שתף קטע נבחר

קבלת הפנים של פרטנר לבן דב: ירידה ברווח

פרטנר גייסה 64 אלף מנויים וחצתה את קו 3 מיליון הלקוחות. ההכנסות הממוצעות ללקוח הסתכמו ב-151 שקל, לעומת 166 שקל בממוצע ללקוח ברבעון השלישי של 2008. החברה תחלק דיבידנד של 300 מיליון שקל

פרטנר מסיימת רבעון שלישי לא מזהיר, עם הכנסות של 1.575 מיליארד שקל, ירידה של 3.3% לעומת הרבעון המקביל ב-2008. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-263 מיליון שקל, ירידה של 20.1% לעומת הרבעון השלישי ב-2008. 

 

ההכנסות הממוצעות ללקוח נותרו זהות לרבעון השני של 2009, כלומר 151 שקל בממוצע ללקוח, לעומת 166 שקל בממוצע ללקוח ברבעון השלישי של 2008. גם מספר דקות השימוש הממוצע ירד מ-376 דקות ברבעון השלישי של 2008, ל-369 דקות ברבעון השלישי של 2009.

 

תזרים המזומנים בניכוי השקעה ירד בכ-31%, מ-464 מיליון שקל ברבעון השלישי ב-2008 ל-301 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. חלקו מיוחס להמשך השקעתה של החברה בכניסה לתחומי אספקת האינטרנט והטלפוניה הביתית, שלפי דיווחי העברה שלה דורשים השקעה ממוצעת של כ-25 מיליון שקל ברבעון.

  

נקודת האור של החברה בדו"חות הרבעון היא הגיוס המרשים של מנויים נטו, שעמד על כ-64 אלף מנויים, נתון שסייע לחברה לחצות את קו 3 מיליון הלקוחות. החברה מאשרת את הדיווחים על התפטרותו של יעקב פרי, יו"ר מזרחי טפחות, מדירקטוריון החברה, ומדגישה כי ההחלטה התקבלה בהתחשב בעיסוקיו האחרים, ולא כתוצאה מאילוצים משפטיים.

 

 

צעדי התייעלות ב-2010

החברה הודיעה גם כי היא שוקלת צעדי התייעלות לשנת 2010, שיגזרו, בין השאר מעבודה שמבצעת עבורה בימים אלו חברת היעוץ מקינזי. בנוסף, פרטנר אף ציינה כי ברבעון הרביעי של 2009 צפוי קיטון ברווחיות החברה בהשוואה לרבעון הרביעי של 2008.

 

הרווח שעמד על 263 מיליון שקל לא מפריע לבעל השליטה החדש בחברה, אילן בן-דב, לקבוע כי החברה תחלק דיבידנד שיעמוד על 300 מיליון שקל, כלומר 115% מהרווח שלה.

  

הדיבידנד ישולם ב-10 בדצמבר, והיום הקובע לקבלתו הוא 25 בנובמבר. בהודעתה הצהירה פרטנר כי היא בוחנת את מדיניות הדיבידנד שלה לשנת 2010, רמז להמשך חלוקת הדיבידנדים הנדיבה לבעלי המניות שנועדה, בין השאר, גם לסייע לבן-דב לממן את רכישת השליטה בחברה.

 

כמו כן הודיעה החברה כי היא שוקלת הפחתת הון חד פעמים בסכום של יותר ממיליארד שקל, אך עניין זה טעון עדיין אישורו של הדירקטוריון ולאחר מכן של בית המשפט. באם תאושר, צופה החברה כי ההפחתה תבוצע במהלך הרבעון הראשון של 2010, והדיבידנד הנגזר מכך יחולק לאחר פרסום תוצאות רבעון זה.

 

ההכנסות הממוצעות ללקוח נותרו זהות לרבעון השני של 2009, כלומר 151 שקל בממוצע ללקוח, לעומת 166 שקל בממוצע ללקוח ברבעון השלישי של 2008. גם מספר דקות השימוש הממוצע ירד מ-376 דקות ברבעון השלישי של 2008, ל-369 דקות ברבעון השלישי של 2009.

 

תזרים המזומנים בניכוי השקעה ירד בכ-31%, מ-464 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2008 ל-301 מיליון שקל ברבעון הנוכחי, וחלקו מיוחס להמשך השקעתה של החברה בכניסה לתחומי אספקת האינטרנט והטלפוניה הביתית, שלפי דיווחי העברה שלה דורשים השקעה ממוצעת של כ-25 מיליון שקל ברבעון.

 

תרומה נוספת להכנסות הגיעה מגידול בהכנסות משירותי מידע ותוכן, כולל SMS, וכן הכנסות מתחומי הפעילות אליהם נכנסה החברה בתחילת השנה, דהיינו אספקת שירותי טלפוניה ביתית וקישוריות אינטרנט. ההכנסות משירותי המידע, ללא SMS, הסתכמו בכ-128 מיליון שקל, כ-9.2% מההכנסות מכלל השירותים, לעומת סכום זהה שנגבה ברבעון המקביל אשתקד, אך אז היווה כ-8.8% מכלל השירותים.

  

שיעור ההכנסות מ-SMS הגיע ל-6.8% מכלל ההכנסות מהשירותים ברבעון זה, והסתכם בכ-95 מיליון שקל, לעומת 87 מיליון שקל שהיוו כ-6% מההכנסות מכלל השירותים ברבעון המקביל אשתקד - כך שהיקף הכנסות החברה משירותי מידע עמד ברבעון זה על כ-16% מהכנסות כלל השירותים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים