שתף קטע נבחר

פיאט פונטו מחודשת - בדרך אלינו

מתיחת פנים משמעותית ראשונה לפיאט פונטו, רבת המכר האיטלקית שמשווקת כאן מספר שנים. בתחילת 2010 היא אמורה להגיע לישראל, אך היבואנית לא יודעת למסור בינתיים פרטים נוספים

פיאט עומדת להציג בתערוכת פרנקפורט הקרובה (17.9) את דגם הפונטו אבו (Punto Evo, קיצור של אבולוציה), למעשה מתיחת פנים לאחת המכוניות הנמכרות באירופה, והנמכרת ביותר של פיאט בפרט. למרות שהושקה לראשונה עוד ב-2005, ותוחלף באמצע חודש אוקטובר בדגם המחודש, הגרנדה-פונטו היא אחת המכוניות היחידות באירופה שרשמה זינוק אדיר במכירות ביולי - כמעט 40%, ולא איבדה מכירות בשנת 2008 למרות המשבר שפגע בתעשייה. יש לציין כי בשוק המקומי מצבה של הפונטו אינו מזהיר, בין השאר בעקבות רתיעת רוכשים פוטנציאלים מתיבת ההילוכים הרובוטית בה היא מצוידת.

 

מחברת סמל"ת, יבואנית המותג פיאט, נמסר ל-ynet כי הפונטו אבו תגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2010 (ינואר-מרץ). עם זאת, בחברה לא ידעו להבהיר אילו גרסאות ישווקו כאן, כיצד יאובזרו, מה יהיה מחירן או באיזה חודש בדיוק ניתן יהיה לרכוש את המכונית.


פיאט פונטו אבו. עיצוב מחודש ושיפור לחלק מהמנועים

 

הפונטו המחודשת מציעה עיצוב שונה מהדגם המקורי, עם חרטום חדש הכולל סבכה ויחידות תאורה חדשות. השינוי בצד ומאחור קטן יותר, ובולט בעיקר בפגוש אחורי שונה וביחידות תאורה עם מסגרות שחורות. האבו תאופיין גם בתג "Evo" קטן על הדלת האחורית, ותזכה לחישוקים חדשים. מידות המכונית לא השתנו, למעט נתון האורך שמציג צמיחה של שלושה ס"מ. נתון הרוחב נותר על 169 ס"מ, הגובה על 149 ס"מ ובסיס הגלגלים נותר באורך של 251 ס"מ.

 

האיטלקים מבטיחים שיפור בתא הנוסעים, באיכות ההרכבה והחומרים, שתי נקודות שנחשבות בעייתיות מעט בפונטו הנוכחית. גם העיצוב השתנה קלות במרבית חלקי הקונסולה.


פיאט מבטיחה איכות גבוהה יותר בתא הנוסעים

 

הפונטו אבו תצויד לראשונה במנועי המולטי-אייר (MultiAir) של פיאט. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת ניהול טוב יותר של תהליך הבעירה, באמצעות שסתומים אלקטרו-הידראולים, ושליטה ישירה בכמות האוויר הנכנסת למנוע. לטענת פיאט, המערכת מפחיתה את תצרוכת הדלק וזיהום האוויר, למרות שביצועי המנוע דווקא משתפרים, והוא נהנה מנתוני מומנט והספק גבוהים יותר - בפיאט לא חשפו את המספרים המדוייקים.

 

מהנדסי פיאט מעריכים כי מנוע ה-1.4 ליטר החדש יהיה חסכוני יותר ב-10%, למרות תוספת של 10% להספק ו-15% למומנט. הוא גם פולט 10% פחות פחמן דו-חמצני, 60% פחות NOx (תחמוצת החנקן) ו-40% פחות חלקיקים נשימים.


 

כן נמסר כי הדגם החדש יציע שבע כריות אוויר בכל הגרסאות, מערכת לסיוע בזינוק בעלייה ופנסי ערפל שנדלקים בנפרד בהתאם לכיוון הנסיעה, לשיפור הראות בעיקר בפניות חדות ובמהירות איטית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיצוב חדש מלפנים
שינויים קלים מאחור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים