שתף קטע נבחר

משרד החקלאות: שדה תעופה במגידו יפגע בסביבה

משרד החקלאות מצטרף למתנגדי התוכנית להקמת שדה תעופה בינלאומי במגידו. במסמך רשמי של המשרד נכתב כי התוכנית תפגע אנושות בסביבה ובצביון החקלאי של האזור וכי "החלופה הראויה קיימת בנגב, בנבטים או בצקלג". החברה להגנת הטבע: התוכנית תמיט נזק בלתי הפיך על עמק יזרעאל

התוכנית להקמת שדה תעופה בינלאומי באזור מגידו , שהומלצה על ידי ועדה בראשות האלוף (מיל') הרצל בודינגר, גוררת אחריה כבר תקופה לא מעט התנגדויות. תחילה היו אלה תושבי האזור שחששו מפני פגיעה אנושה בצביון העמק, לאחר מכן היה זה שר התשתיות עוזי לנדאו שהתייצב בחזית וכעת זהו משרד החקלאות. 

 

במסמך רשמי שהגיע לידי ynet מנוסחת התנגדותו של משרד החקלאות לתוכנית ואף נמתחת ביקורת על אופן קבלת ההחלטה על-ידי ועדת בודינגר - על שלא כללה בעבודתה שיקולים סביבתיים, לא שמעה את עמדת התושבים באזור ולא בחנה את הצורך בשדה תעופה במיקום זה. הצעת משרד החקלאות: "החלופה הראויה היא בנגב, בנבטים או צקלג".

 

עוד בנושא:

 

"שדה תעופה במגידו עלול לפגוע קשות בלב ההתיישבות החקלאית בעמק יזרעאל", נכתב. "שדה התעופה הקיים ברמת דוד כבר מהווה מטרד ומטיל מגבלות קשות על סביבתו ולכן קשה לתאר מה יתרחש בעת הפעלתם של שני שדות תעופה בקנה המידה הזה ומה תהיה מידת השפעתם באזור כה קטן".

 

בנייר העמדה של משרד החקלאות ניתן למצוא טיעונים דומים לאלו הנשמעים מצד תושבי האזור, הפועלים מזה מספר חודשים במטה מאבק מאורגן. בין השאר מביע משרד החקלאות חשש מפני "פיתוח מסיבי של תשתית תנועתית ותחבורתית" באזור כתוצאה מהקמת שדה תעופה בינלאומי.

 

ההמלצה להקים שדה תעופה באזור מגידו גובשה כאמור על ידי ועדת בודינגר, ועדה שמונתה על-ידי שר התחבורה דאז מופז ב-2007 ובראשה עמד מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל') הרצל בודינגר. מטרתה הייתה להמליץ על מדיניות ודרכי פעולה לפיתוח שדות התעופה בארץ ל-50 השנים הקרובות, כשבמוקד הייתה מציאת חלופה לנמל התעופה בן גוריון שהוא נמל התעופה הבינלאומי היחיד בישראל.

 

במטה המאבק כנגד התוכנית פועלות כיום המועצה האזורית מגידו, המועצה האזורית עמק יזרעאל וארגוני סביבה ובראשם החברה להגנת הטבע.

 

לטענת מתנגדי התוכנית, חלופת מגידו עומדת בניגוד גמור לאינטרס של מדינת ישראל שהוא שימור השטחים הפתוחים, שימור אזורים בעלי רגישות סביבתית ואקולוגית ושמירת העתודות החקלאיות של עמק יזרעאל.

 

לדבריהם, תוכנית זו מנוגדת גם לתוכנית המתאר הארצית 35, העוסקת בשטחים פתוחים ומגדירה את האזור כמיועד לשימור וחיזוק הפן החקלאי והכפרי שבו.

 

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי "משמעות החלטת הממשלה הקודמת על הקמת שדה התעופה במגידו תמיט נזק בלתי הפיך על עמק יזרעאל ותביא לשינוי 'סדרי בראשית' במרחב כולו - תוך פגיעה אנושה בחקלאות, בערכי מורשת ההתיישבות ובמרחב הכפרי ונופיו. זאת, בזמן שקיימות חלופות אחרות ראויות יותר, ובכלל זה שדרוג שדה התעופה הבין לאומי בן גוריון, שמידת פגיעתן בסביבה פחותה בהרבה"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יגרום הרס לאזור. מגידו
באדיבות החברה להגנת הטבע
מומלצים