שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "לא התיימרנו לתת סקירה מקצועית" / תגובה
    עורכי התוכנית "אורלי וגיא בע"מ" מגיבים לליאור קורן ומסבירים מה הם ניסו לבדוק במבחן הפלזמות, שלא היו בו מסכי פלזמה, ואומרים כי הביאו למודעות צרכנית

    מאות התגובות והפניות (רובן הגדול אגב זועמות ונעלבות), שהגיעו אלינו מאז שידור מבחן הפלזמות הגדול במסגרת הפינה "מפצח הבולשיטים" בתוכנית של אורלי וגיא בערוץ 10 היא אולי ההוכחה הטובה ביותר לכך שמדובר בנושא שבאמת מרתק את הקהל הישראלי ונוגע בנקודה רגישה אצל רבים.

     

    האם באמת יש לנו מושג שעה שאנו בוחרים פלזמה או LCD, או שכמו שקצת חששנו יש גם הרבה חארטה?

     

    מבחן פשוט

    המבחן שערכנו באולפן היה פשוט ביותר: לקחנו חמישה מסכים בגודל 37 אינץ' מחברות שונות, הסתרנו את שם המותג והעיצוב, וביקשנו מהקהל שלנו (קהל רגיל, לא קהל של מומחים או מביני עניין) לומר באיזה מסך הם רואים הכי טוב ובאיזה לא. התוצאות שקיבלנו הדהימו גם אותנו.

     

    אז למי שלא ראה וגם לכל הנפגעים, הנעלבים, כותבי הטוקבקים הזועמים (כולל הסוחרים והיבואנים שביניהם) וסתם אנשים שחשבו שהם מאוד מבינים וגילו פתאום שלא, להלן כמה נקודות למחשבה והבהרה.

     

    כמו "ג'יפ" או "פלאפון"

    בתוכנית לא התיימרנו לתת סקירה מקצועית וטכנית על עולם המסכים השטוחים לדורותיהם. לזה יש מספיק אתרים, מומחים ויועצים.

     

    אנו כן התכוונו, כמו שאנו עושים תמיד, לשים מראה (קצת עקומה, קצת מצחיקה) על תופעות צרכניות וחברתיות וביניהם תופעות מגוחכות של עדריות צרכנית, רדיפה מוגזמת אחרי מותגים ושמות, ופלצנות באופן כללי. מסתבר שגם בעולם המסכים השטוחים התופעות בהחלט קיימות.

     

    נכון, ב-"מבחן הפלזמות הגדול" היו על הבמה רק מסכי LCD אבל בכל זאת בחרנו לכנות אותו כך, פשוט בגלל שרובו המכריע של הציבור נוהג לכנות את כלל המסכים הדקים בשם הכללי "פלזמה".

     

    אתם יודעים, בדיוק כמו שמישהו שמנוי באורנג' יקרא למכשיר הסלולרי שלו "פלאפון" או מי שנוסע ברכב שטח של טויוטה, עדיין ייספר לחברים שיש לו "ג'יפ"... זה עדיין לא באמת משנה את העניין.

     

    איפה רואים הכי טוב

    את המבחן הגדרנו בצורה מאוד פשוטה וברורה: ביקשנו מהקהל להעריך את איכות התמונה שהם רואים. נקודה. לא נכנסנו לפונקציות טכניות אחרות, לא התייחסנו לעיצוב, לא דיברנו על התוספות. בעוונותינו רצינו רק לבדוק את מה שאנו חושבים שהכי כדאי שיהיה במסך טלוויזיה - תמונה איכותית. זה הכול.

     

    לכן השאלה ששאלנו את הקהל הייתה פשוטה ביותר: "איפה רואים הכי טוב". אנחנו יודעים שיש אלמנטים נוספים, אבל לצערנו אנחנו לא ערוץ המדע או מגזין מחשבים ולכן מראש צמצמנו ומיקדנו את המבחן.

     

    לגבי המבחן עצמו: אפשר לנשום לרווחה - המסכים כולם כוילו על מצב "סטנדרט" ומלבד זאת לא נגענו ולא שיחקנו בשום דבר אחר. גם החיבורים היו כולם זהים, וכמובן שגם ביקשנו ואפשרנו לקהל לרדת מהיציע בזמן הפרסומות ולבחון את המסכים מקרוב רק אז להחליט באיזה מהמסכים התמונה הטובה ביותר לדעתם.

     

    תאורה כמו בסלון

    תנאי התאורה באולפן הם אולי לא האופטימליים לצפייה, אבל גם בסלון של משפחת ישראלי תנאי התאורה לא אופטימליים, ונכון - שידרנו במסכים שידור טלוויזיה רגיל, אבל גם בבית בסלון של משפחת ישראלי רואים שידור טלוויזיה רגיל. אז מה לעשות? האם צריך להתנצל כי ביצענו את הבדיקה בתנאים אמיתיים ולא בתנאי מעבדה סטריליים ולא אמיתיים?

     

    החלטנו לצרף את נציג רשת "אבי סופר", פשוט כי מדובר באיש מכירות מקצועי ומיומן שנתקל ומתחכך בקהל הישראלי באופן יומיומי ויודע לספר יותר טוב מכולנו מהן הטעויות הנפוצות אותן עושה הצרכן. וכן, מה לעשות, אנו סמוכים ובטוחים שקיימים לא מעט אנשים, אולי אפילו ההורים שלנו או שלכם שהתפתו לרכוש מסך עם מחשב פנימי כשהם אפילו לא יודעים לפתוח דף אינטרנט, סיפור מהחיים.

     

    לעצור ולחשוב

    ברור לנו שגם אחרי "מבחן הפלזמות הגדול", צרכנים ימשיכו לרכוש מסכים על פי קריטריונים כמו מחיר, מותג, עיצוב ופוזה לאורחים בסלון, ולא בהכרח איכות התמונה. זה אנושי, וזה נורמלי.

     

    וברור לנו גם שיש באמת הבדלים מהותיים ואמיתיים באיכויות בין סוגי טלוויזיות שונות, ויש קהל איכותי ומיומן שעבורו ההבדלים הללו הם משמעותיים וחשובים.  אבל למרות זאת חשבנו ששווה לפעמים לעצור רגע, לפתוח את הראש, ולחשוב מה באמת מניע אותנו ברכישות מוצרים ומותגים - ואם את הדבר הקטן הזה השגנו – דיינו.

     

    גידי יהושע ושי קצב הם עורכי התוכנית "אורלי וגיא בע"מ" בערוץ 10

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים