שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כרטיס הרב-קו - בדיחה עצובה
    כרטיס הנסיעה הנטען של משרד התחבורה, אמור היה להפוך את השימוש באוטובוס לפשוט ונוח יותר עבור האזרח, ולשכנע את הציבור לעבור לתחבורה ציבורית. בפועל הוא בעיקר הופך את השימוש למסובך שלא לצורך

    כך לא משכנעים את הציבור לעבור לתחבורה ציבורית. כרטיס הרב-קו, הניתן להטענה לצורך נסיעה באוטובוס, אינו הופך את השימוש באוטובוסים של חברת דן, לנוח יותר. אתר האינטרנט של החברה אינו מעודכן כראוי, מספר נקודות השירות וההנפקה צומצם דווקא, אתרי מכירה וטעינה מרכזיים והומים נסגרו, המודיעין הטלפוני של דן כושל והנוסעים כועסים על מידע מטעה. דן: נשפר את השירות בעתיד.

     

    בלגן מגוחך

    מדינת ישראל, באמצעות משרד התחבורה, מעוניינת להעביר את הציבור לתחבורה הציבורית. זה לא חדש, וזה עומד בקו אחד עם הניסיון לצמצם את זיהום האוויר בערים הגדולות, לפתור את בעיית הרחובות הפקוקים וחסרי מקומות החניה. במילים פשוטות: לשפר את איכות החיים באופן דומה לנהוג בעולם. אלא שזה לא קורה. בין היתר מכיוון שהתחבורה הציבורית בישראל נכשלת בשירות קלוקל שהיא מעניקה לציבור.


    רב-קו. כוונות טובות, ביצוע כושל

     

    קחו למשל את חברת דן, אשר הפעילה בעבר לא פחות מ-40 עמדות רכישה וטעינה של כרטיס הרב-קו, המאפשר לעשות שימוש באוטובוסים של החברה. לאחרונה, כך הסביר דובר חברת דן, צומצם מספר עמדות הטעינה והמכירה בלא פחות מ-25%, וירד ל-30 בלבד. מדוע זה קורה דווקא כאשר המדינה מבקשת מהציבור להשאיר את הרכב הפרטי בבית ולעבור לתחבורה ציבורית? לא ברור.

     

    אלא שהבעיות לא מסתיימות כאן. בין התחנות שנסגרו ניתן למצוא גם שני מרכזים הומים ואידאליים עבור הציבור - תחנת רכבת צפון (סבידור) והדיזנגוף סנטר. מדוע הן נסגרו? כנראה עקב עלות שכירות יקרה. מלבד זאת, גם המספר המצומצם שנתן דובר דן, התגלה כלא נכון. באתר האינטרנט של חברת דן מוזכרות רק 14 תחנות שירות והנפקה - שבע תחנות הנפקה (כולל זו שנסגרה בדיזנגוף סנטר...), ושבע תחנות שרות.

     

    רוצים לקבל מידע על תחנות הטענה בתל-אביב? הן באתר והן בטלפון תקבלו רשימה של ארבע עמדות בלבד. וניחשתם נכון, כולל העמדה בדיזנגוף סנטר שאינה

    פועלת. רוצים לדעת היכן לטעון את הכרטיס? באתר האיטנרט מופיעות שבע עמדות טעינה. מוזר עם זאת לגלות כי שתיים מהן מדווחות באותה כתובת בדיוק, ואחת מדווחת בתחנת סבידור, למרות שנסגרה. במידע הטלפוני השירות אינו טוב יותר. לא ניתן לקבל רשימה של עמדות טעינה, ובין העמדות שהומלצו לנו, היו גם כאלה שנסגרו. כאשר ביקשנו בכל זאת לקבל רשימה מעודכנת של תחנות טעינה, ענה המוקדן כי רק בתחנה המרכזית החדשה ניתן לטעון את הכרטיסים. מידע שגוי ומטעה מאוד כמובן.

     

    תגובת דן

    דובר חברת דן אמר בתגובה לממצאים כי "כאשר דיברתי על 40 או 30 נקודות הנפקה וטעינה, כללתי בזה גם תחנות ניידות שאנו מעבירים ממקום למקום לפי הצורך". כיצד אפשר לקבל מידע על מיקום אותן תחנות ניידות ומתי הן פועלות - הוא לא ידע לומר. עוד אמר כי בעתיד יטופל נושא המידע לציבור, הן באתר האינטרנט והן בשירות המודיעין הטלפוני.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    בדן לא נותנים שירות יעיל
    צילום: ירון ברנר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים