שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    דב מורן: "כואב הלב אבל לא הייתה ברירה"

    מנכ"ל מודו מסביר בראיון ל-ynet מדוע נאלץ לפטר 110 עובדים: "בזבזנו הרבה זמן על פיתוח התוכנה של מודו 1, ובינתיים השוק התקדם ואנחנו נאלצנו להתאים את עצמנו ולייצר את מודו 2", מביע "הוקרה, הערכה, והערצה לעובדים שפיטר ומבטיח: "מודו תצליח. את השיחה הבאה ננהל בטלפון שלנו"

    מנכ"ל מודו, דב מורן, מצטער. זאת ההגדרה הטובה ביותר למה שעובר על האיש, שנאלץ לפטר בימים אלה כ-110 מעובדי החברה, שנחשבה לאחת ההבטחות הגדולות של ההייטק הישראלי - הבטחה שלטעמו היא עדיין מוצדקת. "זה לא היום הכי שמח בחיי", אומר מורן בראיון ל-ynet, "כואב לי הלב על כל אדם ששיחררנו, אבל לא הייתה ברירה".

     

    מדוע זה קרה לכם?

     

    "טלפון הוא מוצר מורכב מאוד. יש בו הכל מכל כל. יש בו רדיו, מיקרופון, מערכת חשמל, חומרה ותוכנה. הוא דורש גם עיצוב מוצר, גם הנדסה מכנית מורכבת, גם התאמות טכנולוגיות למדינות ומערכות שונות ומשונות, וגם המון-המון בדיקות".

     

    "כעיקרון, אף אחד לא מפתח טלפון בעצמו כמו שאנחנו נאלצנו לעשות. אנחנו נקלענו, לצערנו, לסיטואציה בלתי אפשרית: חברת התוכנה שהייתה אמורה לספק את התוכנה לטלפון הראשון שלנו פשטה את הרגל בשנת 2008 לפני שהשלימה את הפיתוח, ואנחנו נאלצנו לעשות את כל ההשלמה בעצמנו. מדובר בתוכנה ענקית, עם 4.5 מיליון שורות קוד, ששגיאה בכל אחת מהן הייתה דופקת את המערכת. שכרנו צוות גדול של אנשי תוכנה, אנשים מדהימים שאני אוהב, מעריך ומעריץ, ובעזרת עבודה הרואית שהם עשו, הצלחנו להשלים את התוכנה בעצמנו. יצרנו מצב שמודו 1 הוא מוצר עובד, סולידי, מוצלח, שכיף להשתמש בו".

     

    "הבעיה, שעד שעשינו את כל זה, מודו 1 הגיע באיחור לשוק. השוק לא חיכה לנו: הוא התקדם והפך בינתיים משוק סלולר של דור 2 לשוק של דור 3. רק כדי להבהיר, כי השמות מודו 1 ומודו 2 הם מבלבלים: מודו 1 זה מבחינה טכנולוגית בעצם נייד מדור 2.5, ומודו 2 זה נייד מדור 3.5. ואנחנו היינו תקועים בדור 2.5 בשוק של דור 3. אז כדי להיות מעודכנים, התחלנו לפתח את מודו 2 במקביל למודו 1. ופיתוח מקביל הוא מטיבו יקר. פיתוח של מוצר צריך להיות מפוקס, ולבסוף קיבלנו החלטה להתמקד במודו 2".

     

    יכול להיות שהייתם צריכים לקבל את ההחלטה הזאת עוד קודם, ואז המשבר היה נמנע?

     

    "לא יכולנו לדעת מראש את כל השתלשלות הדברים. אני משוכנע שאם היה לנו מספיק כסף היינו משלימים גם את זה וגם את זה, אבל כמות הכסף הייתה מוגבלת. כתוצאה מכך, נאלצנו לשחרר 110 אנשים טובים. כואב לי הלב - פשוט אין הגדרה אחרת. אני מקווה נורא שהם ימצאו עבודה בשוק, ואנחנו נעשה הכל כדי לעזור להם".

     

    130 העובדים הנותרים ימשיכו לעבוד באותם תנאים?

     

    "כן. עשינו בשנה שעברה שינויים בתנאי העבודה, והחלטנו שהפעם לא נעשה זאת שוב".

     

    אתה מאמין שמודו עצמה תשרוד ותתגבר על המכשולים?

     

    "השבוע הייתי בארוחת ערב עם בכיר בענף הסלולר בישראל, ויצא שהבאתי אתי לשם את מודו 2. המכשיר הפך לשיחת הערב, ואותו בכיר הסתכל עליו בעיניים כלות - בגלל שאנחנו כרגע נמצאים בהתקשרות רק עם סלקום. מודו תשרוד ותצליח. את השיחה הבאה שלנו, שתעסוק בהצלחות של מודו, אנחנו נעשה בטלפון של מודו עצמה".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    דב מורן
    צילום: ארז בנק
    המכשיר של מודו: "טלפון הוא מוצר מורכב
    מומלצים