2,009 מכוניות פורד נקראות לתיקון במוסך
יום לאחר שפורסמה בעולם, קיבלה יבואנית פורד, חברת דלק מוטורס הודעה מהיצרנית: 2,009 מכוניות שנמכרו בישראל נכללות בקריאה לתיקון שהיקפה העולמי עומד על 14.3 מיליון מכוניות. היבואנית: בטיפול נכללים דגמי האקונוליין ששווקו על-ידינו, ודגמים נוספים ששווקו על-ידי יבואנית פורד הקודמת, החברה הישראלית לאוטומובילים
2,009 בעלי פורד בישראל נקראים למוסך לתיקון מערכת בקרת השיוט. אתמול פרסמנו כי פורד קוראת לתיקון ל-4.5 מיליון מכוניות בארצות הברית, והיום נודע כי הקריאה לתיקון רלוונטית גם עבור כאלפיים ישראלים, שמחזיקים במכוניות של היצרנית שיוצרו בין השנים 1992 ל-2003. הסיבה: חשש לכשל במערכת בקרת השיוט, שעשוי להוביל לקצר ואף להתלקחות המכונית - גם אם איננה בתנועה. פורד הודתה כי במספר מקרים אכן מכוניות התלקחו באופן ספונטני באזור תא המנוע, אך לא מסרה בכמה מכוניות מדובר או אם היו בתקריות אלה נפגעים. הקריאה לתיקון, שהחלה עוד ב-1998 וכוללת 14.3 מיליון מכוניות עד היום, מבוצעת ביוזמת פורד וללא התערבות הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA).
מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד מאז 1999, נמסר ל-ynet כי בקריאה לתיקון נכללות בעיקר המסחריות מדגם האקונוליין, ששווקו בין השנים 2000 ל-2003. 1,142 יחידות מדגם זה ייקראו בקרוב למוסכי דלק מוטורס, לתיקון הכולל הפרדה של מנגנון בקרת השיוט מגופים אחרים ברכב, במטרה למנוע מנזילה בבקרת השיוט לגרום לקצר. בקריאה נכללות 278 אקונוליין משנת 2000, 380 יחידות משנת 2001, 270 יחידות משנת 2002 ו-214 יחידות משנת 2003.
_gd.jpg)
פורד אקונוליין. נקראת לתיקון גם בישראל
בנוסף יוזמנו 867 מכוניות נוספות ששווקו בתקופת היבואנית הקודמת, חברת ח.י.ל (החברה הישראלית לאוטומובילים), ועל-ידי סוכני יבוא אישי. דגמים אלה כוללים את רכב השטח אקספלורר והמיניוואן הגדול ווינדסטאר משנות ה-90.
מחברת דלק מוטורס נמסר כי גיל המכוניות שנקראות לתיקון נע בין שש ל-17 שנים, וכי להערכת החברה רבות מהן נגרטו ואינן בשימוש. עם זאת, בדלק מוטורס יפנו למשרד התחבורה בכדי לקבל את פרטי הבעלים הנוכחיים של כלי הרכב, ולהזמינם לתיקון התקלה. התיקון, שיחד עם בדיקה ראשונית יערוך כשעה, יבוצע ללא כל עלות מצד בעלי הרכב. דלק מוטורס תטפל בכל המכוניות שנכללות בקריאה לתיקון, גם אם לא נמכרו במקור על-ידה.
מחברת פורד נמסר במסגרת הקריאה לתיקון, כי על בעלי המכוניות המוזמנים לתיקון להימנע מחניה במקומות סגורים עד לטיפול במכוניתם. זאת, מכיוון שהתקלה עשויה להתרחש גם כאשר הרכב אינו מונע והמפתח לא במתג ההנעה.
