצוהל, ובפרארי מתגאים גם בכך שהמנוע החדש מספק 80% מהמומנט (44 קג"מ) כבר ב-3,250 סל"ד.


    לחצו כאן להגדלה

     

    כל הכוח הזה מאפשר למכונית בעלת ההנעה האחורית להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות, ולמהירות מרבית של 325 קמ"ש. לכך מסייעת תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. בפרארי מספרים כי שימוש נרחב בידע שנצבר מהשתתפות במירוצי הפורמולה 1, יאפשר להציע חווית נהיגה טובה מבדגם הקודם, ה-F430, שהושק ב-2004 וייצורו הופסק לאחרונה.

     

    למרות תוספת הכוח ומידות שצמחו, ה-458 איטליה צורכת פחות דלק (7.3 ק"מ לליטר בממוצע לעומת 5.5 ב-F430) ופולטת פחות פחמן דו-חמצני (320 גרם לק"מ בממוצע לעומת 420). משקלה עומד על 1,380 ק"ג, 70 פחות מקודמתה, תודות לשימוש נרחב בחומרים קלים.


    לחצו כאן להגדלה

     

    המכונית החדשה מציגה אורך של 453 ס"מ (2+ לעומת ה-F430), רוחב של 194 ס"מ (1.5+), גובה של 121 ס"מ (0.5-) ובסיס גלגלים שצמח בחמישה ס"מ ל-265. לפרארי החדשה צמיגי 235/35 מלפנים ו-295/35 מאחור, עם חישוקים בקוטר "20 (ורוחב "8.5 מלפנים ו-"10 מאחור).

     

    היא תמשיך להציע מקום לנהג ולנסוע בלבד, ומכוונת לקהל הלקוחות הקלאסי של פרארי, שמעוניין במכונית כביש המסוגלת לנסוע גם על מסלולי מירוצים ללא שינויים. זאת בניגוד לקליפורניה, מכונית הקופה-קבריולה שפותחה עבור לקוחות שמוכנים לוותר על חלק מהביצועים בתמורה לנוחות ושימושיות מסוימת.


    לחצו כאן להגדלה

     

    משפחת ה-458 איטליה תכלול בעתיד גם גרסת ספיידר (גג נפתח), שתוצג לא לפני 2010, ומאוחר יותר גם גרסאות סקודריה קלות משקל עם תוספת כוח. את הדגם הראשון, גרסת הקופה, תחשוף פרארי בתערוכת פרנקפורט בספטמבר הקרוב. נכון לעתה, עדיין לא ידוע מה יהיה מחירה, אך לפי ההערכות הן ינועו סביב המיליון שקלים - לפני מסים. בכל מקרה, עדיין לא נראה באופק היום בו תחל סמל"ת, יבואנית המותג, בשיווק מכוניות פרארי.
    פרארי 458 איטליה מול F430

    פרארי 458 איטליה מול F430
    הדגם 458 איטליה F430
    שנת השקה 2009 2004
    מנוע V8 בנזין V8 בנזין
    נפח 4,499 סמ"ק 4,308 סמ"ק
    הספק מרבי 570 כ"ס ב-9,000 סל"ד 490 כ"ס ב-8,500 סל"ד
    מומנט מרבי 55 קג"מ ב-6,000 סל"ד 47.4 קג"מ ב-5,250 סל"ד
    יחס כוח לנפח 127 כ"ס / 12 קג"מ לליטר 114 כ"ס / 11 קג"מ לליטר
    אורך 453 ס"מ 451 ס"מ
    רוחב 194 ס"מ 192.5 ס"מ
    גובה 121 ס"מ 121.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 265 ס"מ 260 ס"מ
    משקל עצמי 1,380 ק"ג 1,450 ק"ג
    מהירות מרבית 325 קמ"ש 315 קמ"ש
    100-0 קמ"ש 3.4 שניות 4.0 שניות
    תצרוכת דלק 7.3 ק"מ לליטר 5.5 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 320 גרם לק"מ 420 גרם לק"מ

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים