שתף קטע נבחר

אל על עברה לרווח ברבעון השלישי

אחרי שהפסידה 59 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, רשמה חברת התעופה רווח נקי של 12.3 מיליון דולר. ההכנסות ירדו ב-18% ועמדו על 496 מיליון דולר. בחברה מסבירים זאת ב"הגמשת המחירונים לנוסעים העסקיים". המנכ"ל הפורש חיים רומנו: "בזמן שחברות תעופה מפסידות אל על רשמה רווח"

חברת התעופה אל על בניהולו של חיים רומנו חתמה את הרבעון השלישי של השנה ברווח נקי של 12.3 מיליון דולר, זאת לעומת רווח של 31 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרבעון השלישי נחשב בחברות התעופה הישראליות לרבעון החזק ביותר בשנה בשל חופשת הקיץ והחגים.

 

מדובר ברבעון הרווחי הראשון של אל על מתחילת השנה לאחר שהחברה חתמה את המחצית הראשונה של השנה בהפסד של 59.5 מיליון דולר.

 

הרווח הכולל של החברה (כולל גידור עסקאות מט"ח) הסתכם ברבעון ב-20.8 מיליון דולר לעומת הפסד כולל של 67.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

ההכנסות ברבעון השלישי לשנת 2009, הסתכמו ב-496.1 מיליון דולר, קיטון של כ- 18% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה מסבירה את הקיטון בשחיקת המחיר הממוצע לנוסע בשיעור של 20%, שחיקה שנגרמה בעקבות הגמשת המחירונים לנוסעים העסקיים במחלקת תיירים ועסקים וכן בגלל קריסת שוק המטענים לישראל וממנה (שחיקה כמותית של השוק בשיעור של כ- 15% וכספית של כ- 40%, ס"א).

 

אל על מציינת כי הצליחה לפצות על חלק מהקיטון בהכנסות באמצעות פעילות שיווקית אגרסיבית שהביאה לגידול של כ- 6% בנתח השוק בנתב"ג (35% בהשוואה ל- 33% ברבעון המקביל אשתקד) וגידול קל של 2% בנתח השוק בתנועת המטענים. עוד מציינת החברה כי הצליחה לשמור על שיעור תפוסה גבוה יותר ממוצע החברות הזרות בנתב"ג (85.1% לעומת 82.3%) למרות גידול של כ- 7% בהיצע המושבים של החברות הסדירות הזרות.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלישי ברבעון והסתכם ב-18.8 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי של 11.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. נכון לסוף הרבעון לחברה קופת מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 98 מיליון דולר.  

 

"בזכות האסטרטגיה"

חיים רומנו, מנכ"ל אל על: "ברבעון שבו המשיך המשבר הכלכלי להכות במרבית חברות התעופה בעולם ולהביאם להפסדי ענק, מצליחה חברת אל על לרשום רווח של 12.3 מיליון דולר. הרווח הושג למרות הירידה בהכנסות מנוסעי הפרימיום וקריסת שוק המטענים העולמי, בזכות אסטרטגיה שיווקית אגרסיבית שהביאה לשיפור בנתח השוק ולשמירה על רמות תפוסה גבוהות וכן בזכות טיפול מבוקר בהוצאות והגדלת המכירות הישירות".

 

רומנו הוסיף וציין כי "אל על היא בין החברות הבודדות מבין חברות התעופה הסדירות המסיימת את הרבעון השלישי של 2009 ברווח. אל על השכילה להתמודד במהלך הרבעון השלישי עם המשבר הכלכלי העולמי שהביא לשחיקה חריפה במחירי תנועת הפרימיום ולקריסת שוק המטענים. ההישג הוא תוצאה של הפעלת מגוון כלים שיווקיים לצד טיפול זהיר ומבוקר בהוצאות".

 

"ראויים לציון במיוחד הישגי הגידול בנתח שוק נוסעים בשיעור של כ- 6% ושמירה על שיעורי תפוסה גבוהים ביחס לממוצע העולמי, זאת למרות המשך הגידול בתחרות מצד החברות הסדירות הזרות. כמו כן ראוי לציין את הקיטון בהוצאות הנהלה וכלליות ואת הקיטון בהוצאות המכירה. התוצאות מעידות על יכולתה של אל על להתמודד עם השינויים בענף התעופה העולמי והמקומי ועם המשבר המתמשך בכלכלה העולמית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שיווק אגרסיבי פיצה על צמצום ההכנסות
צילום: ירון ברנר
מומלצים