שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הטיפ היומי: כך לא תנשנשו בשעת השבירה בעבודה

    זאת שעת השבירה: אתם עוד בעבודה, אבל הבטן כבר מקרקרת. במקום לנשנש עוגייה, שתיים או עשר, זה הזמן לשלוף את הסנדוויץ' המזין כדי להגיע הביתה רגועים

    כולם כבר מודעים לחשיבותה של ארוחת הבוקר. מה שרבים לא יודעים זה עד כמה חשובה ארוחת בין הערביים - ארוחת ארבע אחר הצהריים. רבים מאיתנו, במיוחד אלה שעובדים מחוץ לבית הרבה שעות, פוסחים על ארוחה אחר הצהריים מכל מיני סיבות: חוסר זמן, חוסר נגישות לאוכל, התירוץ "אני עוד מעט מסיים לעבוד" וכו‭.'‬

     

    מה שבורח מהבנתנו הוא שארוחת בין הערביים בעצם מחדשת את כוחנו, משפרת את הריכוז, תורמת למצב רוח טוב ובעיקר מונעת מאיתנו את הרעב הבלתי נשלט שאוחז בנו מרגע שאנו עוברים את פתח הבית. הרעב הזה הוא האויב הגדול ביותר של כל דיאטה, הוא שובר ומכניע אותנו עד כדי איבוד שליטה. בגללו אנחנו מתנפלים על האוכל, אוכלים המון וללא הפסקה, וזה סוף הדיאטה.

     

    ברגע שמכניסים לסדר היום ארוחת ארבע, מגיעים הביתה מלאים ושולטים בכמות האוכל בבית, מרגישים קלים יותר, מצב הרוח מרומם, העייפות חולפת, לא נכנסים ישר לתוך הטלוויזיה עם ערימה של אוכל ליד, ואפילו אפשר לעשות עבודות בבית או לצאת להליכה נחמדה של 30 דקות. בקיצור, הרווח הוא שיפור באיכות חייכם וכל זה בזכות ארוחה אחת קטנה.

     

    אז מה לאכול בשעות אלה? הדוגמה הקלאסית היא שתי פרוסות לחם (רצוי קל ומחיטה מלאה, אך אפשר גם פרוסות דקות של לחם רגיל) עם שכבה דקה של אחד הממרחים הבאים: גבינה עד ‭5%‬ שומן, אבוקדו בעונה, טחינה או חומוס בכל העונות, ממרחי חצילים מכל הסוגים, פרוסת סלמון או פסטרמה (לאו דווקא דלת שומן‭,(‬ ממרח עגבניות או זיתים, טונה או סרדינים. על זה אפשר כמובן לשים ערימה של ירקות.

     

    סנדוויץ' כזה אפשר להביא מהבית - פשוט להכין בבוקר מספר סנדוויצ'ים לכל היום - או לקנות בחוץ. אפשר, אם זה נגיש, להזמין סלט ירקות עם שמן זית ופרוסת לחם חי, כשלסלט אפשר להוסיף מעט גבינה בולגרית, ביצה או טונה. ואפשר גם יוגורט עם ברנפלקס, או חזה עוף עם סלט ירקות.

     

    היזהרו מממתקים: בשעות אחר הצהריים לרבים מאיתנו המתוקים הם הבחירה המועדפת וגם הנגישה ביותר. הרי ברוב המשרדים ומקומות העבודה יש בדרך כלל מלאי של עוגיות, ופלים וכדומה. כמה קל ללכת למטבחון, לפתוח ארון ולמצוא שם את הדברים המפתים האלה, וכמה קל לאכול אחד ועוד אחד ועוד. הנשנוש לא ישביע אתכם - הוא רק יגרום לכך שהרעב ילך ויגבר, כך שכאשר תגיעו הביתה תפנו ישר למקרר. אם יהיה לידכם הסנדוויץ' הטעים שהכנתם מראש - תוכלו לאכול אותו, ליהנות מתחושת השובע והרוגע ולא תרגישו צורך לטרוף כשתחזרו הביתה.

     

    הכותבת היא ראש מחלקת תזונה ודיאטה ומנהלת מרכז רז להרזיה ובריאות, חברת עמותת הדיאטנים הקליניים בישראל עתיד

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    גם סלט פשוט מהבית - יעבוד
    צילום: דניאל לילה
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים