שתף קטע נבחר

דרך ההלכה: החרדים נגד שלטי בר רפאלי

התקשורת החרדית סוערת בעקבות תמונות הענק של בר רפאלי ונועם טור שחזרו לנתיבי איילון. יו"ר משמרת הקודש והחינוך: "תמונות שחץ זו לא ססמא, זה פוגע בקדושה של כל יהודי". החברה בתגובה: "הן לא חורגות מגבול הטעם הטוב"

חרדי? סע בדרכים חלופיות: כמעט שנתיים אחרי שהוסרו חזרו פרסומות הענק בימים האחרונים אל נתיבי איילון, ואל הארגונים הירוקים ועמותות הזה"ב המתנגדים להן מצטרפים כעת חברים חדשים. התקשורת החרדית סוערת בעקבות "תמונות השחץ" של הדוגמנית בר רפאלי המופיעה על שלטי פרסום של חברת FOX, ו"עסקני הצניעות" כבר מכריזים מלחמה נגד רשת האופנה הפופולארית: "נילחם בה ככל יכולתנו".

 

באתר האינטרנט "חרדים" דיווחו אמש בהרחבה על "קמפיין פרסום בוטה וחצוף מאין כמותו" (בתמונות מטושטשות, כמובן), וגילו כי בגירסתו הטלוויזיונית הוא הצליח לזעזע "אפילו את הצופים הלא דתיים". לטענת הכותב, מדובר במאבק מתבקש של הציבור החרדי, ש"יוצא למלחמה על זכותו לחיות לפי אמונתו".

  

יו"ר משמרת הקודש והחינוך, הרב מרדכי בלוי, אף רמז כי ינסה ליזום חרם על רשת FOX, כאשר ציין כי "אלפי חרדים קונים ברשת". לדבריו, "הציבור החרדי לא מפסיק לממן את אלו שפוגעים בו... הקמפיין החצוף האחרון לא מונע מאלפי צעירים חרדים לקנות ברשת הזו. צריך להבין שזו לא בדיחה. 'תמונות שחץ' זו לא סיסמא, זה פוגע בשמירת העיניים ובקדושה של כל יהודי".

  

"המרחב גם שלנו"

בלוי הוסיף כי המרחב הציבורי בתל אביב החילונית שייך גם לחרדים. "11 אלף ילדים בעיר הזו מתחנכים בחינוך חרדי", אמר, "אפילו חברות האוטובוסים הבינו מזמן שאין לשים פרסומי שחץ מעל גבי האוטובוסים בעיר".

  

הוא הבטיח כי יחד עם גופים נוספים יילחם ככל יכולתו ברשת האופנה ובחברה המפרסמת "כדי להסיר את השיקוץ הזה מרחובה של עיר". ומה עם הקמפיין באינטרנט ובטלוויזיה? "גם הם מפריעים וכואבים לנו, אבל אנחנו פועלים רק כשממש מכריחים אותנו לראות מראות אסורים, באמצע הרחוב".

  

גם "בחדרי חרדים" טיפל בהרחבה ב"פרסומות השחץ והתועבה המדרדרות את תחום הפרסום בארץ לרמה שמעוררת ביקורת והתנגדות גם בקרב האוכלוסיה החילונית". בראשית הידיעה תהה הכותב: "האם יהודים חרדים יאלצו לחפש דרכים חלופיות בכדי להיכנס לתל-אביב?". הוא הזכיר כי "לפני שנה הופיעה הפרסומת המתועבת על מסכי הטלוויזיה, בה נראו איש ואישה מעורטלים".

  

בהמשך מפרסם האתר תחקיר שבדק מי עומד מאחורי הפרסום. הממצאים: "הבעלים של הרשת הוא ממשפחה דתית, ואברהם, שמכהן כמנכ"ל החברה, הולך כשהוא חבוש בכיפה סרוגה לראשו". על שותף נוסף "משלנו" הוא בחר לסנגר: "לב לבייב מחזיק בכ-20% בחברת ההלבשה המצליחה, אולם אינו קובע את מדיניות השיווק של החברה".

 

מרשת פוקס נמסר בתגובה כי "הפרסום הנידון הינו חלק מקמפיין החורף של FOX והתמונות המוצגות בו מציגות סיטואציות מחיי היום-יום המוכרות לכולם ואינן חורגות מגבול הטעם הטוב. בפרסום זה לא הייתה כל כוונה לפגוע ברגשותיו של אף מגזר לרבות הציבור החרדי. רשת FOX משרתת, ותמשיך לשרת נאמנה את כל לקוחותיה מהמגזרים השונים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רפאלי וטור. פגיעה ברגשות?
צילום: ענת מוסברג
מומלצים