שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    3 עובדים במנורה מעלו בכספי החברה

    העובדים מעלו במאות אלפי שקלים בתיק הנכסים של החברה באמצעות תיארוך לאחור של חסכונותיהם לאפיקים סולדיים בכדי להימנע מהפסדים בנגרמו בשוק ההון בשנת 2008. מנורה מבטחים פיטרה את העובדים

    תופעה חמורה התגלתה באחרונה במסדרונות חברת הביטוח מנורה מבטחים. שלושה מעובדי החברה נהגו לשנות רטרואקטיבית את מסלולי ההשקעה אפיקי החיסכון שלהם על מנת שלא להיכוות מהירידות בשווקים. 

     

    העובדים המעורבים בפרשה העבירו את פקודות ההעברה לאחראי על פוליסות העובדים שהיה מבצע עבורם את ההעברה הרטרואקטיבית. ההפרש בגין ההפסד שנגרם בפועל ושנמחק בדיעבד היה מכוסה מכספי הנוסטרו של החברה, קרי מכספם של בעלי המניות ולא מכספי העמיתים האחרים ומדובר בסך הכל בכמה מאות אלפי שקלים.

     

    המקרים התרחשו בשנת 2008, למשך כמה חודשים, ונחשפו לאחר שאחד העובדים ביקש לפדות את הפוליסה שלו והעובד שטיפל בבקשתו שם לב לתנועות חריגות בחשבון. עם היוודע דבר המעשה פנתה מנורה לפיקוח על שוק ההון שהתערב בפרשה. שלושת העובדים המעורבים השיבו את הכספים ופוטרו ומנורה העבירה את פוליסות העובדים לסוכנות הביטוח שבבעלותה, אורות, בכדי שלא יקרו מקרים דומים בעתיד.

     

    גם הלקוחות רצו לעשות בקדייטינג 

    עוד מתברר כי בנוסף לשלושת העובדים, עובדים נוספים פעלו באופן דומה עבור חסכונות של לקוחות וכן כי מעורב סוכן ביטוח בפרשה שלחץ על מנורה לבצע תיארוך לאחור עבור חלק מלקוחותיו. במנורה ממהרים להבהיר כי אין מדובר במהלך אסור או חריג ומשכך העובדים המעורבים הנוספים לא פוטרו.

     

    במנורה מסבירים כי קורה רבות שלקוח מבקש לבצע העברה לאפיק השקעה אחר אך הפקודה לא נקלטת בזמן מסיבות כאלה ואחרות, בין השאר הלחץ והפניקה שליוו את החוסכים בעת המפולת בשלהי 2008. במצבים אלו חברת הביטוח סופגת את הנזק שנגרם ללקוח בעקבות אי ביצוע הפקודה בזמן.  

     

    עוד מציינים במנורה כי רבות קורה שסוכני ביטוח ומנהלי הסדרים עושים טעות ולא מדווחים בזמן על הפקודה של הלקוחות ומבקשים מחברת הביטוח לבצע תיארוך לאחור כשלאחר מכן מתקזזים הצדדים – סוכנות הביטוח למול חברת הביטוח – מי נושא בעלויות. 

     

    מנורה מבטחים נמסר בתגובה: "מדובר באירוע נקודתי וקטן, שדווח למשרד האוצר, הובא בפני ועדת הביקורת ודווח לדירקטוריון. המסקנות הנדרשות מהאירוע הוסקו, ויש להדגיש כי מדובר בפגיעה בכספי החברה (נוסטרו) - ולא בכספי העמיתים - וגם פגיעה זו היא מינורית. בנוסף ננקטו צעדים כדי שמקרה כזה לא יחזור על עצמו, ובהם הפרדת ניהול כספי העובדים מהחברה".

     

    המפקח על הביטוח במשרד האוצר מסר שהוא בודק את הנושא.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים