שתף קטע נבחר

פורמולה 1: סוף סוף ניצחון לרייקונן ופרארי

קבוצת הפאר, בעלת מספר האוהדים וכנראה גם התקציב הגדול ביותר, הצליחה לרשום ניצחון ראשון בעונת 2009, בעזרת נהיגה - ובעיקר זינוק מבריק - של קימי רייקונן

כאשר הגיע קימי רייקונן למסלול המירוץ ספא שבבלגיה, לפני סוף השבוע האחרון, הוא כנראה מוכן היה לחתום על מקום שלישי, או אפילו רביעי במירוץ שנערך היום. לא רק שקבוצות בראון ורד בול על ארבעת נהגיהן מהירות מהפרארי לאורך כל העונה ובפער ניכר, גם קבוצת מקלארן הוכיחה בשני המירוצים החולפים כי הצליחה לשפר באופן ניכר את המכונית.

 

כאשר הגיע ג'יאנקרלו פיסיקלה מקבוצת פורס אינדיה הקטנה והענייה למסלול המירוץ ספא שבבלגיה, לפני סוף השבוע האחרון, הוא היה כנראה מוכן לחתום על מקום שמיני, כנראה שגם עשירי. הקבוצה אמנם משתפרת לאחרונה, אך לא עד כדי כך...

 

תוצאות מקצי הדירוג שהעמידו את פיסיקלה הוותיק בעמדת הזינוק הבכירה, ואת רייקונן במקום השישי, גרמו להם ודאי לשנות את דעתם. רייקונן שמזנק באופן עקבי מצוין, ידע כי אילו ירוויח מספר מקומות בזינוק, הוא בהחלט עשוי לראות עצמו מועמד לניצחון. פיסיקלה, שקבע זמן פנטסטי, החל כנראה לפנטז על עמדה מכובדת בדוכן המנצחים. 


רייקונן (צילום: AFP)

 

בעיני רבים, מסלול הגרנד פרי ספא שבארדנים הבלגים, הוא כיום מסלול המירוץ המסעיר ביותר בעולם. מירוצי רחובות בקושי מאפשרים עקיפות, מירוצי מסלול סגור וייעודי נתפסים בצדק כמנוכרים וטכניים מדי, ורק מספר קטן יחסית של מסלולים ארוכים, הממוקמים בלב הטבע, משמרים אופי אמיתי, אליו מכורים אוהבי הספורט המוטורי. והמירוץ שנערך היום נתן לאוהדי המירוצים את כל הסיבות להמשיך ולחשוב כך.

 

פיסיקלה זינק היטב, רייקונן זינק עוד יותר טוב. לאחר שחלף על-פני רובנס בארקילו, המשיך ולחץ על שתי מכוניות הב.מ.וו. נהג הפרארי, שנכנס יחד עמן לרוחב הפניה הראשונה במסלול, מצא עצמו נדחק אל מחוץ לאספלט ולאזור הביטחון, ויצא נשכר מהדחיפות ההדדיות שבין השלושה האחרים. אל הפניה השניה הגיע כבר על זנב הב.מ.וו שבמקום השני וחלף על פניה בישורת הארוכה. מאחור יצאו מהמירוץ עקב תאונות הן לואיס המילטון, אלוף העולם היוצא, והן ג'נסון באטון, מוביל טבלת האליפות. כאשר נטשה המכונית הקוצבת את המסלול, הצליח רייקונן לעקוף את פיסיקלה, לעבור למקום הראשון ולא לנטוש אותו למעט בעצירות התדלוק.

 

פיסיקלה נותר צמוד לזנב הפרארי במהלך 40 ההקפות שנותרו, כאשר הוא מאיים באופן רציני על ניצחונו של רייקונן. אלא שהפרארי הייתה מהירה מספיק כדי לא להעניק לו אפשרות עקיפה כלשהי. מאחורי השניים סיים סבסטיאן ווטל, שזינק מהמקום השמיני והשלים מירוץ מצוין. רוברט קוביצה וניק היידפלד סיימו במקום רביעי וחמישי, והשלימו עבור ב.מ.וו המוכה והפורשת סוף שבוע מעולה. בהיעדרו של המילטון הפורש, שמר הייקי קובליינן על כבודה של מקלראן עם מקום שישי, לפני רובנס באריקלו בבראון, שסיים עם שתי נקודות אליפות יקרות מפז, ופער קטן יותר ממוביל האליפות, בן קבוצתו. ניקו רוזברג מוויליאמס הביא הביתה נקודת אליפות אחת.

 

אגב, בתקשורת הבריטית והאיטלקית מדווחים כי ג'יאנקרלו פיסיקלה ינהג במירוץ הבא - שיערך במונזה, איטליה, ב-13.9 - במכונית פרארי במקום לוקה באדואר. נהג המבחן הוותיק של פרארי סיים מירוץ נוסף באופן מביש למדי, ומלבד הכבוד שהוענק לו על-ידי הקבוצה על שירותיו במהלך השנים, מדובר בפתרון מביך עבור קבוצה שמסוגלת לנצח מירוצים. בפרארי מעוניינים להעניק למאות אלפי אוהדיה הביתיים הצגה של ממש, וכעת עם סיכויי ניצחון ריאליים, באדואר מהווה מטען בלתי אפשרי.   

 

תוצאות המירוץ בספא

 

1. קימי רייקונן, פרארי, 10 נקודות

2. ג'יאנקרלו פיסיקלה, פורס אינדיה, 8 נקודות

3. סבסטיאן ווטל, רד בול, 6 נקודות

4. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 5 נקודות

5. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 4 נקודות

6. הייקי קובליינן, מקלארן, 3 נקודות

7. רובנס באריקלו, בראון, 2 נקודות

8. ניקו רוזברג, וויליאמס, נקודה אחת

 

אליפות הנהגים

 

1. ג'נסון באטון, בראון, 72 נקודות

2. רובנס באריקלו, בראון, 56 נקודות

3. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 53 נקודות

4. מארק וובר, רד-בול, 51.5 נקודות

5. קימי רייקונן, פרארי, 34 נקודות

6. ניקו רוזברג, וויליאמס, 30.5 נקודות

7. לואיס המילטון, מקלארן, 27 נקודות

8. יארנו טרולי, טויוטה, 22.5 נקודות

 

אליפות היצרניות

 

1. בראון, 128 נקודות

2. רד-בול, 104.5 נקודות

3. פרארי, 66 נקודות

4. מקלארן, 44 נקודות

5. טויוטה, 38.5 נקודות

6. וויליאמס, 30.5 נקודות

7. ב.מ.וו, 18 נקודות

8. רנו, 16 נקודות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קימי רייקונן, סוף סוף
צילום: AP
ג'יאנקרלו פיסיקלה - הישג אדיר
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים