שתף קטע נבחר

חיים רומנו מזהיר: עוד נתגעגע לתוצאות 2008

מדברי מנכ"ל אל על הפורש עולה ש-2009 תהיה קשה מ-2008 לחברה. במסגרת "מצעד התירוצים" על מצב החברה כיום אומר רומנו: "אל על התמודדה בשנים האחרונות עם סיטואציות שנראות כמעט בלתי אפשריות". רומנו: "התייחסתי לעולם התעופה כולו"

מנכ"ל אל על הפורש, חיים רומנו, מציג: שלב ההכחשה. רומנו, שפרש מאל על לאחר שהחברה רשמה הפסד ב-2008 ובתחילת 2009, העדיף היום (ב') להרחיק תחילה אחורה ולהיזכר בתקופות שבהן החיים היו יפים יותר, ורק לאחר מכן לעבור ל"שלב התירוצים" ולהסביר את הסיבות למצבה הנוכחי של החברה. רומנו, שדיבר בכנס אגף שוק ההון של משרד האוצר בתל אביב, אף סיפק משהו שעשוי להתפרש כאזהרה לאל על מפני הפסד גדול יותר ב-2009: "אנחנו עוד נתגעגע לתוצאות של 2008", אמר.

 

בעקבות פרסום הדברים ב-ynet אמר רומנו כי: "הדברים נאמרו בהתייחסות לעולם התעופה כולו ולא לאל על ובהתייחס לתחזיות לפיהן בשנת 2009 תהיה האטה בעולם התעופה".

 

 

בתחילת דבריו, כאמור, העדיף רומנו לשוב לתקופה הטובה: "2005 היתה אחת השנים המוצלחות בתולדותינו. התוצאות שלנו היו אז פנומנאליות, בין השאר בזכות התנהלות שהיא נכונה בדיעבד. הוכחנו כמה טוב שחברה מופרטת. ב-2006 התוצאות היו פחות טובות, בעיקר בגלל מלחמת לבנון וכל הסכינים נשלפו".

 

רומנו התגאה בעלייה שרשמה החברה בהכנסותיה בשנים עברו מ-2.4 מיליארד שקל ב-2004, ל-1.6 מיליארד שקל ב-2005-2006 ועד 1.9 מיליארד שקל ב-2007, וציין כי 2009 היא השנה הראשונה שבה ההכנסות צפויות לרדת.

 

הוא ציין גם את הגידול בתזרים המזומנים של אל על ואמר כי הגידול בהכנסות ובתזרים היה גדול יותר מבכל חברות התעופה, חוץ מ"סוויס אייר" ו"ג'ט בלו" ואמר: "רוב הציבור לא מודע לכך".

 

ביחס לשנתיים האחרונות אמר רומנו: "אל על התמודדה בשנים האחרונות עם סיטואציות שנראות כמעט בלתי אפשריות". לדבריו, "נפגענו גם מירידת הדולר, גם מהתייקרות הדלק, גם מהמשבר הכלכלי. הגענו למצב שטיסה לארצות הברית מכסה רק את הדלק. בנוסף נפגענו ממדיניות השמיים הפתוחים.

 

בין 2004 ל-2009 החברות הזרות הגדילו את הקיבולת שלהן ב-100%. מצבים כאלו מחייבים תגובה של התגייסות בחברה ולא פשוט לייצר תגובה כזאת בארגונים שרגילים לחטוף חבטות. אבל בארבע וחצי השנים האחרונות לא היה אפילו שיבוש קטן בשירות של אל-על כתוצאה מבעיות ביחסי עבודה, וזאת למרות שהורדנו מאות עובדים.

 

"לא עצרנו את ההצטיידות של אל-על למרות ששני מטוסים באל על עולים כמו כל המחלבות של תנובה ביחד. צריך לשים לב לקונטקסט שבו פעלנו, ענף התעופה בעולם הפסיד ב-2008 כ-10 מיליארד דולר, וב-2009 עוד תשעה מיליארד דולר".

 

"המצב שלנו היום טוב יחסית למרבית חברות התעופה האחרות ורחוק מאוד מהקטסטרופות שחשבו שעלולות לקרות לנו. כדי לשמור על המוביל הלאומי צריך לאפשר לנו להמשיך להתקיים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
חיים רומנו
צילום: סיון פרג'
מומלצים