שתף קטע נבחר

ויליגר נגד היצרניות הגדולות: שוק המזון לא שלהם

צבי ויליגר, מבעלי חברת ויליפוד, מבקר בחריפות את איגוד המזון שפנה לממונה על ההגבלים בדרישה להכריז על שופרסל כמונופול. הדרישה עוררה מהומה בענף, כאשר היצרנים הגדולים מצדדים בהליך והקטנים מאמינים כי מדיניות הרשת תאפשר להם נוכחות גדולה יותר

"הגיע הזמן שיצרניות המזון הגדולות יבינו ששוק המזון ורשתות המזון לא שייכות להם, יש עוד ספקים ומתחרים בשוק", כך אמר ל"ממון" צבי ויליגר מבעלי חברת ויליפוד, מיבואניות ומשווקות המזון המובילות בארץ, בביקורת חריפה על איגוד המזון והתאחדות התעשיינים ופנייתו לממונה על ההגבלים העסקיים בדרישה להכריז על שופרסל כמונופול. זאת, בעקבות החלטת שופרסל לעבור לסדרנות עצמית על המדפים ולוותר על הסדרניות של יצרני המזון הגדולות.

 

עוד אמר ויליגר: "הסופרמרקט שייך לרשת והיא זו שצריכה להחליט מה יהיה על המדף ואיזה תמהיל של מוצרים יוצג על המדף ולא היצרנים הגדולים שעד היום סידרו את מוצריהם על המדף וקבעו למעשה מה פוגש עליו הצרכן. אני בעד סידור המדפים על ידי הרשת כי לא יכול להיות שליצרנים ומשווקים קטנים ובינוניים לא תהיה תחרות שווה על המדף, אני מאמין שהסדרנות על ידי הרשת תסייע לנו בנוכחות הוגנת על מדפי הרשת".

 

הדרישה של היצרניות הגדולות להכריז על שופרסל כמונופול עוררה אתמול מהומה גדולה בענף, כאשר היצרנים נחלקים בין בעיקר הגדולים המצדדים בהליך ובין היצרנים הקטנים יותר שמאמינים כי סידור על ידי הרשת יאפשר להם נוכחות גדולה יותר על המדף. 

 

עוד אמר ויליגר: "היצרנים הגדולים לא צריכים לרוץ לרגולטור, דהיינו הממונה על ההגבלים, כדי שתעזור להם לשלוט יותר ויותר בשוק. אני חושב שהמהלך שהרשתות עושות, הן במותג הפרטי והן בסדרנות, הוא הוגן, וכך צריך להיות, וכך זה בעולם כולו. בחו"ל רוב הרשתות מסדרות לבד את המוצרים ושיעור המותג הפרטי מגיע עד 40% מכלל המכירות של הרשת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים