שתף קטע נבחר

שלמה sixt - הבטחות לחוד, חוזה לחוד

כאשר הגיע י. לרכוש מכונית משומשת מחברת שלמה sixt, הובטחו לו הרים וגבעות. כאשר הגיע לסגור עסקה, התברר לו שאין כיסוי להבטחות. וזו רק תחילתו של הסיפור

כשאתם הולכים לקנות מכונית, גם אם זה ממקום מוסדר כמו חברת טרייד-אין או ליסינג, אל תסמכו על מה שאומרים לכם סוכני המכירות. הסכם שכזה מחייב אמנם מבחינה משפטית, אבל קשה עד בלתי אפשרי להוכיח זאת. ולכן מוטב שתקדישו מספר דקות ותקראו היטב את ההסכם עליו אתם חותמים. בסופו של דבר, כך מלמד ניסיונם המר של אחרים, המילה הכתובה היא הקובעת.

 

קחו למשל את המקרה של י.כ, סטודנט למשפטים שביקש לרכוש רכב משפחתי בחברת שלמה sixt. באתר האינטרנט של החברה גילה כי היא מציעה לרוכשי אחד מדגמי רכב שבמבצע, תשלום עבור שנתון נמוך יותר, ביטוח חובה לשנה בחינם בחברת הביטוח "שלמה" (השייכת לקבוצת שלמה sixt) ושנת אחריות ללא תשלום.


אילוסטרציה

 

כשהגיע לאתר המכירות של החברה הציג בפניו איש המכירות את עיקרי ההצעה, וציין כי מאחר שהוא עדיין אינו בן 24, לא יוכל לקבל את ביטוח החינם - אבל יאלץ רק להשלים את ההפרש. מאחר שנזקק גם למימון של 30 אלף שקלים, הבטיח לו איש המכירות שאין בעיה להסדיר לו את המימון באמצעות חברת פמה, לה יצטרך לשלם תמורת פתיחת תיק.

 

י. בחר לעצמו מכונית מתאימה, וסיכם עם איש המכירות שיעביר לו בפקס את כל המסמכים הנדרשים, כדי שיוכל להגיע מאוחר יותר באותו יום כדי לסגור את העסקה.

 

אלא שכאשר הגיע כדי לחתום ולסכם, התברר לו לדבריו כי ההסכם בעל-פה השתנה לפתע. "המימון נעשה באמצעות חברה אחרת, ובמחיר יקר ממה שהובטח בתחילה, כולל עלות פתיחת התיק שהתייקרה אף היא. פתאום נמסר לי כי אני לא זכאי לביטוח מוזל שכן גילי הוא פחות מ-24, ולכן עלי לרכוש ביטוח במחיר מלא. איש המכירות טען שכך אמר בפגישה, למרות רישום בכתב ידו המאשר אחרת.

 

לאחר דין ודברים עם איש המכירות ועם האחראי שלו, "הוחלט להפחית 1,000 שקלים ממחיר המכונית, כדי לספוג חלק מהפאשלה של הביטוח ושל המימון"- כתב לנו י.כ.

 

אלא שבזאת לא הסתיימה הסאגה. לאחר שקיבל את הרכב - לדבריו מלוכלך, ובלי ספר נהג - התברר שהיונדאי אקסנט מודל 2006 בה בחר, הגיעה עם נורית המעידה על תקלה בכרית האוויר, אשר דולקת באופן קבוע. בנוסף הרגיש כי מיזוג האוויר חלש, וכי הבלמים אינם מתפקדים כראוי. י. ביקש לנצל את האחריות שניתנה לרכב כדי לבדוק את הדברים במוסך, אבל אז הופתע לדבריו לגלות כי עליו לשלם 400 שקל "השתתפות עצמית".

