שתף קטע נבחר
 

מדוע לא הוקמו עדיין תחנות דלק זעירות?

אף ש-3 שנים חלפו מאז אושר השינוי בתוכנית המתאר הארצית לתחנות תדלוק, עדיין לא הוקמה בישראל אף לא תחנה זעירה אחת. יזמים טוענים כי נתקלו בקשיים בהקמה

ועדה בין-משרדית תחקור את העובדה שעד היום לא הוקמו בישראל תחנות תדלוק זעירות, למרות החקיקה בנושא. במינהל הדלק במשרד התשתיות החליטו להקים את הוועדה בניסיון לפתוח את שוק הדלק לתחרות, לאחר קבלת תלונות מצד יזמים על קשיים בהקמת תחנות כאלו למרות השינוי שנעשה בתמ"א 18. שינוי 4 לתמ"א 18, המקדם תחנות דלק זעירות, אושר על ידי הממשלה כבר ביולי 2006 - אך עד היום לא הוקמה אף לא תחנת תדלוק זעירה אחת.

  

הוועדה הבין-משרדית מורכבת מנציגת משרד הפנים, נציג הממונה על הגבלים עסקיים, נציג משרד האוצר ונציג משרד התשתיות. ביום רביעי התכנסה הוועדה לראשונה כדי לשמוע את עמדתם של נציגי חברות הדלק השונות. בישיבה נכחו גם יזמים פרטיים שמעוניינים לקדם תחנות דלק זעירות, ולדבריהם נתקלים בקשיים סטטוטוריים.  

 

לתחנות הדלק הזעירות פן סביבתי חשוב שכן הן משתרעות על שטח מצומצם ומיועדות בדרך כלל לצריכה עצמית. תחנה זעירה פוגעת פחות בנוף מתחנה ציבורית, והסיכון לזיהום קרקע קטן יותר, בגלל מספר המכלים המצומצם, שלהם דופן כפולה למניעת דליפות. כמו כן, תנועת כלי הרכב בתחנות מזעריות קטנה יותר - ובהתאם לכך גם זיהום האוויר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איפה הן התחנות ההן?
צילום: AP
מומלצים