שתף קטע נבחר

 

"ממתי משלמים עמלה על אשראי שנשחק"?

לקוח בנק הפועלים, שפנה לבנק בבקשה להחליף כרטיס אשראי כיוון שהפס המגנטי שלו נשחק, קיבל בתגובה דרישה לעמלה של כ-27 שקל, והסבר מדוע מדובר בהליך יקר שעולה כסף. הפועלים: "מדובר בטעות של הפקיד"

כמו המורים וכמו שכר השכירים, גם הפס המגנטי בכרטיסי האשראי שלנו נוטה להישחק. היום בו הקופאית בסופר נאלצת לעטוף את כרטיס האשראי שלך בנייר קופה כדי לחלץ ממנו תגובה, זה היום בו אתה יודע שגורלו של הפלסטיק שלך נחרץ להחלפה. אבל האם בנוסף להחלפה המעייפת, עלינו לשלם על כך גם עמלה?

 

זה מה שנאמר ליאיר, לקוח של בנק פועלים, בעת שפנה לפני כשבועיים בטלפון ל"פועלים ישיר", במטרה לבקש החלפה של כרטיס האשראי שלו.

 

"אמרתי לנציג שהפס המגנטי שלי נשחק כי הוא לא עובר בקופות", מספר יאיר, שהחליף את הכרטיס שלו לראשונה מזה שנתיים. "הנציג השיב: 'אוקיי, אני רושם החלפה בגלל השחתה. זה יעלה לך 27.23 שקל'. די התפלאתי. ממתי משלמים עמלה על כרטיס אשראי שהפס שלו נשחק?

 

"אמרתי לנציג שזו לא השחתה אלא שחיקה. אבל הוא התעקש ואמר לי שהחלפת פס מגנטי זה הליך יקר ולכן הוא עולה כסף. אחרי ויכוח במהלכו פשוט סירבתי לשלם את הסכום הזה, הנציג התרצה והסכים לפטור אותי ממנו. עכשיו אני שואל את עצמי האם גובים מכולם את העמלה הזאת? האם זו עמלה שעם הפעלת קצת שרירים נעלמת? והאם מדובר בשיטת מצליח - ורק מי שמתלונן מקבל ביטול עמלה".

 

לפי כל חברות האשראי, לקוח לא אמור לשלם עמלה על כרטיס שנשחק. באמריקן אקספרס סייגו בכך שעמלה תיגבה במקרים חריגים של פניות יתר להחלפה, כלומר מלקוח ששוחק את הפס לעיתים קרובות מדי. אבל לא כזה הוא יאיר, לקוח שכרטיסו לא נשחק או נפגם לפני כן בשנים האחרונות.

 

לפי חברות האשראי, לקוח שקיבל את כרטיס האשראי שלו דרך סניף הבנק שלו, יפנה לסניף הבנק עבור החלפת כרטיס במקרה של פס שחוק והסניף הוא שאמור לדאוג להחלפה, ללא חיוב. לכן פנינו לבנק פועלים עם סימני שאלה.

 

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "אכן לקוחות לא משלמים עמלה על פס מגנטי שנשחק. אנחנו מתנצלים, מדובר בטעות של הפקיד, ובמילא לא היו גובים ממנו עמלה. נחדד את הנהלים וזה לא יקרה בשנית".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא בוכים על פס שנשחק
צילום: index open
מומלצים