 

"איש המכירות הבטיח שבמשך שנה לא אשלם אפילו שקל עבור טיפול במכונית, ופתאום מתברר שעלי לשלם 400 שקלים", אמר לנו. "פניתי וביקשתי לקבל הסבר, ואז אמר איש המכירות כי הוא התכוון שלא אדרש לשלם שקל, מעבר להשתתפות העצמית... הוא טען שזה מופיע מפורשות בהסכם עליו אני חתום. נכון שחתמתי, אבל קראתי רק את הסעיפים שהוא הפנה אותי אליהם. ולא את כל האותיות הקטנות. ובכל מקרה, בין ההסברים שקיבלתי בעל-פה לבין מה שכתוב בהסכמים, היה פער גדול", אמר לנו י.

 

ומה אומרים על הסיפור בשלמה sixt? שם טוענים כי י. פנה אל החברה בעקבות מודעה על מבצע הכפוף לתקנון החברה והמפורסם באופן מלא באתר האינטרנט של החברה. עוד אומרים שם כי התקנון מפרט את הזכאות לביטוח תחת תנאי המבצע. מכיוון שי. בחר לבצע את הביטוח דרך חברה אחרת, הם אומרים, העניקה לו החברה הנחה נוספת של 1,000 שקלים על מחיר הרכב. "החברה העניקה ללקוח הצעה משתי חברות מימון שונות להחלטתו, והוא בחר בפמה מימון ובתנאיה". בכל הנוגע לתעודת האחריות, אומרים שם כי עם קבלת האחריות על הרכב, חתם י. על תעודת אחריות המפרטת את התנאים, כולל סעיף השתתפות עצמית.

 

בשלמה מודים כי ביולי 2009 ביקש י. לבצע תיקון ברכב מסגרת האחריות, ואז הוסבר לו שוב נושא ההשתתפות העצמית. מכיוון שסירב להפעיל את האחריות, הוצע לו לפנות למוסך אחר. שם שילם עצמאית 100 שקלים, מבלי להפעיל את פוליסת האחריות. לבסוף אומרים בשלמה כי בינתיים הסתיים הטיפול בבעיה והלקוח מרוצה.

 

כאשר בדקנו את נושא ההשתתפות העצמית, גילינו כי הוא אכן מופיע בכתב האחריות, כמו-גם הגבלת הגיל לצורך קבלת ביטוח חינם. אלא שבתקנון כתוב גם שמבוטח שגילו מתחת ל-30, יידרש להוסיף את ההפרש בין התעריף הרגיל של חברת שלמה, לבין תעריף לנהג בגילו של רוכש הרכב. ובכל זאת לא הסכימו לבטח את י. באופן שכזה. בנוסף, בניגוד לתגובת שלמה sixt, הסכם המימון נעשה בסופו של דבר עם חברת מימון ישיר ולא עם פמה, ולכן היה יקר יותר.

 

כמעט מיותר לציין כי הטענה לפיה י. מרוצה מדרך הטיפול בו, אינה נכונה כלל. ראשית הוא טוען כי לא ניתנה לו כל הנחה בסכום של 1,000 שקלים במחיר הרכב, וכי נושא ההשתתפות העצמית ארך כחודשיים. מרוצה הוא בטח לא. "הצורה בה הוצגו בפני הדברים לא הייתה שקופה דיה ונועדה להסתיר פרטים, למרות שאכן חתמתי על מסמך האחריות. אומר י. ומוסיף: "אני את הלקח שלי למדתי. לא להאמין לאף הבטחה בעל פה".

 

ואנחנו חוזרים ואומרים - אל תסמכו על הבטחות בעל פה. ואם הבטיחו לכם משהו, קראו היטב את החוזה עליו אתם חותמים כדי לראות אם יש לכך כיסוי בכתובים. אם לא, דאגו לכך שמה שהובטח לכם יתווסף לחוזה ויהיה חתום גם על-ידי הצד השני. רק אז תוכלו להיות בטוחים שהדברים מחייבים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שלמה sixt. ההתחייבות בעל-פה לא כובדה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים